Vilniuje srautas išaugo

Remiantis mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ didžiaisiais duomenimis, daugumoje Vilniaus prekybos centrų lapkričio 24–26 dienomis, lyginant su dviem savaitėmis anksčiau, stebimas padidėjęs pirkėjų lankomumas.

„Vertinant bendrai, daugumoje sostinės prekybos centrų žmonių srautas praėjusį savaitgalį išaugo nuo 10 iki 27 proc. Vis dėlto, galima pastebėti, kad savaitgaliais prekybos centruose visuomet stebimas išaugęs žmonių skaičius, o artėjant Kalėdoms jis, tikėtina, augs dar labiau“ – sako „DATA ATLAS“ produkto vadovas, „Tele2” duomenų mokslininkas Gediminas Jankauskas.

Užfiksuota ir sumažėjimų

G. Jankauskas atkreipia dėmesį, kad kai kurie prekybos centrai sulaukė ir nepakitusio ar mažesnio pirkėjų skaičiaus nei lapkričio 10-12 dienomis. Tokios tendencijos pastebėtos tiek Vilniuje, tiek viename didžiausių Kauno prekybos centrų. Anot G. Jankausko, tam gali būti kelios priežastys.

„Lietuvos prekybos centrai, nors ir prisiderina prie užsienietiškos juodojo penktadienio tradicijos, patys organizuoja individualius išpardavimų savaitgalius visą laikotarpį iki Kalėdų. Todėl ankstesnius lapkričio savaitgalius, kuriais šiuose prekybos centruose vyko kiti išpardavimai, lyginant su juodojo penktadienio išpardavimais, stebimas nežymus srauto kritimas, nors vertinant bendrai srautas yra didesnis, nei įprastą dieną“, – sako G. Jankauskas.

Juodojo penktadienio ištakos siekia XX a. vidurį ir atsirado JAV, Filadelfijoje. Juoduoju penktadieniu pirmą kartą pavadintos chaotiškos ir perpildytos eismo sąlygos, susidariusios kitą dieną po Padėkos dienos, kai būriai priemiesčių pirkėjų ir turistų užplūdo gatves, ieškodami geriausių šventinių pasiūlymų. Laikui bėgant šis terminas tapo neoficialia kalėdinio apsipirkimo sezono pradžia, o netrukus juodasis penktadienis tapo tarptautiniu apsipirkimo renginiu, besitęsiančiu ir visą savaitgalį.

„Tele2“ turi didžiausią šalyje mobiliojo ryšio rinkos dalį, tai leidžia tiksliai pastebėti gyventojų srautų tendencijas. Duomenys analizuojami ir pateikiami laikantis aukščiausių duomenų saugumo standartų: naudojami tik nuasmeninti, apibendrinti, ir tik dideli klientų bazės segmentai, todėl neįmanoma identifikuoti konkretaus kliento.