„Kai prieš 15 metų pradėjome savo veiklą, pirminė mūsų idėja buvo gaminti ir eksportuoti langus. Tačiau laikui bėgant atsirado noras turėti daugiau veiklos Lietuvoje. Visgi nenorėjome daryti kaip visi, tikslas buvos nustebinti rinką nauja paslauga.

Įprastai įsigyjant langus ar duris, pirmiausia fizinėje parduotuvėje žmogus išsirenka norimą modelį, tuomet meistrai vyksta į jo namus, atlieka matavimus ir pateikia kainą. Tada seka produkto užsakymas, gamyba, o jį pagaminus, meistrai vėl vyksta į kliento namus ir gaminį sumontuoja. Tačiau tokiame versle administravimo kaštai yra išties nemaži, todėl galimybės klientui pasiūlyti patrauklią kainą nėra“ , – teigia U. Adomaitis.

Tačiau norėdamas pakeisti nusistovėjusias taisyklės ir klientams pasiūlyti kokybiškus produktus už gerą kainą, nuo 2008 m. veikiantis langų, durų ir fasadų gamintojas „Aradas“ sukūrė platformą, kuri suteikia visus įrankius norintiems didžiąją dalį darbų atlikti patiems.

„Mūsų požiūriu geriausia galimybė sutaupyti – kažką pasidaryti pačiam. Šią idėją brandinome ne vienerius metus, o prieš kelis metus pradėjome įgyvendinti. Startavę su „MYNEST by Aradas“ mes neišradome dviračio – nors Lietuvoje tai yra visiškas naujas verslo modelis, Vakarų Europoje individualių langų ar durų projektavo platformos yra gana įprastas reiškinys“, – pasakoja U. Adomaitis.

Kaip viskas veikia?

Iš pirmo žvilgsnio „MYNEST by Aradas“ platforma atrodo kaip įprasta internetinė parduotuvė, tačiau visas įdomumas, kaip teigia U. Adomaitis, prasideda pasirinkus norimą gaminį.

„Mūsų platformoje yra konfigūratoriaus funkcija, kurios pagalba pats klientas pasirenka produkto tipą, modelį, spalvas, stiklus, rankenas, matmenis ir t. t. Priklausomai nuo pasirinkimų ir gaminio konfigūracijų, realiu laiku keičiasi ir jo kaina, o susiprojektavus gaminį ir pasinaudojus 3D funkcija, galima realiai pamatyti, kaip atrodys galutinis produktas. Tokios funkcijos, asmeniškai, nesu matęs nei Lietuvoje, nei užsienio platformose.

Galiausiai, išsirinkus gaminį, šis yra įsidedamas į krepšelį, kuriame galima susigeneruoti detalų pasiūlymą su produkto brėžiniais, techninėmis specifikacijomis bei nuorodomis į skerspjūvių brėžinius, už jį sumokama ir laukiama pristatyto į nurodytą vietą“, – pasakoja „Aradas“ vadovas.

Tačiau greičiausiai daugeliui natūraliai kyla klausimas – iš kur man žinoti, kokio tipo, matmenų ir kitų konfigūracijų produkto man reikia? Jei klientui trūksta žinių apie vienokius ar kitokius darbus, prieš užsisakydamas gaminį, pašnekovo teigimu, jis gali pasinaudoti nemokama „Pagalba“ skiltimi, kurioje yra pateikiami ekspertų patarimai ir visos reikalingos instrukcijos.

„Kadangi mūsų tikslas yra paskatinti klientus pasitikėti savo jėgomis ir daugelį darbų pasidaryti patiems, esame paruošę galybę tiek tekstinės, tiek vaizdinės informacijos apie tai, į ką atkreipti dėmesį renkantis langus ar duris, kaip juos tinkamai išmatuoti, ką reikia žinoti montuojant ir pan. Stengėmės montavimo instrukcijas pateikti labai paprastai ir aiškiai, tarsi baldų surinkimo instrukcijas, kuriose klientą palydime žingsnis po žingsnio visame procese“, – teigia U. Adomaitis.

Pasak jo, jei klientas pagalbos skiltyje neranda jį dominančio atsakymo, telefonu ar per virtualų asistentą jis visada gali kreiptis į klientų aptarnavimo skyrių.

„Esame pasiruošę atsakyti į klientams kylančius klausimus, pakonsultuoti montavimo ir kitais klausimais. Kliento niekada nepaliekama vieno – atidžiai patikriname pateiktą užsakymą, pamatę galimus netikslumus, visada susisiekiame su klientu dėl patikslinimo ir pakoreguojame užsakymą. Mums labai svarbus yra ir atgalinis ryšys, nes bendraudami su klientais, įsiklausydami į jų poreikius, sužinome, ką dar galime patobulinti savo platformoje, kokią papildomą informaciją įkelti“, – teigia pašnekovas.

Trumpas gamybos terminas ir pristatymo greitis

Visa „Aradas“ produkcija yra gaminama Lietuvoje, Alytaus pramonės rajone įsikūrusioje gamykloje, į kurios modernizavimą per paskutinius metus įmonė investavo 3 mln. eurų.

„Šiai dienai mūsų gamykla yra viena moderniausių ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Turime didelius pajėgumus, efektyvią gamybos liniją, tad galime kontroliuoti visus procesus, užtikrinti savalaikę gamybą, išlikti konkurencingais, minimalizuoti žmogiškas klaidas ir išlaikyti aukštą kokybės lygį“, – teigia U. Adomaitis.

Tai, jog visas gamybos procesas vyksta Lietuvoje, garantuoja ne tik kokybę, bet ir greitą pristatymo terminą.

„Standartiškai produktą pagaminame ir pristatome per 2 savaites, tačiau turime ir seriją produktų, kuriuos pagaminame vos per 5 darbo dienas. Sunkiai tikiu, kad dar yra kita tokia platforma, kurioje žmogus gali nusipirkti individualų gaminį ir jį gauti į bet kurią Lietuvos vietą (išskyrus Kuršių Neriją) per 5 d.d. Patogu ir tai, kad užsakydamas gaminius, klientas gali pasirinkti vėlesnę jų pristatymo datą“, – sako pašnekovas, kuris priduria kad su tokiu gamybos ir pristatymo terminu rinkoje siekia nustatyti naują standartą.

„Norime pabandyti nustatyti tam tikrą standartą. Būdami arčiau pirkėjo, galime ne tik pagaminti greitai ir kokybiškai, bet ir edukuoti klientus, suteikti jiems pagalbą ir vertingų patarimų langų bei durų projektavimo ir montavimo srityse“, – sako U. Adomaitis.

Ilgas garantinis laikotarpis

Įprastai Lietuvos rinkoje tokiems produktams kaip langai ir durys yra suteikiama 5 metų garantija, tačiau perkant internetu, „MYNEST by Aradas“ e. parduotuvėje, „Aradas“ suteikia net 10 metų garantinį laikotarpį.

„Maždaug 85 proc. mūsų gaminių yra eksportuojami į Skandinavijos šalis, Vokietiją bei Nyderlandus. Šiose šalyse yra taikomi labai aukšti standartai tiek langams, tiek ir durims, todėl norime tą pačia kokybę ir pasitikėjimą mūsų gaminiais suteikti ir klientams iš Lietuvos“, – sako U. Adomaitis.

Tačiau kokiais atvejais yra taikoma garantija ir kaip žinoti – dėl gaminio ir žmogaus klaidos montuojant atsirado brokas?

„Jei klientas seka žingsnius, nurodytus instrukcijose, rizika padaryti kažką ne taip praktiškai eliminuojama, o jei ir atsiranda kažkokia problema – greičiausiai tai yra gaminio kaltė. Jei vis dėlto taip nutiktų, klientą nedelsiant aplankys mūsų meistras ir ištaisys neatitikimą“, – garantuoja „Aradas“ vadovas.

Partnerių tinklas ir ateities perspektyvos

U. Adomaičio teigimu, „MYNEST by Aradas“ paslaugos yra skirtos visiems – tiek žmonėms, kurie nori daugumą darbų pasidaryti patys, tiek montuotojams bei įmonėms, kurios šiuos darbus atlieka savo klientams, tiek ir tiems, kurie ieško geriausių kainų rinkoje.

„Mes nesiorientuojame vien tik į tuos klientus, kurie nori viską pasidaryti patys. Galbūt jūs turite draugą, kuris nusimano šioje srityje, galbūt pažįstamą, kuris už savikainą jums atliks darbus, o gal ir patys susirasite specialistus, kurie jums viską sumontuos. Mūsų klientai yra laisvi daryti taip, kaip jiems yra patogiausia“ , – teigia pašnekovas.

Pasak jo, įmonė supranta, kad dalis klientų visgi nenorės ar neturės laiko patys montuoti gaminius, tačiau norės įsigyti langus ar duris už gerą kainą. Dėl šios priežasties „MYNEST by Aradas“ ateityje planuoja sukurti partnerių tinklą, kuris, klientams pageidaujant, galėtų suteikti langų ar durų matavimo, montavimo ir kitas paslaugas.

U. Adomaitis sako tikintis šios platformos ateitimi bei neabejoja, kad tik laiko klausimas, kada ir Lietuvoje savarankiškas klientų langų projektavimas ir montavimas taps visiška norma.

„Prieš 20 metų žmonės negalvojo, kad kažkada galės pirkti drabužius internetu, prieš 10 metų – kad galės įsigyti maisto internetu, taip ir iki šiol nelabai kas galvoja, kad tokius produktus, kaip kad langai ar durys, bus galima susiprojektuoti ir įsigyti internetinėje platformoje. Tačiau mes manome, kad jei ne šiandien, tai kitais ar dar po kelių metų individualių langų ar durų projektavimas, kai tai daro pats pirkėjas, taps visiškai įprastu dalyku“, – teigia „Aradas“ vadovas.