Inovatyvią transporto priemonę kuriantys lietuviai sako, kad tai gali tapti sprendimu miesto kamščiuose ar ieškant išties tvarios transporto priemonės. Vienas iš MB „Rimti Ratai“ įkūrėjų Artūras Mikalauskas įsitikinęs – jų projektuojama elektra varoma ir vienu įkrovimu galinti nuvažiuoti net 300 km triratė transporto priemonė „AKO“ gali ne tik linkti į posūkius, visai kaip motociklas, tačiau važiuojant lėčiau ji yra valdoma kaip įprastas automobilis. Šiuo savo kūriniu komanda stengiasi sujungti teigiamas motociklo ir automobilio savybes vienoje transporto priemonėje.
Triratę transporto priemonę kuriantys lietuviai: tai tvari ir malonumą vairuoti suteikianti naujovė
© Organizatorių nuotr.

Inžinerinių sprendimų kūrėjai

MB „Rimti Ratai“ komanda jau ne vienerius metus kuria sprendimus, kurie sujungia sportiniais auto/moto sprendimais paremtą inžineriją. Kartu jų transporto priemonės išsiskiria ir unikaliu dizainu.

„Idėja sukurti triratį „AKO Trike“ kilo prieš daugelį metų pamačius inžinerinį iššūkį, kuris yra panašus į šiandien mūsų sukurtą triratį. Panorome pagaminti gražesnį ir patrauklesnį triratį. Tai – miesto transporto priemonė, kurią išties malonu vairuoti.

Iš pradžių norėjosi patikrinti pagrindinę idėją, nes projektuojant atsirado sprendimas, kaip sukurti transporto priemonę tokiu būdu, kaip niekas pasaulyje dar nedarė ir atsisakius visų sudėtingų (elektrinių arba hidraulinių) valdymo mechanizmų, palikti tik mechaniką. Iššūkis ir mintis sukurti transporto priemonę su vien tik mechaniniu valdymu ir yra pagrindinis tikslas“, – pasakojo A. Mikalauskas.

Ekologiškas pasirinkimas

Palinkti galinčią triratę transporto priemonę „AKO“ sukūrusi komanda sako, kad tai yra atskira transporto priemonių grupė, kuriai priklauso uždaro ar dalinai uždaro kėbulo transporto priemonės. Posūkyje tokios transporto priemonės valdymas gali priminti motociklą, o dėl siauros konstrukcijos ji užims dvigubai mažiau vietos nei įprastas lengvasis automobilis.

„Tai yra ir ekologiškesnis pasirinkimas nei vairuoti automobilį. Kartu mūsų sukurta transporto priemonė išsiskiria tuo, jog kol kiti kūrėjai stato vykdančiuosius mechanizmus ir jiems yra reikalinga sudėtinga valdymo schema, keliami patikimumo klausimai, mes visa tai išmetėme ir įsigilinome į proceso fiziką, palikdami tik mechaninius sprendimus.

Jau esame sukūrę du prototipus ir šiuo metu kuriame trečią. Viskas pasitvirtino ir jau vyko testiniai važiavimai. Moto instruktorius su gerais motociklų vairavimo įgūdžiais patikino, kad ši transporto priemonė važiuoja geriau nei motociklas. Naudojant tik mechaninę valdymo sistemą, gedimų atsiradimas mažai tikėtinas, tad toks sprendimas turi teigiamą įtaką bendram transporto priemonės saugumui“, – sakė pašnekovas.

Triratę transporto priemonę kuriantys lietuviai: tai tvari ir malonumą vairuoti suteikianti naujovė
© Organizatorių nuotr.

Pasak jo, prieš dešimtmetį tokių transporto priemonių rinkos apskritai nebuvo, o dabar atsirado poreikis ekologiškesnėms transporto priemonėms, todėl klasikinis automobilio formatas tampa ne toks patrauklus.

Reikalinga pagalba

„Lietuva nėra automobilių pramonės šalis. Visi mes esame aistringi mėgėjai. Kuriant ir pasitarti nebuvo su kuo, todėl viską darėme patys. Viskas vyksta taip, kad vieną dieną kuri dizainą, o kitą dieną jau suki varžtus“, – darbo užkulisius atskleidė A. Mikalauskas.

Anot pašnekovo, pagrindinė problema, su kuria neretai susiduria inovacijų kūrėjai, yra finansai. Iš pradžių ir jis su verslo partneriu šiam projektui skyrė savo asmeninius pinigus, tačiau vėliau jiems pavyko gauti priemonių „Inostartas“ ir „Inopatentas“ finansinę paramą, kurią suteikia Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA).

„Jau dabar sulaukiame investuotojų dėmesio, „Tech Toys“ sukūrė ir filmuką apie šią transporto priemonę, todėl vis pamąstome, kad būtų smagu plėstis. Gaunamas susidomėjimas mūsų kūriniu tikrai padrąsina“, – apie savo tikslus pasakojo inžinierius.

Anot MITA vadovės Birutės Bukauskaitės, visos suteikiamos MITA priemonės yra puiki galimybė tiek visiškai jauniems, tiek jau patyrusiems verslams. Ji įsitikinusi, jog geros idėjos privalo būti įgyvendintos, o kūrėjai padrąsinti.

„Palaikymas ir konsultacijos esant atradimų kelyje yra labai svarbu. Kaip ir svarbus skirtingų sričių specialistų, pavyzdžiui, mokslo ir verslo atstovų, bendradarbiavimas. Tikiu, kad tik bendrai siekdami tikslų galime sukurti geriausią rezultatą “, – kalbėjo B. Bukauskaitė.

Mokslo ir verslo bendradarbiavimą skatina Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA). Šiuo metu MITA vykdo komunikacijos kampaniją „Inovacijų Lietuva: ar žinai, ką kuriame?“, kuri finansuojama ES struktūrinių ir investicinių fondų lėšomis. Daugiau informacijos www.mita.lrv.lt.

Užsakymo nr.: PT_88803267

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(12 žmonių įvertino)
4.0000

Savo studijų metų idėją verslu pavertęs verslininkas: svarbu, kad sulaukėme padrąsinimo (1)

UAB „Ionicum“ bendrasavininkas Karolis Basevičius sako, kad šis verslas yra kitoks, nes gimė ne...

Tarptautinės mokslininkų ir verslininkų komandos kuriama technologija leis efektyviau išnaudoti ribotus žemės ūkio išteklius

Mūsų planeta susiduria su daug reikšmingų iššūkių, tarp kurių – nuolat didėjantis...

Jėgas suvieniję mokslas ir verslas siekia išvaduoti žmones nuo sunkaus ir nuobodaus darbo

Suvieniję jėgas mokslo ir verslo sektorių atstovai kuria robotizuotą sistemą, kuri pakeis...

Suvieniję kompetencijas mokslo ir verslo atstovai sprendžia vieną aktualiausių šiuolaikinės medicinos iššūkių

Pasaulio sveikatos organizacija kaip vieną iš svarbiausių grėsmių žmonių sveikatai įvardija...

Ultravioletinių spindulių respiratoriaus kūrėjai tikisi užkirsti kelią COVID-19 viruso plitimui gydymo įstaigose

COVID-19 pandemija sukėlė rimtą sveikatos krizę ir pakeitė daugelio žmonių gyvenimus. Su...

Top naujienos

Pateikė prognozę, kas jau netrukus laukia Rusijos: pasikartos senas scenarijus, tik viskas bus dar baisiau (29)

Tik Rusijos istorijai būdinga bevaldystės ir anarchijos periodas, vadinamas sumaištimi (rus. –...

Pietinis ciklonas užgrius visa jėga – sinoptikai perspėja, kada sulauksime stiprios pūgos

Šiandien, penktadienį, sulauksime orų permainos. Nedidelis, naktį mums sniegą atnešęs ciklonas...

SuTaupyk

Norintiems Kalėdas pasitikti ne prie puodų: kiek šiemet kainuoja šventinis meniu į namus ir ko tikėtis

Kai kada taupome pinigus, o kartais juk norisi sutaupyti tokio neįkainojamo laiko. Tai tampa ypač...

Kremlius nurodė savo versiją dėl karo pabaigos: iškėlė sąlygas (41)

Kremlius ketvirtadienį pareiškė, jog tai, kada pasibaigs karinis konfliktas Ukrainoje , priklauso...

Lietuva be branduolinės energetikos gali neišsiversti: diskutuojama apie naujos kartos reaktorius (11)

Lietuvoje ir visame pasaulyje plintant atsinaujinantiems energijos ištekliams, Seimo narys fizikas...

Ant parketo liejosi kraujas, „Monaco“ po pratęsimo patiesė „Real“ ekipą

Eurolygos 12-o turo rungtynėse Madride prireikė pratęsimo, o jame šeimininkai „Real“ (8/4)...

Toma Miknevičienė

Kaip dažnai vyrui išeiti pasibūti su draugais normalu? Psichologas pasakė, ką praranda vyrų neišleidžiančios žmonos (2)

Vargais negalais ištrūkęs iš namų skundžiatės draugams, kad žmona vis neišleidžia, barasi,...

Po Ronaldo pastabos žurnalistui sureagavo FIFA (2)

Po grupių etapo Portugalijos ir Ganos dvikovos, kurią 3:2 laimėjo Fernando Santoso auklėtiniai,...

Indonezija uždraudė nesantuokinius lytinius santykius: ar naujieji įstatymai turės įtakos ir turistams vykstantiems į Balį? (6)

Pagal naujus Indonezijoje priimtus įstatymus, sužinojus apie nesusituokusių žmonių poros...

Marius Ivaškevičius surengė provokuojantį knygai „Tomas Mūras“ skirtą vakarą: grįžimas į normalumą irgi yra pasipriešinimas karui

Žinomas rašytojas, dramaturgas Marius Ivaškevičius šių metų pradžioje po dvidešimties metų...