Laidai ir skaitikliai išliks tie patys net pakeitus tiekėją

„Skaitliukais ir visa elektros infrastruktūra Lietuvoje rūpinasi Energijos skirstymo operatorius (ESO) ir tai nesikeis – ši institucija tuo užsiims ir toliau, elektra žmonių namus pasieks tais pačiais laidais, kuriais keliavo ir iki šiol, o duomenis nurašyti galėsite nuo tų pačių skaitiklių, kuriuos naudojote iki pasirinkdami naują nepriklausomą tiekėją“,– aiškina Vilius Juraitis, nepriklausomo elektros energijos tiekėjo „Perlas Energija“ direktorius.

Pasak jo, toks klausimas yra labai dažnas ir natūralus, bet svarbiausia čia suprasti, kad nepriklausomi tiekėjai yra elektros pardavėjai, jie perka ir parduoda: „Jei elektrą laikytume preke, tai laidai būtų keliai, kuriuo ši prekė gabenama. O šiais keliais ir toliau rūpinsis už tai atsakingos organizacijos“,– sako jis.

Gali tekti keisti, jei pasirinksite kitokių laiko zonų planą

Pasak V. Juraičio, viena išlyga, kai gali tekti keisti elektros skaitiklius, visgi yra: „Jei iki šiol naudojote vienos laiko zonos elektros planą, bet norite pereiti prie dviejų ar atvirkščiai, tokiu atveju reikės keisti ar perparametruoti turimą skaitiklį. Tuo rūpintis jums patiems nereikės, informaciją apie poreikį keisti skaitiklį ESO perduoda nepriklausomas tiekėjas.

Vis dėlto pasitaiko situacijų, kai žmonės pasirenka laiko zonų planą ne pagal turimus skaitiklius. Kai kurie tiekėjai tai savaime priskiria klaidai ir pakeičia sutartį kliento neatsiklausę, mes, „Perlas Energija“, elgiamės kitaip: matydami, kad klientas pasirinko planą, nepritaikytą turimiems skaitikliams, mes jam perskambiname individualiai ir teiraujamės, ar suklydo, ar visgi norėtų keisti turimą skaitiklį ar jo parametrus“,– komentuoja V. Juraitis.

„Perlas Energija“ vadovo teigimu, jei klientai skambučio metu išreiškia norą keisti skaitiklius, sutartis yra paliekama tokia, kokia yra, o informacija apie norą keisti skaitiklius yra perduodama ESO. Jei vis dėl to padaryta klaida renkantis ir skaitiklių keisti nenorima, tuomet po pokalbio su klientu sutartis yra pakeičiama ir pritaikomas sutarties pasirašymo metu galiojęs vienos ar dviejų laiko zonų tarifas.

„Mums svarbiausia, kad klientai viską detaliai suprastų, žinotų, ką renkasi, ir turėtų visus atsakymus į kylančius klausimus. Būtent dėl to renkamės komunikacijos kelią, o ne automatinio spėjimo, kad padaryta klaida“,– sako V. Juraitis.

Atsiskaityti galima 2000 fizinių taškų visoje Lietuvoje

„Perlas Energija“ vadovas Vilius Juraitis teigia suprantantis, kad pasirinkti elektros tiekėją yra nelengvas uždavinys daugeliui – juk niekada iki šiol to daryti neteko: „Būtent suprasdami, kad elektros tiekėjo pasirinkimas yra sudėtingas sprendimas daugeliui, mes siekiame būti paprastai suprantami, aiškūs ir nieko neslėpti nuo savo esamų ir būsimų klientų. Dėl to vieni iš nedaugelio rinkoje siūlome neterminuotas, fiksuotos kainos sutartis, kurias be jokių baudų nutraukti galima bet kuriuo metu; mūsų sutartys – aiškios, be jokių paslėptų mokesčių, o kainos – vienos geriausių rinkoje“.

V. Juraičio teigimu, svarbus ir gyvas kontaktas, todėl „Perlas Energija“ visoje Lietuvoje turi per 2000 fizinių taškų, kuriuose galima sudaryti sutartis ir kas mėnesį mokėti elektros sąskaitas: „Suprantame, kad ne visi nori naudotis internetine savitarna ar mokėti internetu, todėl turime platų fizinių taškų tinklą, kur klientai gali ateiti, pasirašyti sutartį, sumokėti mokesčius jiems įprastu būdu ir gauti atsakymus į su elektros energija kylančius klausimus. Tokią galimybę suteikia tikrai ne visi nepriklausomi tiekėjai, tad renkantis tiekėją reikėtų į tai atkreipti dėmesį“.

Elektros energijos tiekėją visi, kurie per metus sunaudoja ne mažiau nei 1000 kWh elektros, turi pasirinkti iki birželio 18 d. To nepadariusiems, elektra nuo liepos 1 d. bus automatiškai pradedama tiekti garantinio tiekimo su 25 proc. antkainiu, taikomu elektros kainai elektros biržoje.