Ištino galva, niežulys dar nedingo

„Lankiausi pas kirpėją Laurą grožio salone „Late“, įsikūrusiame Pilaitės mikrorajone, jau ne pirmą kartą. Po pastarųjų kelių dažymų pastebėjau alerginę reakciją ir prieš paskutinį apsilankymą perspėjau savo kirpėją apie tai – kad man netinka jos naudojami dažai ir ji juos pakeistų. Kirpėja to nepadarė ir dėl to man reikėjo skubiai leisti vaistus, ištino visa galva“, - pasakojo pašnekovė, pridurdama, kad niekad nebuvusi niekam alergiška – ji išbandžiusi jau visas plaukų spalvas, turi ir tatuiruočių.

Komplikacijos po dažymo
Inga G. tikina prašiusi kirpėjos dažų sudėties ir gavusi atsakymą, kad plaukų dažuose yra „nuodinga“ medžiaga P-fenilendiaminas (P-Phenylenediamine).

„Panaršiusi internete supratau, kad šis chemikalas įprastai naudojamas tamsiuose plaukų dažuose. Ilgalaikis jo naudojimas gali sukelti įvairias alergines reakcijas ir net šlapimo pūslės vėžį, apsigimumus, pažeisti nervų sistemą, plaučius“, - vardijo nukentėjusi klientė.

Dėl pasekmių vilnietei buvo suteiktas nedarbingumo pažymėjimas. Ji sako niekur negalėjusi išeiti iš namų, o niežulys kankina jau dvi savaites.

„Kirpėja atsiprašė, grąžino sumokėtus pinigus už dažymą, tačiau atsisakė padengti gydymo išlaidas, motyvuodama, kad čia mano kaltė. Esą, anksčiau dažai tiko, dabar nebetinka, tad, vadinas, esu šiaip alergiška. Plaukus, tiesa, dažau jau 18 metų.“, - stebėjosi pašnekovė. Moteris yra pasirengusi teisybės ieškoti teismo pagalba, kadangi „toje studojoje yra žalojami žmonės be jokios atsakomybės“.

Būtina išsitirti, kas išties sukėlė alergiją

Susisiekus su minėto grožio salono kirpėja Laura Martinkėnaite, pateikta ir kita istorijos pusė.

„Nesutinku su klientės pozicija, ne viskas atitinka tiesą. Esu kvalifikuota kirpėja, grožio paslaugas teikianti jau ne vienerius metus. Per šį laikotarpį nebuvo nė vieno nusiskundimo ar nepatenkintos klientės bei kliento. Visos mano naudojamos grožio priemonės yra kokybiškos ir perkamos iš oficialių Lietuvos platintojų“, - telefonu sakė specialistė.

Komplikcijos po dažymo
Kirpėja tikina pacientei parašiusi naudotų dažų pavadinimą.

„Įdomumo dėlei peržiūrėjau visus dažus, su kuriais dirbu. Ši medžiaga įeina ir į beamoniakius dažus, ir į „Schwarzkopf“, ir kitų. Šie dažai gaminami Europos Sąjungoje, nelegalių medžiagų jie dėti į sudėtį tiesiog negalėtų“, - sako ji.

Moteris tikino, kad pirmąkart gyvenime klientei buvo tokia alerginė reakcija, tad priežastys esą gali būti kitos.

„Ši moteris plaukus dažosi pas mane ne vienerius metus, ji – nuostabi klientė. Niekad nieko nebūdavo. Galbūt gyvenimo tempas, maistas prisidėjo prie alergijos, visi galime tapti kažkam alergiški. Alergijos „išlenda“ netikėtai.

Jei žmogus įtaria, kad gali būti alergiškas dažams, visada pirmiausiai padaromas testas. Tačiau jei žmogus sako, kad nėra alergiškas, tu juo patiki – klientas bendrauja su kirpėju. Klientė pasakė, kad jai ausys keistai sureagavo su dažais ir paklausė, gal reikėtų dažus pakeisti. Aš, žinoma, sutikau. Juk dirbu su ne vienos firmos dažais. Dažus aš pakeičiau, tačiau tas chemikalas įeina į daugumos dažų sudėtį“, - pasakojo L. Martinkėnaitė.

Kirpėja pabrėžė, kad nėra aišku, ar alergiją sukėlė būtent ši sudedamoji dalis.

„Tiksliems rezultatams reikia daryti tyrimus. Mėginau jai skambinti, tačiau klientė nenorėjo su manimi bendrauti. Grąžinau jai pinigus už paslaugą. Nesinori pyktis, juk tiek metų bendravome – atsiprašiau. Klientė veikiausiai netiki, kad aš pakeičiau dažus, bet aš tai padariau. Klientė veikiausiai kažkam tapo alergiška ir išvis negalės dažytis plaukų ateityje. Arba turės ieškoti alergiškiems žmonėms sukurtus plaukų dažus, bet prieš tai reikia išsiaiškinti, kam ji alergiška. Negalima mėtytis kaltinimais, kai nesi išsityręs. Alergija jai pasireiškė ne iškart. Jei sėdint kėdėje būtų kas buvę, būtume nutraukę procedūrą. O dabar – alergija iškilo tik po paros. Mes nežinome, kas vyko per šią parą. Todėl būtina išsitirti“, - teigė moteris.

Turi būti atliktas tyrimas

Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vedėja Asta Razmienė DELFI pasakojo, kad skundų dėl grožio paslaugų nėra daug, tačiau dažniausiai jie pasitvirtina.

„Mes tikriname ne tik grožio salonus, bet ir specialistus, dirbančius pagal verslo liudijimą. Jų yra keli šimtai. Tuo metu skundų per metus gauname nuo kelių iki dešimties. Apie 90 proc. skundų, deja, pasitvirtina“, - sakė A. Razmienė.

Specialistė pabrėžė, kad paslaugomis nepatenkinta klientė turėtų kreiptis į Vilniaus visuomenės sveikatos centrą, tik tada būtų atliktas tyrimas.

„Nuvyktume į vietą, patikrintume dažus, jų atitiktį kosmetikos gaminių reglamentui, ar juose nėra ribojamų medžiagų. Plaukų dažuose yra leidžiamos tam tikros alergiją sukeliančios medžiagos, tačiau yra ribojami jų kiekiai. Vartotojas turi būti apie jas įspėtas. Jei žmogus žino, kad joms yra alergiškams, dažų naudoti nereikėtų. Jei klientas pasakė apie savo alergiją, o grožio specialistas vis vien naudoja tą pačią priemonę, jam gali būti taikomos griežtos sankcijos“, - teigė A. Razmienė.

Saugos kontrolės skyriaus vedėja pasakojo, kad daug pažeidimų kyla būtent dėl plaukų dažų.

„Labai dažnai, kai į mus kreipiamasi dėl plaukų dažymo kokybės, randame, kad nesilaikoma higienos normų reikalavimų, nėra procedūrų aprašų, neretai dažų galiojimo laikas būna pasibaigęs arba nepildomas dažų atidarymo registras. Tokių skundų atvejus randame dažnai.

Klientė turėtų kreiptis į mus ir surašyti, kokius pageidavimus turime grožio specialistei. Minėjote, kad klientė nori, jog jai būtų kompensuotos gydymo išlaidos. Mes kreiptumėmės į kirpėją ir jai pasiūlytume tai padaryti savanoriškai. Jei tokio pasiūlymo yra atsisakoma, vartotojas turi teisę kreiptis į teismą dėl žalos atlyginimo. Tačiau dažnai, radus pažeidimų, siūlymas yra priimamas“, - teigė pašnekovė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (211)