Augant jūrinių konteinerių srautams Baltijos regione, tampa vis sudėtingiau tinkamai reaguoti į krovinio ir kitus saugumo pažeidimo atvejus. Šiuolaikinės saugumo sistemos praranda savo efektyvumą, dėl to atsiranda saugumo užtikrinimo spragos terminaluose. Naujausios technologinės priemonės leidžia pasiekti aukštesnį saugumo lygmenį ir užtikrinti realaus laiko konteinerių stebėseną bei saugumo pažeidimo atvejų prognozę be žmogaus įsikišimo.

Pasak projekto vadovo dr. Sergej Jakovlev, moksliniai tyrimai ir jų įgalinimas dar tik pradinėje stadijoje: „Šiuo metu esame numatę 3 pagrindines veiklas – kiekvienos jų įvykdymui skirsime po metus. Pirmąją veiklą užbaigsime po 5 mėnesių, tad galima sakyti, jog projektas dar tik pradinėje, konceptų kūrimo etape“.

Pagrindinis projekto mokslo darbuotojas, dr. Tomas Eglynas sako, kad patirties semiamasi ir iš kitų šalių praktikos. Būtent todėl šiai užduočiai pradėta bendradarbiauti su Čekijos Respublikos universitetu. „Vykome į mokslines stažuotes, susipažinome su jų kuriama įranga, pamatėme, kaip jie dirba panašioje srityje. Taip ir atsirado šis projektas.“

Na, o laboratorijos vadovas dr. Artūras Tadžijevas pabrėžia, kad nors projektui skirtas nemažas finansavimas, tačiau numatoma vertė tai atpirks: „Projekto sąmatinė vertė – 549 tūkst. eurų, tačiau vertėtų pakalbėti ir apie jo metu sukurtą daiktų ir įdirbio vertę. Ši tema itin aktuali draudikams, kurie turi atlyginti konteinerių pažeidimo metu patirtus nuostolius. Tokiu atveju sumos turės daug nulių“.

Užsakymo nr.: PT_86554009