„Pradėsime nuo jaunų žmonių ir jaunimo psichikos sveikatos. Raštingumui kaip žmogiškasis išteklis yra tiek pats jaunimas – tiek mokytojai, kurie dirba mokykloje ir pradės įgyvendinti gyvenimo įgūdžių programą“, – antradienį Sveikatos apsaugos ministerijoje žurnalistams teigė S. Bieliūnė kartu pridurdama, kad suaugusiems programa galėtų būti pradėta rengti 2024-aisiais.

„Mes esame nusimatę kaip tikslinę grupę ir tėvus, ir darbdavius bei darbuotojus“, – nurodė ji.

Ministro patarėja pažymi, kad kitais metais startuosiančią programą ketinama įgyvendinti neapibrėžtoje erdvėje. Tai, anot jos, vietos, kuriose būtų galima jaunimą pasiekti geriausiai.

„Mes esame numatę, kad tai galėtų būti jaunimas-jaunimui principas, kuris neapibrėžia jokios erdvės. Tai čia matome socialinius partnerius ir kitas ministerijas, nevyriausybines organizacijas, kurios yra labai aktyvios jaunimo tarpe ir gali būti tais edukatoriais, kur jaunimą galima pasiekti geriausiai“, – aiškino ministro patarėja.

Raštingumo ugdymo programai, ministerijos duomenimis, yra numatyta skirti 280 tūkst. eurų.

Startuos dar viena iniciatyva – Psichikos sveikatos ambasadorių programa

SAM jau suplanavo ir netrukus pradės vykdyti su psichikos sveikata susijusios stigmos mažinimo, dar vadinamą Psichikos sveikatos ambasadorių programą. Tikimasi, kad šios dvi horizontalios programos palaipsniui atneš siekiamus pokyčius šeimose, mokyklose ir kitose bendruomenėse.

„Ambasadorių programai jau ruošiamės nuo praėjusių metų. Lietuva pasirengusi stigmos matavimo metodologiją, yra atliktas tyrimas, netrukus turėsime duomenis, kaip stigma yra paplitusi sveikatos, švietimo sektoriuje tarp skirtingų amžiaus grupių", – nurodė S. Bieliūnė.

Ministro patarėja nurodo, kad ši programa taip pat apima visas amžiaus grupes, tačiau didžiausias dėmesys – jaunimui.

Psichikos sveikatos temos yra ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos kitais mokslo metais startuosiančios Gyvenimo įgūdžių bendrosios programos dalis.

„Svarbu, kad jau mokykloje jaunimas turėtų galimybę ugdyti socialinius ir emocinius įgūdžius, išmoktų pažinti save, savo emocijas ir jas tinkamai išreikštų, taip pat ugdytųsi gebėjimus dirbti su kitais ir prisiimti atsakomybę už savo veiksmus“, – pastebi Švietimo, mokslo sporto ministerijos atstovė Irena Raudienė.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją