„Stengiamės, kad kaskart užsukę į „Lidl“ parduotuves pirkėjai rastų jose platų asortimentą, o tam užtikrinti bendradarbiaujame tiek su Lietuvos, tiek viso pasaulio gamintojais ir tiekėjais. Sudėtingose tiekimo grandinėse kyla daug įvairių iššūkių, todėl suprantame būtinybę naudoti žaliavas atsakingai ir jas auginti, išgauti kuo tvaresniais būdais, išlaikant sveikas ekosistemas ateičiai ir užtikrinant vietinių bendruomenių gerovę“, – sako Rasa Didjurgytė, „Lidl Lietuva“ socialinės atsakomybės konsultantė.

„Lidl“ asortimente - Rainforest Alliance sertifikuoti bananai

Plečia tvaresnių, sertifikuotų produktų asortimentą

Tvaresnės žaliavos yra užauginamos ir išgaunamos tvaresniais būdais, atsižvelgiant į didžiausias joms būdingas aplinkos bei socialines rizikas, aiškina R. Didjurgytė. Tokia praktika yra pagrįsta pasauliniu mastu pripažintais tvarumo standartais, kurių ženklais žymima ir daugybė „Lidl“ parduotuvėse esančių prekių bei produktų.

„Savo kritinių žaliavų strategijoje esame išsikėlę tikslą ne vėliau kaip nuo 2025 m. pabaigos privačių prekių ženklų produktams tam tikras kritines žaliavas pirkti iš tvaresnių, sertifikuotų šaltinių. Į šį sąrašą patenka, pavyzdžiui, medvilnė, celiuliozė, arbata, palmių aliejus, kakava, kava, žuvis, taip pat vaisiai, daržovės, gėlės ir kiti augalai“, – sako R. Didjurgytė.

Atsakingą žvejybą ir žuvininkystę liudija tokie žuvies produktų sertifikatai, kaip Jūrų valdymo tarybos ženklas MSC bei Akvakultūros valdymo tarybos ženklas ASC. Tvariau valdomų miškų produkcija yra pažymėta Miškų valdymo tarybos FSC sertifikatu. Taip pat „Lidl“ lentynose galima rasti kavos, kakavos ir arbatos produktų su UTZ ir „Rainforest Alliance“ ženklais – šie nurodo, kad produktai užauginti atsakingesniais būdais. „Rainforest Alliance“ ženklu žymimi ir tvaresniu būdu užauginti egzotiniai vaisiai, pavyzdžiui, mangai, bananai.

„Lidl“ asortimente – pagal tvaresnės žvejybos MSC standartą sertifikuoti žuvies produktai

„Lidl“ savo asortimente didina ir tvaresnės medvilnės produktų kiekį. Šie žymimi, pavyzdžiui, „Cotton made in Africa“ ar Pasaulinio ekologiškos tekstilės standarto ženklu GOTS. Ant produktų matomas „Fairtrade“ sertifikato ženklas rodo, kad atitinkama žaliava, pavyzdžiui, šokoladui naudojama kakava, yra užauginta tausojant išteklius, biologinę įvairovę, o ją auginantys ūkininkai gauna sąžiningą atlygį.

„Tvarumo sertifikatais pažymėtų privačių prekės ženklų produktų dalį palaipsniui didiname. Per pastaruosius keletą metų ypač padidėjo „Fairtrade“, „Rainforest Alliance“ sertifikuotų prekių skaičius, taip pat mūsų asortimente kasmet po truputį auga ekologiškų maisto produktų kiekis“, – sako R. Didjurgytė.

„Lidl“ palaipsniui didina ekologiškų produktų kiekį savo asortimente

Kelia griežtus tvarumo reikalavimus

Siekdama tvaresnio asortimento „Lidl Lietuva“ taip pat kelia savo tiekėjams griežtesnius reikalavimus, nei numatyti Europos Sąjungos teisės aktuose. Pavyzdžiui, šviežių vaisių ir daržovių tiekėjams ūkiuose draudžia naudoti tam tikrus nepageidaujamus pesticidus.

„Žaliavoms auginti žemės ūkyje naudojamos trąšos ir augalų apsaugos priemonės neigiamai veikia ekosistemas ir organizmus. Mes nuolatos stengiamės mažinti pesticidų naudojimą, o mūsų tiekėjus įpareigojame vadovautis gerąja tarptautine žemės ūkio praktika „GlobalG.A.P.“, – teigia R. Didjurgytė.

Sprendžia ir socialines tiekimo grandinių problemas

Įmonė taip pat prisiima atsakomybę ir siekia, kad „Lidl“ prekybos tinklo tiekimo grandinėse būtų užtikrinamos žmogaus teisės bei sprendžiamos kompleksinės priežastys, kurios gali lemti vaikų ir priverstinį darbą, skurdą ir nelygybę.

Fairtrade sertifikuota „Lidl“ kava išsinešti

„Skatindami sąžiningą ir įvairiomis prasmėmis tvaresnę prekybą, daug dėmesio skiriame sisteminių pokyčių skatinimui. Dėl to, pavyzdžiui, nuolat bendradarbiaujame su organizacija „Fairtrade“. Ji nustato minimalias žaliavų kainas, kurios padeda užtikrinti pragyvenimo lygį žemės ūkio darbuotojams, skatina aplinkai ir klimatui palankesnius auginimo būdus, skiria papildomas premijas, kurias kooperatyvai investuoja į infrastruktūros gerinimą ar kitus bendruomeninius projektus“, – sako R. Didjurgytė.

„Lidl“ pirkėjai, įsigydami „Fairtrade“ bananus, šokoladą ar kavą išsinešti, taip pat prisideda prie vietos, pavyzdžiui, Peru ar Ganos, ūkininkų ir jų šeimų gerovės.

Įvairiais būdais užtikrina ir gyvūnų gerovę

Teikdama prioritetą tvaresniems produktams ir žaliavoms, „Lidl Lietuva“ rūpinasi ir gyvūnų gerovės standartų puoselėjimu. Pavyzdžiui, įmonė yra išsikėlusi tikslą iki 2024 metų pabaigos atsisakyti narvuose laikomų vištų kiaušinių, o iki 2025 metų pabaigos tokių kiaušinių planuojama atsisakyti ir privačių prekių ženklų produktų sudėtyse.

„Lidl“ iki 2024 metų pabaigos atsisakys narvuose laikomų vištų kiaušinių

„Gyvūninės kilmės produktai sudaro ženklią „Lidl“ prekybos tinklo asortimento dalį, todėl palaipsniui siekiame jame turėti daugiau maisto produktų iš ūkių, kuriuose gyvūnai yra laikomi aukštesnius gerovės standartus atitinkančiomis sąlygomis. Be to, kartu palaipsniui didiname ir augalinių mėsos, pieno produktų alternatyvų kiekį savo asortimente“, – sako R. Didjurgytė.

„Lidl Lietuva“ tvarumo ataskaitą galima skaityti čia.