Atsispirti profesionaliai sukurtai kosmetikos priemonių reklamai iš tiesų sudėtinga, nes matydami gražius ir stilingus žmones kosmetikos priemonių reklamoje, mes nevalingai tikimės tokio paties efekto. Šioje industrijoje veikia ne tik vaizdas, bet ir publikuojami įspūdingi tyrimų rezultatai, įtaigios nuomonės formuotojų rekomendacijos, mažos dovanėlės ir viliojančios akcijos. Nors jau ne kartą teko nusivilti, bet vėl rizikuojame ir perkame. Tokį mūsų elgesį lemia ne tik reklama, bet ir sąlyginai nedidelė pirkinio kaina. Įsigiję vieną nepasiteisinusį produktą, mes nejaučiame reikšmingo finansinio praradimo, tačiau jei paskaičiuotume bendrą sumą, išleistą visiems namuose esantiems ir nenaudojamiems grožio produktams, pamatytume kiek kitokį vaizdą.

Vietoje keliasdešimt skirtingų produktų – keli, idealiai jums tinkantys

Dažniausiai nepanaudotos lieka tos grožio priemonės, kurios nesuteikia norimo rezultato arba netinka mūsų odai. Kaip taisyklė, dauguma tokių priemonių mūsų lentynose atsiranda impulsyvaus pirkimo metu arba pasikliaunant kitų žmonių rekomendacijomis. „Universalių odos priežiūros priemonių nėra. Visos jos kuriamos tam tikrai žmonių grupei, siekiant padėti spręsti būtent jai aktualias problemas. Todėl visos kosmetikos priemonės turėtų būti parenkamos individualiai, įvertinant ne tik patį produktą ir jo sudėtį, bet taip pat ir odos tipą bei jos būklę. Tuomet nenusivilsite ir teigiamo rezultato ilgai laukti nereikės“, – sako kosmetologė Stanislava Karmaza.

Įsigydami specialisto parinktas priemones, namuose turėsime tik tai, ko iš tiesų mums reikia bei išvengsime impulsyvių pirkinių ir neplanuotų išlaidų. Norintiems sutaupyti, S. Karmaza taip pat pataria pakartotinai naudoti tarą. Perkant priemones iš kosmetologo, nėra būtina kaskart įsigyti naujos pakuotės – reikiamą produkto kiekį kosmetologas gali įpilti į jūsų atsineštą higienišką indelį. Tai ne tik racionalu, bet ir tvaru.

Panaudoję tą pačią pakuotę ar ją pridavę, naują produktą įsigysite kur kas pigiau

Skaičiuojama, kad kiekvienais metais vien kosmetikos pramonėje sunaudojama daugiau kaip 120 milijardų pakuočių, kurių dalis gaminamos iš neperdirbamų medžiagų. Perdirbti šias pakuotes itin sudėtinga, nes kiekvienos jų gamyboje naudojamos kelios skirtingos medžiagos, kurių vartotojai tiesiog negali atskirti. Tačiau tiesa ir tai, jog kai kurios pakuotės yra iš vienalytės medžiagos ir jų perdirbimas nesudėtingas.

Beje, Didžiojoje Britanijoje atlikta apklausa parodė, kad ir vartotojai nėra linkę gaišti laiko pakuotėms – 56 proc. apklausoje dalyvavusių žmonių teigė, kad šampūno ir kūno prausiklių pakuotės ardymas yra pernelyg komplikuotas procesas.

Svarbu paminėti ir dar vieną dalyką – pakuočių atliekas reikia mesti į rūšiavimo konteinerį pagal dominuojančią medžiagą, nepriklausomai nuo to, ar ta pakuotė perdirbama, ar ne.

Norėdami palengvinti rūšiavimo procesą ir prisidėti prie aplinkos taršos mažinimo, vis daugiau kosmetikos gamintojų ir patys imasi iniciatyvos. Įkvepiančių pavyzdžių toli ieškoti nereikia, nes Lietuvoje turime ne vieną čia įkurtą ir sėkmingai veiklą plėtojančią kosmetikos kompaniją, kuri tvarumo principais vadovaujasi jau daugelį metų.

Lietuvių sukurta ekologiškos kosmetikos kompanija ne tik patys skiria itin daug dėmesio aplinkosaugai, bet ir skatina tai daryti savo pirkėjus.

„Nemažai kosmetikos pakuočių jau senokai esame pakeitę į stiklo arba aliuminio, kas maloniai nustebina mūsų klientus. Ten kur stiklas nesaugus – renkamės perdirbtą plastiką. Taip pat dalį produktų, tokių kaip dezodorantai ar balzamai, pilstome į popierines, perdirbamas pakuotes. Per įvairias iniciatyvas, prie tvarumo skatiname prisidėti ir savo pirkėjus. Vieną kartą įsigijus stiklinę mineralinės pudros pakuotę, vėliau už mažesnę kainą galima pirkti tik jos papildymą, kuris bus pagamintas iš perdirbamos medžiagos. Klientui atnešus tuščias mūsų kosmetikos pakuotes, suteikiame nuolaidą, o grąžintas pakuotes atiduodame perdirbimui arba netinkamas perdirbti atiduodame utilizavimui, kurio metu pagaminama dalis šilumos ir elektros energijos“, – sako ekologiškos kompanijos komunikacijos vadovė Miglė Šilienė.

Tvarumas – nėra tik graži idėja, tai realūs veiksmai, kuriais galime prisidėti prie mus supančios aplinkos saugojimo, o taip pat ir kiekvieno iš mūsų gyvenimo kokybės gerinimo. Pasak M. Šilienės, jei gamintojui svarbus tvarumas, klientas bus svarbus plačiąja prasme.

Tvarus požiūris, suteikia visapusišką naudą

Prisidėti prie tvarumo politikos galime ne tik tinkamai pasirinkdami ar saikingai vartodami, bet taip pat ir nešvaistydami. Nesėkmingų pirkinių, kurių nespėjome ar negalėjome grąžinti, atsiras kiekvieno iš mūsų namuose, tarp kurių, tikėtina, bus ir kosmetikos priemonių.

Laikydami jas lentynoje – elgsimės neracionaliai, išmesdami – teršime aplinką, todėl geriausias sprendimas – jas padovanoti ar parduoti. Tokiu būdu ne tik prisidėsite prie aplinkosaugos, nudžiuginsite kitą, bet ir atgausite dalį pinigų, kuriuos galėsite panaudoti racionaliau arba nusipirkti tai, ko jums reikia, iš kito žmogaus.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra ir finansuojama Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.