Šiame straipsnyje pabandysime aptarti penkis aspektus, kodėl, mūsų nuomone, užsienio kalbos svarbios verslo pasaulyje.

1. Derybos su tiekėjais iš užsienio. Parašyti elementarų laišką su kiekiais, ar užklausą dėl naujų produktų gali ir žodynas. Tačiau, dar nėra tokio online vertėjo, kuris gebėtų derėtis. Jei norite sulygti geras sąlygas – žinote puikiai – reikės ne tik mokėti daug žodžių. Ne tik mokėti, bet ir taip juos sudėlioti perteikiant mintį, kad nauda arba kaina, kurią sutinkate mokėti už paslaugą, jūsų verslo partneriui būtų akivaizdi.

2. Darbuotojų atranka. Kiekvieną savaitę girdime, kad aukštos kvalifikacijos darbuotojų trūksta. Jei jų nėra Lietuvoje – gali tekti ieškoti užsienyje. Nors atrankų įmonė gali atlikti pirminius interviu su kandidatu, bet jei norite teisingai pasirinkti žmogų savo komandai: reikės su juo labai konkrečiai pabendrauti apie darbus, lūkesčius, augimo galimybes. Be užsienio kalbos žinių, samdymas per atrankų įmonę gali pasirodyti kaip katės maiše pirkimas.

3. Darbas tarptautinėje įmonėje ar komandoje. Jei turite komandos narių, kurie yra užsieniečiai, darbų delegavimas, rezultatų aptarimas, ar tiesiog pokalbis prie kavos apie savaitgalio planus gali tapti tikru galvos skausmu. Žinoma, kelis kartus gali pagelbėti kalbą mokantis kolega arba internetinis vertėjas, bet ilgainiui pastebėsite, kad tokia komunikacija nėra efektyvi. Skirti užduotį tampa kelis kartus ilgiau, o jei dar reikia patikslinti ar paaiškinti…

4. Klientų aptarnavimas. Jei plečiatės į užsienio rinkas, ir dar neturite kolegų užsienyje, kurie puikiai išmanytų jūsų produktus ar paslaugas, gali tekti į klientams iškilusias problemas reaguoti patiems. Tam turite ne tik puikiai suprasti šnekamąją kalbą, suprasti problemą, bet ir gebėti atsakyti, paaiškinti paprastomis frazėmis, kaip pašalinti nesklandumus.

5. Rinkos tyrimai ir rinkodara. Prie šio punkto nesiplėsime, nes net nedirbdami rinkodaroje, žinote bent vieną istoriją, kai produkto pavadinimas išverstas į kitą kalbą reiškė, švelniai tariant, ne visai tai, ką norėjo perteikti pardavėjas. Lietuvoje turime istoriją su Lexus automobilio reklama, kuri skelbė „vairuok Lexus NX“. Reklamoje, kaip ir derybose, reikia plataus žodyno: tinkamas sinonimas geriau perteikia būseną, produkto savybes ar vertes.

Kuris aspektas jūsų nuomone svarbiausias? O gal yra kažkuris, kurio nepaminėjome? kviečiame išsakyti savo nuomonę apklausoje arba komentaruose.

Na o jei norite išmokti bet kurios užsienio kalbos, taip, kad galėtumėte ją nevaržomai panaudoti savo darbinėje situacijoje, susisiekite su www.kalba.lt. Rasime jūsų įmonei tinkamiausią programą.

Užsakymo nr.: PT_88417419