Moteris į ligoninę atvežė greitosios medicinos pagalbos automobiliai, rankose jos turėjo gydytojų siuntimus. Ligoninės vadovai linkę kaltinti šeimos gydytojus, kurie skuba siųsti pacientus į ligoninę, neatlikę reikiamų tyrimų.

Priėmė po dešimties su puse valandų

Aukštu kraujospūdžiu besiskundžianti 66-erių Aldona su šeimos gydytojo siuntimu į Priėmimo skyrių atvažiavusi pagalbos laukė daugiau nei dešimt valandų – nuo 13.30 iki 23 valandos. Moters į ligoninę nepaguldė, liepė atsakymo laukti pas šeimos gydytoją.

„Pirmą kartą į tokią situaciją patenku. Greitąją pagalbą kviečiausi dar naktį, tačiau tada nevežė, nes sakė, kad naktį vis tiek nepaguldys. Dieną dėl aukšto kraujospūdžio gėriau vaistų, bet jis vis tiek nekrito. Kreipiausi į šeimos gydytoją, o jis, išrašęs siuntimą, liepė važiuoti į ligoninę. Jaučiausi blogai, tad vyras iškvietė taksi. Kad pagalbos reikės šitiek laukti, nesitikėjau“, – Etaplius.lt pasakojo Aldona, nekantravusi kuo greičiau vykti namo.

Greitoji pagalba ne tokia jau greita?

Irena savo 84-erių mamą palydėjo į ligoninę taip pat po apsilankymo pas šeimos gydytoją. Močiutei buvo nukritęs pulsas tiek, kad gydytoja iš kabineto pacientės nebeišleido – į Priėmimo skyrių ją išvežė greitosios pagalbos automobiliu.

Bendroje eilėje teko laukti šešias valandas. Irena ne kartą teiravosi medicinos seselės, kada gydytojas priims mamą, tačiau ši pasakydavo, kad laukiančiųjų eilė ilga, gydytojai atostogauja. Greičiausiai apžiūrėti esą galės ne anksčiau kaip po trijų valandų, tačiau kraujo tyrimą pacientei atliko tik praėjus penkioms valandoms, o rezultatų teko laukti dar apie dvi valandas.

„Apžiūrint mamą, baigėsi gydytojo darbo laikas. Jis pasiėmė rankinę ir išėjo, pasakęs, kad vietoj jo ateis kitas ir pabaigs apžiūrą. Kita budinti gydytoja iš naujo turėjo apžiūrėti, o kai rezultatai nieko blogo nerodė, išleido namo“, – Etaplius.lt pasakojo Irena.

Pasak moters, ten buvęs policijos pareigūnas, atvežęs blogai besijaučiantį sulaikytą asmenį, pasakojo, kad savaitgaliais, kai padaugėja alkoholio padauginusių, Priėmimo skyrius dar baisiau atrodo – gulinčiųjų koridoriuose vos praeisi, sienos būna krauju nutaškytos, muštynės kyla medikų ir pacientų akivaizdoje.

Namo išvažiavo pusę trijų nakties

Paskutinė trečiadienio naktį iš Priėmimo skyriaus išvažiavo 89-erių mamą lydėjusi ponia Stefanija. Dėl kraujotakos sutrikimo ir aukšto kraujospūdžio atvežusi ligonę, moteris eilėje laukė septynias su puse valandos ir namo išvažiavo tik pusę trijų nakties.

„Vietos atsisėsti nėra kur, o mano mama vaikšto su ramentais, aplink pilna kraujuojančių, vemiančių pacientų, į kuriuos niekas nekreipia dėmesio. Prieš kelis mėnesius pati buvau patekusi į dar blogesnę situaciją. Atvežė mane vidurnaktį kalbančią su kitu pasauliu, vemiančią, o vyrui pasakė, kad visi miega, girdi, kaip drįsot tokiu laiku atvažiuoti. Laimei, sesutė vėliau lašinę pastatė, davė kibirą, kad nereikėtų niekur lakstyti“, – prisiminė Stefanija.

Anot moters, kaip galima greitąją pagalbą taip vadinti, kai realiai pagalbos laukti reikia šitaip ilgai.

Moteris sako gydytojų nekaltinanti, suprantanti, kad jų darbo krūvis didelis, tačiau blogybę matanti pačioje priėmimo sistemoje. Žmogus turi laukti bendroje eilėje, po to dar pora valandų laukdamas rezultatų, o po to vėl gydytojo konsultacijos.

Šeimos gydytojai nepagrįstai siunčia į ligoninę

Situaciją Etaplius.lt paprašė pakomentuoti Respublikinės Šiaulių ligoninės medicinos direktorės Vaivos Makštutienės.

„Tai tik pavyzdys, kai šeimos gydytojai nepagrįstai siunčia pacientus į ligoninę. Mes rekomenduojame šeimos gydytojams dėl lėtinių ligų paūmėjimo siunčiant gydyti ligoninėje, siuntimą derinti su skyrių vedėjais ir atlikti visus reikiamus tyrimus, diagnozei patvirtinti. Pacientui, atvykusiam be tyrimų rezultatų, tenka gaišti laiką ir grįžti namo, gavus palankius sveikatai rezultatus, tačiau nesuteikiančius galimybių gultis į ligoninę“, – sakė ji.

Medicinos direktorė tvirtino, kad visiems pacientams, kurie kreipiasi į Priėmimo skyrių, tenka laukti, nes vienu metu visų priimti neįmanoma. Taip nutinka dėl vasarą labai padidėjusio žmonių srauto į ligoninės Priėmimo skyrių.

„Kai šeimos gydytojai atostogauja ir eilės ilgėja pirminės sveikatos priežiūros įstaigose, dažnas delsia kreiptis pagalbos į šeimos gydytoją, bet sulaukia, kol sveikata pablogėja, ir skambina į greitąją medicinos pagalbą, kurios ekipažai ir veža žmones į ligoninės Priėmimo skyrių“, – teigė medikė.

Priimamasis – ne poliklinika

Anot V. Makštutienės, ligoninės priimamasis – ne poliklinika. Į ligoninę atvežami ir sužaloti, ir vemiantys, sąmonę praradę žmonės, kuriems ir teikiama skubi pagalba. Lėtiniams ligoniams tenka laukti.

„Apgailestaujame, kad ligoninės Priėmimo–skubios pagalbos skyriuje teko praleisti daug brangaus laiko. Kai nemotyvuotų pacientų srautas didelis, skyriuje dirbantys gydytojai taip pat turi dirbti ypač dideliu krūviu. Dėl didelių krūvių darbo atsisako jauni gydytojai, atlikę ligoninėje rezidentūrą. Jie darbo ieškosi kitur. Rugpjūčiui baigiantis į ligoninę atvyks naujų rezidentų – būsimųjų gydytojų, kurie talkins Priėmimo skyriuje“, – žadėjo Vaiva Makštutienė.

Problemą išspręs naujas naujas Priėmimo skyrius

Situacija Priėmimo skyriuose panaši ir kitose šalyse. Žmonės keliauja, ir parveža įspūdžių iš Anglijos, Amerikos darbo ligoninių priėmimo skyriuose – ten taip pat laukiama pagalbos ne vieną valandą.

„Taip nutinka ir dėl to, kad gydytojas žmogui, atvykusiam į Priėmimo skyrių, skiria daug daugiau dėmesio, nei poliklinikoje – čia atliekami tyrimai, laukiama rezultato, kviečiami konsultantai. Vieni žmonės dėkingi už šį dėmesingumą ir supranta ypač atsakingą Priėmimo skyriaus medikų darbą, kiti nori skubaus dėmesio sau“, – mano Šiaulių ligoninės medicinos direktorė.

Anot pašnekovės, šiuo metu statomas naujas Priėmimo-skubiosios pagalbos skyrius. Jame bus įrengta daugiau diagnostikos kabinetų, ligoniai trumpiau lauks tyrimų bei jų rezultatų. Be to, bus išspręsta sėdėjimo eilėje problema, nes pacientams bus įrengtos atskiros palatos laukti gydytojo, kuris ir ateis teikti pagalbos, o ne ligonis eis pas gydytoją, kaip yra iki šiol.