Šiuo klausimu DELFI skaitytojams pataria du renovacijos ekspertai: statybų įmonės, atliekančios renovaciją visoje Lietuvoje, direktoriaus pavaduotojas technikai Tadas Vybornas ir statybų techninės priežiūros vadovas Vytautas Tutlys. Pastarojo atstovaujama įmonė šiemet įvertinta „Pastatų šiltinimo lyderio“ apdovanojimu.

Pirmiausia – kreiptis į administratorių

Kilus įtarimams dėl to, ar teisingai montuojami langai, klijuojamos šiltinimo plokštės, montuojami radiatoriai ir pan., gyventojai gali kreiptis į renovacijos administratorių arba techninį prižiūrėtoją. Taip pat rekomenduojama telefonu pasikonsultuoti su Būsto energijos taupymo agentūros (BETA) specialistais (paskambinus tel. 8 800 20012) arba kreiptis į Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos (VTPSI) specialistus.

Kuris iš šių kelių, ekspertų nuomone, pats efektyviausias ir greičiausias? Abu renovacijos specialistai sutaria, kad savo įtarimus pirmiausia reikėtų išsakyti projekto administratoriui – tai gali būti bendrijos pirmininkas arba savivaldybės paskirtasis administratorius.

„Pagal šiuo metų galiojantį Statybų reglamentą ir administratorius, ir techninis prižiūrėtojas gina gyventojų interesus, todėl abejones pirmiausia reikėtų išsakyti būtent jiems. Verta atsiminti, kad visam renovacijos darbų procesui vadovauja renovacijos administratorius, o techninės priežiūros specialistas yra jo dešinioji ranka. Todėl kreiptis į tiesiogiai į administratorių – vienas trumpiausių kelių“, – pasakoja statybų techninės priežiūros vadovas V. Tutlys.

Institucijos konsultuoja ir telefonu, ir el. paštu

Jeigu abejonių dėl renovacijos kokybės visgi neišsklaido nei administratorius, nei techninis prižiūrėtojas, tuomet verta kreiptis į renovaciją prižiūrinčias institucijas – BETA arba VTSPI regioninį padalinį.

„Susisiekti su šiomis institucijoms – laba paprasta. Tai galima padaryti ir paskambinus telefonu, ir parašius elektroniniu paštu. Beje, šiandien daugelis turi fotografuojančius telefonus, tad įtariamą broką galima nufotografuoti ir tuoj pat išsiųsti VTSPI padaliniui, kad šios institucijos specialistai atvyktų į vietą ir patikrintų, kaip atliekama renovacija. Tiesa, reikia pastebėti, kad neretai gyventojai kreipiasi pirmiausia į prižiūrinčias institucijas, o tik po to – į savo renovacijos administratorių. Tokiais atvejais rekomenduočiau gyventojams pirmiausia pasikalbėti su administratoriumi ir tik paaiškėjus, kad jis arba techninis prižiūrėtojas tinkamai neatlieka savo pareigų, kreiptis į valstybines institucijas. Taip visi klausimai bus atsakyti greičiau ir paprasčiau“, – sako V. Tutlys.

Svarbus ir pasitikėjimas rangovu

Statybų įmonės atstovas Tadas Vybornas atkreipia dėmesį, kad sprendimas ką daryti pastebėjus netinkamai atliekamus renovacijos darbus, susijęs su tuo, kiek gyventojai pasitiki rangovais ir techniniu prižiūrėtoju.

„Iš savo patirties matome, kad kai kada gyventojai į statybininkus renovacijos pradžioje žiūri gana priešiškai, o jau po kokio mėnesio santykiai visiškai pasikeičia, tampa draugiški. Todėl atsakymas, kur kreiptis kilus įtarimams, konkrečioje situacijoje priklauso ir nuo to, kaip gyventojai sutaria su rangovu, techniniu prižiūrėtoju ir administratoriumi“, – pastebi T. Vybornas.

Galimybė gauti visus atsakymus

Abu statybų ekspertai pastebi, kad ir įtarus broką, ir tiesiog domintis, kaip renovuojamas daugiabutis, vienas iš trumpiausių kelių gauti atsakymus į visus rūpimus klausimus – gamybiniai susirinkimai, kurie rengiami kiekvieną savaitę prie renovuojamo namo. Tokiuose susitikimuose dalyvauja projekto administratorius, techninis prižiūrėtojas, rangovas. Drauge jie aptaria, kaip vyksta renovacija. Informaciją apie susitikimus, jų laiką gali suteikti bendrijos pirmininkas arba renovacijos administratorius.

Užsakymo nr.: PT_72976706