„Pastaruoju metu rinkoje matome, kad didžiosios įmonės ypatingai susirūpino mobiliųjų įrenginių saugumu. Tai yra susiję su Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu (ES) ir mobiliųjų įrenginių valdymo (toliau – MDM) populiarėjimu“, – pastebi M. Šapranauskas.

Seniau pagrindinė telefono funkcija buvo balso skambučiai. Šiandien mobiliuosiuose telefonuose naudojamas el. paštas, individualios įmonės aplikacijos, tad yra kaupiama skaitmeninė informacija. Šiam įrenginiui tampant darbo prietaisu, būtina išmokti jį efektyviai valdyti.

Kylantys pavojai duomenų saugumui

Pasak M. Šapranausko, telefonui populiarėjant kaip darbo įrankiui, įmonės susiduria su grėsmėmis duomenų saugumui. Veiksmingas sprendimas – vieningos mobiliųjų įrenginių valdymo (toliau – MDM) sistemos įmonėje pasirinkimas.

Kylanti grėsmė – mobiliojo telefono pametimas ar pavogimas, kai būtina kuo greičiau iš įrenginio ištrinti konfidencialią informaciją. „Nuotoliniu valdymu galima greitai atjungti telefoną ir panaikinti prieigą prie vidinių sistemų. Taip pat galima įjungti aktyvuotus pranešimus, kurie informuos telefono radėją, kur jis gali grąžinti įrenginį. Vagystės atveju, naudojant „Apple Business Manager“ ir MDM, galima visiškai išjungti telefoną ir šis niekada nebebus panaudotas. Priklausomai nuo to, koks MDM yra naudojamas įmonėje, galima matyti telefono buvimo vietą, o jei buvo pakeista SIM kortelė – naują telefono numerį“, – pasakoja specialistas.

Kita grėsmė – kibernetinės atakos. Pavyzdžiui, darbuotojams naudojant nesaugius slaptažodžius, gali būti įsilaužta į jų paskyras ir pasiekti įmonei svarbūs duomenys. „MDM leidžia atskirti darbuotojo asmeninius ir įmonės duomenis. Jei įvyks ataka prieš įmonės darbuotoją ir viena iš jo asmeninių paskyrų, įsilaužėlis neturės galimybės prieiti prie korporatyvinių įmonės duomenų, nes jie bus saugomi kitoje virtualioje paskyroje“, – aiškina pardavimų verslui skyriaus vadovas ir priduria, kad šiandien įmonės pačios turi galimybę spręsti, kokioms funkcijoms atlikti jų darbuotojai gali naudoti mobiliuosius.

Vienos operacinės sistemos svarba

Kalbėdamas apie sisteminį mobiliųjų telefonų įsigijimą įmonėse, M. Šapranauskas sako, kad prioritetu turėtų tapti operacinės sistemos (toliau – OS) pasirinkimas. Pasak jo, tik atsakius į klausimą, su kokia OS įmonei yra geriausia dirbti, galima pradėti galvoti apie mobiliųjų pirkimą.

Pateikiami duomenys apie santykinį įrenginių, naudojančių tam tikrą „Android“ platformos versiją, skaičių. Šaltinis: https://developer.android.com/about/dashboards/index.html
Per ketverius metus pristatytų „Apple“ įrenginių sistemų palaikymas procentaliai. Šaltinis: https://developer.apple.com/support/app-store/

„Įsivaizduokime, kad įmonėje dirba 500 darbuotojų. Per dieną IT skyriui gali tekti aptarnauti vidutiniškai 2–3 žmones su klausimais, susijusiais su jų mobiliaisiais telefonais. Tačiau turint „Apple Business Manager“ ir naudojant „MDM“ viskas tampa automatizuota – IT skyrius gali valdyti visų darbuotojų telefonus kartu, bendrai spręsti iškilusias problemas“, – vieningos OS privalumus atskleidžia specialistas.

Anot M. Šapranausko, įmonei renkantis mobiliuosius telefonus neužtenka tiesiog išsirinkti telefono modelio – svarbus tampa visas procesas nuo įsigijimo iki OS palaikymo. Jei seniau įmonės negalvodavo apie daiktų draudimą, ištęstinę garantiją, įrenginių priežiūrą darbo vietoje, tai šiandien tai tampa privaloma.

„Apple” operacinės sistemos („iOS”) garantuoja, kad kol įmonių naudojamos aplikacijos atitiks naujausius OS reikalavimus, tol jos galės naudoti net ir kelių metų senumo įrankius. „Pavyzdžiui, „iPhone 6S“ – prieš 4 metus pasirodęs telefonas vis dar palaiko naujausią operacinę sistemą”, – teigia įmonės atstovas ir priduria, kad labai svarbu bendrą nuosavybės kainą (TCO) įvertinti 5 metų laikotarpiui.

Operacinės sistemos duomenų palaikymas pagal „iPhone“ modelius. Šaltinis: https://www.statista.com/chart/5824/ios-iphone-compatibility/

„Tai reiškia, kad šiam terminui reikia vertinti visų su turtu susijusių išlaidų sumą. Į šią kainą įskaičiuojama programinės įrangos įsigyjimo, atnaujinimų, naudojimo, administravimo vertė”, – aiškina M. Šapranauskas.

Įvertinta verslo organizacijų

Programinės įrangos kūrėjų „JAMF“ atlikta oficiali apklausa rodo, kad 4 iš 5 darbuotojų, jei turėtų galimybę, rinktųsi „Apple“ produkciją. M. Šapranausko teigimu, tokiems rezultatams įtakos turi 4 pagrindiniai šio prekės ženklo pranašumai.

„Žvelgiant iš IT skyriaus perspektyvos – tai valdymo paprastumas. Naudojant vieną MDM, visi telefonai yra valdomi vienodai. Nereikia galvoti, kokį telefoną turi kiekvienas darbuotojas. Kitos priežastys – saugumas ir ilgaamžiškumas. iOS yra vertinama kaip saugiausia mobili platforma pasaulyje, o naudojant „Apple“ du, tris ar penkis metus, bus užtikrina, kad jame veiks naujausia OS“, – tvirtina specialistas.

Tačiau pagrindinė „Apple“ savybė, kuria įmonė lenkia konkurentus – produkto likutinė vertė. „Kai įmonės pasiskaičiuoja bendrą nuosavybės kainą ir įvertina likutinę vertę, pamato, kad joks kitas gamintojas negali suteikti tokios aukštos likutinės vertės. Tai reiškia, kad mokant tas pačias mėnesines įmokas galima turėti aukštesnės klasės daiktą“, – tikina M. Šapranauskas.

Net ir nustojus naudoti „Apple“ įrenginį, likutinė vertė leidžia įmonei priimti keletą naudingų sprendimų. „Galima mobilų įrenginį atiduoti darbuotojui kaip motyvacinę priemonę, jį parduoti darbuotojui arba grąžinti pardavėjui ir jau su mažesnėmis įmokomis įsigyti naują įrenginį. Grąžinant daiktą pardavėjui yra gaunamas sertifikatas, kad telefonas yra „išvalytas“ ir jokia jame buvusi informacija nebus panaudota“, – aiškina M. Šapranauskas.

Prieš ketverius metus į „Apple“ mobiliuosius telefonus bei mobiliųjų darbo įrankių (aplikacijų) kūrimą darbuotojams investavusi „Danske Bank“ grupė dabar džiaugiasi kur kas efektyvesniu savo darbuotojų darbu.

„Aplikacijos suteikia darbuotojui galimybę atlikti reikiamus veiksmus nepriklausomai nuo buvimo vietos – klientų aptarnavimo vadybininkai turi prieigą prie kliento duomenų ir įsipareigojimų, siekiant kuo geriau ir greičiau sukurti vertę banko klientui, vadovai – galimybę patvirtinti darbuotojų prašymus, prieigos teises ar operacinių išlaidų kompensavimą. Ne mažiau svarbų vaidmenį atlieka ir bendradarbiavimo sistemų prieiga – vaizdo skambučiai, virtualūs susitikimai, nuotolinė prieiga prie įmonės dokumentų bei vidinių web sistemų“, – pasakoja „Danske Bank“ „MobileFirst“ technologijos vadovas Paulius Mantulovas.

MDM technologija bankui leidžia užtikrina galimybę nuotoliniu būdu valdyti įrenginio saugumo politikas, užšifruoti įmonės duomenis, apriboti prieigą prie nesaugų aplikacijų, proaktyviai identifikuoti galimas įrenginio ar programinės įrangos problemas bei jas spręsti.

Ne mažiau svarbi technologija, palengvinanti tiek darbuotojų, tiek ir IT skyriaus veiklą – „Apple Volume Purchase Program“. „Ši technologija suteikia galimybę centralizuotai pirkti ir priskirti darbuotojams mobilias aplikacijas, arba knygas, kurios gali būti naudingos darbe. Šios technologijos ypatybė yra ta, kad darbuotojo asmeninė „iCloud“ paskyra nebus apmokestinama, o licencija gali būti perkeliama kitam darbuotojui keičiantis rolėms ar darbuotojui palikus įmonę“, – sako P. Mantulovas.

Tad mobilieji telefonai ir juose esanti informacija tampa neatsiejama daugelio įmonių darbo dalimi, o norint užtikrinti darbo našumą – privalu pasirinkti tinkamą mobilųjį įrenginį, jame veikiančias aplikacijas bei operacinę sistemą. Vieninga OS ne tik palengvina, paspartina ir automatizuoja įmonėje vykstančius procesus, bet ir garantuoja korporacinių duomenų saugumą ir privatumą.

Užsakymo nr.: PT_80757681