UAB „Medicoy“, valdanti prekinį ženklą „evieta“ įdėjo nemažai pastangų, kad paraiškos gyventojams taptų prieinamesnės ir be perteklinių reikalavimų. Bendrovės vadovas Valdas Drūtys sako, kad pasiūlymai Energetikos ministerijai parengti remiantis savo patirtimi, įgyvendinant elektromobilių įkrovimo stotelių įrengimo projektą Kaune, Maironio gatvėje. „Ten bus įrengta iš viso 19 stotelių, tad visus žingsnius nuo paramos iki paties įrengimo praėjome patys. Iš patirties galiu pasakyti, kad projektavimas bei projektų derinimas su šilumos, elektros, telekomunikacijų tinklus valdančiomis įmonėmis, kitais infrastruktūros plėtotojais buvo daugiausiai pastangų reikalaujantis darbas“, – sako V. Drūtys.

Vienas pagrindinių prašymų buvo, kad fiziniams ir juridiniams asmenims būtų taikomi vienodi reikalavimai stotelių galiai – iki 22 kW. „Pirminiame projekte buvo numatyta, kad fiziniams asmenims būtų leidžiama įsirengti stoteles ne didesnės, nei 11 kW galios. Mūsų manymu, toks reikalavimas būtų perteklinis, nes ribojimai sukelia problemų gyventojams, kurie šiuo metu naudoja vienfazį įkrovimą turintį elektromobilį, nes kraunant jį trifaze iki 11 kW galios įkrovimo stotele, maksimalus galingumas gali būti tik iki 3,7 kW, kai būtų galima pasiekti 7,4 kW. Žiūrint į ateitį naudingiau statyti 22kW stoteles, nes tada žmogui nebus ribojamos galimybės įsigyti jo poreikius atitinkantį elektromobilį“, – sako „Medicoy“ vadovas.

Rengiant finansavimo sąlygas taip pat buvo atsižvelgta į „evieta“ prekinio ženklo valdytojų prašymą suvienodinti paramos teikimo sąlygas fiziniams ir juridiniams asmenims bei kompensuoti fiziniams asmenims išlaidas už elektromobilių įkrovimo stotelės papildomus būtinuosius priedus ir įrengimo darbus, taip skatinant fizinius asmenis aktyviau kreiptis dėl paramos ir rinktis ekologiškesnes transporto priemones. Pasak V. Drūčio, ankstesniame kvietime fiziniams asmenims buvo kompensuojamas fiksuotos paramos dydis tik už pačią įkrovimo stotelę, o už įrengimo darbus nebuvo kompensuojama. Tuo metu juridiniams asmenims, taip pat ir bendrijoms kompensacijos taikomos abiem atvejais. „Mūsų vertinimu, tai būtų fizinių asmenų diskriminacija, nes, tarkim, gyventojui reikalinga įkrovimo stotelė, tačiau jam nepavyksta suburti bendrijos, tokiu atveju jam kompensuojama tik už stotelę“.

Pagaliau sudarytos galimybės gauti finansavimą įkrovimo stotelių įrengimui juridiniams asmenims, daugiabučio namo bendrijoms ar administratoriams, gavus leidimą iš savivaldybės, Nacionalinės žemės tarnybos ar valstybės (priklausomai nuo to, kam priklauso žemė), net jeigu nėra suformuotas konkretus daugiabučio namo sklypas. „Gyventojas gali kreiptis į vieną iš minėtų institucijų ir gauti leidimą išsinuomoti dalį žemės sklypo prie namo tam tikram laikotarpiui. Vienas iš reikalavimų yra išlaikyti įkrovimo stotelę trejus metus. Taigi užtenka sudaryti sutartį su savivaldybe, jeigu jai priklauso žemės sklypas, ir tokiu būdu gyventojas gali įsirengti elektromobilio įkrovimo stotelę. Anksčiau to padaryti nebuvo galima, turėjo būti suformuotas žemės sklypas, esantis aplink pastatą“, – teigia V. Drūtys.

„evieta“ pastangomis privatiems asmenims nebus ribojamas prieigų skaičius. Pasak įmonės vadovo, anksčiau buvo numatyta, kad finansavimas bus skiriamas tik vienai prieigai prie 11 kW galios įkrovimo stotelės, o dabar galima įsirengti ir kelias, kurių bendra įkrovimo galia būtų, pavyzdžiui, 22 kW. „Jei fizinis asmuo turi du elektromobilius, bet tik vieną įkrovimo stotelę, tai kaip jis gali pasikrauti abi transporto priemones vienu metu? Dabar bus galimybė įsirengti vieną stotelę su dviem įkrovimo lizdais arba dvi stoteles, kurių bendroji galia yra 22 kW“.

Tačiau ne į visus prašymus ministerija atsižvelgė. Pavyzdžiui, buvo siūloma nustatyti, jog namų bendrijos, administratoriai, kiti juridiniai asmenys galėtų taip pat kreiptis dėl finansavimo tik elektromobilių įkrovimo stotelėms reikalingos infrastruktūros plėtojimui/įvadui namo teritorijoje įrengti. „Esminė problema yra ta, kad daugelyje daugiabučių namų nėra galimybės įrengti reikalingos elektros galios infrastruktūros, o jei tokia galimybė ir yra, tai ji kainuoja nemažus pinigus. Bendrijoms sunku sutelkti gyventojus, kad dauguma nubalsuotų už elektromobilių įkrovimo stotelių įrengimą daugiabučio namo teritorijoje – ar tai būtų požeminis parkingas, ar antžeminės automobilių parkavimo vietos. Būtų paprasčiau, jei bendrijai būtų leidžiama įsirengti atskirą įvadą, skirtą elektromobilių įkrovimo stotelėms, suteikiant galimybę gyventojams ateityje atsiradus poreikiui prie to įvado tiesiog prisijungti. Ministerija į šiuos argumentus neatsižvelgė“, – apgailestauja V. Drūtys.