„Žmonės vis dažniau ima suprasti, kiek daug informacijos apie save palieka internete, todėl iš produktų kūrėjų tikisi, kad šie nekaups perteklinio duomenų kiekio ir juolab neperduos jo trečiosioms šalims. Taip privatumas internete tampa vertybe, kuri laikui bėgant bus tik svarbesnė. Tad verslas prie šios tendencijos turi prisitaikyti, kaip tą jau daro didžiosios kompanijos, ir ieškoti būdų, kaip pasaulinio lygio kokybės produktą teikti laikantis aukščiausių privatumo standartų“, – sako R. Urbanas ir dalinasi trimis patarimais, kaip vartotojus pažinti ir pasiekti nepažeidžiant jų privatumo.

Atsirasti reikiamu laiku, reikiamoje vietoje

Įprasta praktika versle tapo „sausainiukų“ (angl. cookies) naudojimas. Tai technologija, kuri išsaugo informaciją apie lankytus interneto puslapius ir pagal tai teikia susijusius puslapių, reklamų, ar produktų pasiūlymus.

Teigiama, kad tai padeda kurti malonesnę naršymo patirtį, nes vartotojams siūlomas ne bendrinis turinys, bet specialiai jiems pritaikytas aktualus srautas. Vis dėlto, R. Urbanas teigia, kad žmonės nebenori, jog jų judėjimas internete būtų stebimas ir naršymo patirtis formuojama už juos, todėl pasaulis vis sparčiau juda į realybę be „sausainiukų“.

„Šią technologiją verslas naudoja tam, kad tikslinę reklamą rodytų žmonėms, kurie jau galimai domisi jų produktu, nes šie bent kartą lankėsi jų puslapyje. Bet šiandien žmonės nebenori, kad jų pasirinkimus formuotų tik praeities įpročiai, o reklama sektų kiekviename žingsnyje. Todėl naujojoje realybėje verslui bus privalu ieškoti naujų būdų pasiekti susidomėjusius vartotojus“, – teigia R. Urbanas.

Pasak pašnekovo, „Surfshark“ duomenų apie savo vartotojus nekaupia, todėl produktu besidominčių neseka, o bando atsirasti ten, kur šie sąmoningai ieško su produktu ar jų grupe susijusios informacijos.

„Nerodome reklamos kiekviename vartotojo žingsnyje, bet kuriame turinį ir suteikiame naudingos informacijos ten, kur žmogus jos bet kuriuo atveju jau ieško – specifiniuose portaluose, forumuose ar socialinių tinklų kanaluose. Taip pat, remiamės vartotojų dažniausiai greta mūsų produkto naudojamais raktažodžiais. Taip ne tik pasiekiame vartotojus gerbdami jų privatumą, bet ir stebime gerus reklamos rezultatus, nes tikslingose vietose žmonių ji neerzina“, – aiškina R. Urbanas.

Gerai pasakokite istorijas

Lygiai tą pačią „sausainiukų“ technologiją verslai naudoja ir siekdami pritraukti produktu aktyviai nesidominčius ir apie jį nieko nežinančius žmones. Įvertinusios jau turimų klientų vartojimo įpročius, kompanijos susikuria potencialaus kliento profilį ir siekia atsirasti kuo didesniame skaičiuje vietų, kurias šis menamas vartotojas galimai lanko.

Tuo tarpu individualių vartotojų įpročių nestebint, daug svarbiau tampa ne personalizuota reklama, bet didelės vartotojų grupės interesai ir geras istorijų pasakojimas (angl. storytelling). Tokiu būdu tema nesidominčius žmones siekiama pritraukti ne apie save kartojant visur ir visada, bet įtaigiai pristatant produktą, atsižvelgiant į šios grupės poreikius.

„Dirbame su didžiausiais reklamos kūrėjais ir ryškiausiais nuomonės formuotojais pasaulyje. Šių partnerysčių rėmuose siekiame ne girti savo produktą, bet jį pristatyti taip, kad žmonės suprastų, kokią konkrečią problemą jis sprendžia ir kokią vertę sukuria. Taip vartotoją pritraukiame ne per kartojimą, bet per įtrauktį ir sudominimą“, – aiškina R. Urbanas.

Primename, kad „Surfshark“ partnerystes vysto su tokiomis pasaulinėmis žvaigždėmis kaip Jordan Peterson, Kara and Nate, Anthony Padilla, Mrwhosetheboss ir kitais.

Kalbėkitės su vartotojais

R. Urbanas pabrėžia, kad verslo noras pažinti vartotojus visiškai suprantamas, bet šiandien visiškai nebūtina jų įpročius sekti ir analizuoti už nugaros – klientų nuomonės galima tiesiog paklausti.

„Surfshark“ taikome tokią praktiką, jog kviečiame vartotojus pasidalinti nuomone apie produktą apklausų ar focus grupių metu. Tokiu būdu įpročius tiriame tik su klientų sutikimu bei tik tų žmonių, kurie linkę tą daryti“, – sako „Surfshark“ rinkodaros vadovas.

Jis prideda, kad tai ne tik padeda išgirsti objektyvią nuomonę iš pirmų lūpų, bet ir išlaikyti aukštus privatumo ir skaidrumo standartus, kuriuos vartotojai šiandien ypač vertina.

Jei prie sąžiningo ir skaidraus globalaus verslo kūrimo norite prisidėti ir jūs, kviečiame prisijungti prie kibernetinio saugumo kompanijos „Surfshark“, kuri šiemet kartu su „NordVPN“ tapo antruoju Lietuvos vienaragiu.

Daugiau informacijos apie šiuo metu atviras pozicijas „Surfshark“ ieškokite čia https://surfshark.com/career