Bandymas, pasinaudojus išmaniuoju telefonu ar planšete, nuraminti mažylį, gali jam užkirsti kelią išmokti būtinųjų „savikontrolės mechanizmų“, sako ekspertai.

Bostono universiteto medicinos mokyklos mokslininkai leidiniui „Pediatrics“ teigė analizuojant išmaniųjų prietaisų poveikį vaikams jiems kilo rimtų klausimų, „susijusių su jų kaip ugdymo priemonių naudojimu“.

Mokslininkai sako, kad televizijos ir kompiuterio itin mažiems vaikams daroma žala yra puikiai žinoma, tačiau visuomenė vis dar nesupranta, kokį poveikį ikimokyklinio amžiaus vaikams turi išmanieji įrenginiai.

Specialistai perspėja, kad bandymai, pasitelkus išmanųjį telefoną ar planšetę, nuraminti mažylį, nukreipti jo dėmesį, gali turėti neigiamos įtakos „jo socialinei ir emocinei raidai“.

„Jeigu išmanieji prietaisai tampa pagrindine priemone nuraminti ar nukreipti mažamečių dėmesį, ar gali būti, kad taip užkertamas kelias vidinių savikontrolės mechanizmų formavimuisi?“, – klausia mokslininkai.

Jeigu mažesni nei trejų metų vaikai daug laiko praleidžia žaisdami su išmaniaisiais telefonais ir planšetėmis, jie sutrikdo įgūdžių, reikalingų matematiniams ir moksliniams gebėjimams, formavimąsi, nors ir yra tyrimų, atskleidusių, kad tokie žaidimai vaikams naudingi – padeda formuoti pirmines kompiuterinio raštingumo žinias.

Bostono universiteto medicinos mokyklos elgsenos pediatrijos specialistė Jenny Radesky ragina tėvus „daugiau bendrauti su savo vaikais“.

J. Radesky tėvus ragina atžaloms skirti daugiau laiko – laiko, kai išjungiamas televizorius, kompiuteris, o visi išmanieji prietaisai padedami į šalį.

Tyrimą atlikę specialistai pažymi, kad nors ir turima daug duomenų, kad jaunesnių nei 30 mėnesių vaikai iš televizoriaus ir kompiuterio niekada neišmoks tiek, kiek gali pasisemti iš gyvo bendravimo, kol kas trūksta įrodymų, kad tokia pati situacija yra ir su išmaniaisiais prietaisais.

J. Radesky klausia, ar žaidimai su išmaniaisiais telefonais ir planšetėmis mažamečiams netrukdo ugdyti empatiją bei problemų sprendimo ir bendravimo įgūdžius, kurių dažniausiai išmokstama tik per gyvą bendravimą.

Žaidimas su kaladėlėmis vaikui padeda geriau ugdyti pirminius matematinius įgūdžius nei laikas, praleistas žaidžiant planšetiniu kompiuteriu, teigia ekspertė.

„Šie išmanieji įrenginiai pakeičia tikrus žaidimus, kurie būtini motorinių ir vizualinių įgūdžių ugdymui, kurie vėliau gyvybiškai svarbūs mokantis, pritaikant matematines ir mokslo žinias“, – pažymi J. Radesky.

Yra įrodymų, kad ugdomosios televizijos programos, tokios kaip „Sesame Street“, ir elektroninės knygos išmaniuosiuose įrenginiuose padeda mažiesiems plėsti žodyną, tačiau ši taisyklė galioja prie mokyklinio amžiaus artėjantiems vaikams.

J. Radesky rekomenduoja tėvams pirmiausia patiems išbandyti tai, ką jie siūlo savo atžaloms.

„Kalbant apie mobiliuosius prietaisus ir jų poveikį vaikams, kol kas turime daugiau klausimų, o ne atsakymų“, – sako specialistė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (20)