Tačiau specialistai skuba nuraminti: nuo šių metų pradžios statybos techniniame reglamente pateikti detalesni nurodymai, apibrėžiantys techninę priežiūrą pastato renovacijos (modernizavimo) metu. Renovuojamame name dažniau lankosi techninės priežiūros specialistai, kurie padeda užtikrinti darbų kokybę.

Šis straipsnis – iš specialaus ciklo „Kokybiškos renovacijos gidas“, kuriame išsamiai aptariamas visas daugiabučio renovacijos procesas: nuo pirmųjų žingsnių iki tinkamo renovuoto namo eksploatavimo. Ciklą pristato Būsto energijos taupymo agentūra.

Svarbi naujų darbų pradžia

Joniškyje dirbantis techninės priežiūros specialistas Alvydas Timinskas teigia, kad papildytos statybos techninio reglamento taisyklės labai reikšmingai ligšiolinio darbo proceso nepakeitė, tačiau kokybės kontrolę sustiprino. „Galima paminėti vieną labai gerą naują elementą, kuris numato, kad privalu objektą aplankyti bent du kartus per savaitę ir kiekvieną kartą, kai pradedamas vykdyti naujas technologinis procesas“, – teigia A. Timinskas.

Pasak pašnekovo, anksčiau vizitų dažnumas nebuvo apibrėžiamas, o priklausydavo nuo paties techninio prižiūrėtojo įsitraukimo, tad pastaruoju metu apsilankymų skaičius gerokai išaugo. „Dabar, jeigu pabaigiamas vienas darbas, pavyzdžiui, apšiltinamas cokolinis aukštas ir pradedamos šiltinti sienos, aš turiu būti objekte. Pagal naują tvarką darbas dėliojasi taip, kad tarsi priimu anksčiau įgyvendintą technologinį procesą ir dalyvauju kito pradžioje. Tai tartum savotiškas perėjimas“, – etapus aiškina A. Timinskas.

Pasak specialisto, nuolat domintis konkrečiu renovuojamu objektu ir sekant vykdomus darbus, nauji reikalavimai didesnių nepatogumų nesukelia. „Dalyvaudamas pastato modernizavimo procese matau ir žinau, kokie darbai vyksta ar bus pradėti, todėl papildomo rūpesčio prasidedant kitiems technologiniams darbams nėra. Kartais pasitaiko atvejų, kad per dieną vienas naujas procesas veja kitą“, – teigia A. Timinskas.

Techninio prižiūrėtojo darbe ne mažiau svarbus ir įtraukiantis bendravimas su gyventojais. „Bendraujame labai aktyviai. Gyventojai dažnai prašo paaiškinti, kas yra daroma. Galbūt jie nepasitiki statybininkais, todėl kreipiasi į techninius prižiūrėtojus, prašydami profesionalaus išaiškinimo. Todėl dažnai tenka atlikti tarpininko tarp gyventojų ir statybininkų vaidmenį. Jeigu pavyksta, konfliktų objekte praktiškai nebūna“, – sako pašnekovas.

Lankomasi tiek kartų, kiek reikia

Techninės priežiūros specialistas Vytautas Tutlys pažymi, kad naujieji patikslinimai techninės priežiūros atlikimo modernizuojamame pastate ir specialisto pareigų iš esmės nekeičia. „Nors ir nustatytas minimalus dviejų vizitų skaičius, tačiau lankomasi objekte tiek kartų, kiek reikia. Jeigu, pavyzdžiui, bus reikalingi keturi kartai per savaitę, tiek ir bus atliekama techninė priežiūra. Viskas priklauso nuo konkrečios situacijos ir nežiūrima tik formaliai“, – aiškina pašnekovas.

Techninė priežiūra ir jos dažnumas labiausiai priklauso nuo darbų apimties. „Daugiausiai lemia rangovo darbas. Būna, kad šaltuoju sezonu dirba 4–5 žmonės pastato viduje. Šiltuoju metu vykdomi didieji modernizavimo darbai, todėl ir techniniai prižiūrėtojai turi daugiau darbo. Taigi vaidmuo tiesiogiai priklauso nuo atliekamų statybos darbų gausos“, – pasakoja V. Tutlys.

Pasak pašnekovo, pats techninio prižiūrėtojo įsitraukimas prasideda tik tuomet, kai parengtas techninis darbo projektas ir gautas statybos leidimas. „Tik susipažinęs su parengtu techniniu darbo projektu, prižiūrėtojas žino, ką turi įvykdyti ir ko reikalauti. Iki tol visu procesu rūpinasi administratorius kartu su namo gyventojais. Prižiūrėtojai iki techninio projekto parengimo apskritai neturi teisės kištis“.

Užsakymo nr.: PT_74274838