aA
Zara“ yra didžiausias drabužių mažmenininkas, o šios imperijos įkūrėjas Amancio Ortega pradėjo viską nuo parduotuvės, kurioje siūlė brangių dizainerių drabužių kopijas. Šiandien bendrovės metinės pajamos matuojamos milijardais. Ir tuos beprotiškus pinigus parduotuvėje „Zara“ palieka ne kas kitas, o mes, pirkėjai. Ar kada nors susimąstėte, kas verčia žmones pirkti šiame tinkle vis naujus drabužius?
Zara
© Shutterstock

„Bright Side“ išanalizavo šio prekės ženklo rinkodaros strategiją ir išsiaiškino kelias gudrybes, kuriomis „Zara“ naudojasi savo klientams privilioti.

1. Brangiausi drabužiai laukia prie įėjimo – taip pritraukiamas jūsų dėmesys

„Zara“ parduotuvėse drabužiai išdėlioti pagal kainas. Prie įėjimo jūsų laukia pačios brangiausios prekės. Dizaineriai tikisi, kad jų klientai iškart susižavės šiomis prekėmis. Idealiu atveju jūs turėtumėte net neprieiti prie eilių su pigesniais drabužiais. „Zara“ viliasi, kad jūsų sprendimas bus impulsyvus – pamačiau, įsigeidžiau ir nusipirkau.

Tolimiausi parduotuvės kampai skirti tiems klientams, kurie ieško pigesnių drabužių. Čia galima rasti kasdienių drabužių arba prekių su nuolaidomis. Tačiau kol pasieksite parduotuvės tolimiausią tašką, jūsų akis greičiausiai jau bus spėjusi užkliūti už suknelės, rankinės ar batų iš naujausios kolekcijos, kurių mirtinai užsigeisite.

2. Drabužiai, avalynė ir rankinės išdėlioti kaimynystėje ne šiaip sau

„Zara“ parduotuvėse nerasite atskirų prekių grupių skyrių, bent jau tokių, prie kurių esame pratę. Drabužiai, rankinės, batai ir aksesuarai yra išdėlioti vienoje vietoje. Nereikia sukti galvos, kokius batus priderinti prie kurios suknelės. Už jus apie tai pagalvojo dizaineriai.

Žinoma, šis kapsulės metodas labai patogus. Tai sutaupo labai daug laiko ir padeda susiorientuoti nuolat besikeičiančių madų pasaulyje. Tačiau tuo pačiu tai yra gudrus triukas: kliento loginis mąstymas išsijungia, nes viskas už jį jau nuspręsta. Vienintelis dalykas, ką jam reikia padaryti – susimokėti.

3. „Zara“ neturi reklamos ir ne todėl, kad taupo pinigus

„Zara“ reklamai išleidžia juokingą pelno dalį – vos 0,3 procento. Šis prekės ženklas neaiškina, kokios puikios, madingos ir patogios jų prekės. Ir daro tai ne šiaip sau – tai nėra kokia nors rinkodaros klaida, tai gerai apgalvota strategija, kuri padeda užkariauti rinką neišleidžiant daug lėšų.

„Zara“ investuoja pinigus į katalogus ir vitrinų apipavidalinimą. Tokia taktika verčia klientus manyti, tarsi šiose parduotuvėse yra kažkas išskirtinio. Peršama mintis, kad drabužių kokybė tokia gera, kad jų net nereikia reklamuoti. Išties, prisiminkite, kad „Balenciaga“ ar „Versace“ nesireklamuoja televizijoje, tačiau šiuos išskirtinius prekės ženklus žino visi.

Ta pati gudrybė veikia ir parduotuvėse „Zara“: ateinate į parduotuvę pirkti daikto, kurio jūsų kolegos, draugai ar kaimynai neturi. Čia siūlomi išskirtiniai drabužiai už labai mažą kainą. Žinoma, tame nėra nieko išskirtinio, taip „Zara“ eksploatuoja jūsų troškimą įsigyti kažką išskirtinio.

Zara
Zara
© Shutterstock

4. Šis prekės ženklas veikia jūsų pasąmonę: jaučiatės elito dalimi

„Zara“ niekada neatidarys parduotuvės šalia „Walmart“, „Auchan“ ar kokios kitos universalinės parduotuvės. Šis prekės ženklas daug dėmesio skiria savo parduotuvių vietai. Šios parduotuvės atidaromos tik dideliuose prekybos centruose ar pagrindinėse miesto gatvėse.

Atkreipkite dėmesį: žalia „Zara“ parduotuvės beveik visada yra kokio nors elitinio prekės ženklo parduotuvė. Žinoma, joje tikrai yra stilingų ir gražių drabužių, tačiau jie atrodo kiek per brangūs. O štai „Zara“, įsikūrusi šalia elitinių butikų, tarsi sako: „Mūsų drabužiai irgi stilingi, tik jų vidutinė kaina kur kas žemesnė“. Kitaip tariant, „Zara“ suteikia galimybę pasijausti tokiu pat stilingu, kaip ir kosmines kainas drabužiams išleidžiantys žmonės.

Beje, Kate Middleton padėjo šiam ženklui tapti kiek labiau aristokratišku. Kembridžo kunigaikštienė yra šio prekės ženklo gerbėja: iškart po savo vestuvių ji apsivilko paprasta mėlyna „Zara“ suknele, kuri, be jokios abejonės, akimirksniu tapo tikru hitu.

5. „Zara“ per sezoną išleidžia kelias kolekcijas tikslingai

Šio prekės ženklo strategija – greita mada, kuri neužsiguli prekių lentynose. Jis pakeitė mūsų požiūrį į drabužius. Dabar apsipirkimas nėra sureikšminamas: nusipirkai drabužius, o paskui jų atsikratai, lygiai kaip išmeti netinkamą vartoti maistą.

Kol kiti prekės ženklai žaidžia spėliojimo žaidimą, kas bus madinga kitą sezoną, „Zara“ išleidžia kelias naujas kolekcijas. Kas kelis mėnesius šios mados keičiasi ir „Zara“ vėl pasiūlo naują kolekciją. Jeigu ant podiumų, miestų gatvėse ar įžymybių pasaulyje pasirodė kažkas madingo, labai greitai tai išvysite ir „Zara“ parduotuvėje.

Vis dėl to, tuo pačiu tai ir didžiausias trūkumas: klientai tampa greitos mados maniakais. „Zara“ per metus pagamina 450 milijonų prekių, tad kiekvienas čia gali rasti kažką tinkamo ir patinkančio. Klientai verčiami manyti, kad nauji drabužiai daro mus laimingus ir stilingus. O jeigu ne, visada galima sugrįžti į parduotuvę ir pasimatuoti kažką naujo.

6. Jūs galite įsigyti drabužį, kurio nepardavė kitoje pasaulio vietoje

Šio prekės ženklo drabužiai keliauja daugiau, nei kai kurie žmonės. Taip yra dėl to, kad jeigu jie neperkami vienoje parduotuvėje, pervežami į kitą. Sijonai, kelnės ir sportiniai marškinėliai paprasčiausiai keliauja aplink pasaulį, pavyzdžiui, drabužiai iš Europos galiausiai gali atsidurti Rusijos parduotuvėje.

Tačiau jeigu modelis nesulaukė sėkmės, jis atnaujinamas. Taigi, mažiau sėkmingiems drabužiams tarsi suteikiamas naujas gyvenimas. „Zara“ žino, kaip sutaupyti pinigus ir taip paprastai neparduotų drabužių neišmeta.

Zara
Zara
© Shutterstock

7. „Zara“ sukuria stygiaus iliuziją, kad bent ką nusipirktumėte

„Zara“ kuria stygiaus efektą. Iš esmės norima, kad jūs manytumėte, jeigu praleisite progą nusipirkti daiktą dabar, daugiau jo nebematysite. Tai reiškia, kad jums kyla mintis, jog prieš dešimt dienų parduotuvėje matyta striukė netrukus dings iš lentynų visiems laikams.

Tokio jausmo kūrimas gimdo žiurkėno mąstyseną: sukaupsiu ateičiai. Dėl to drabužių prisiperkama tarsi į priekį. Smegenys įpranta prie impulso: „Pirk šį daiktą dabar!“ Impulsyvūs pirkiniai – puikus dalykas pardavėjui, tačiau blogas pirkėjui. Galų gale, dauguma mūsų pradeda gailėtis dėl išleistų pinigų.

8. Jų išpardavimai organizuojami ypatingai

Prieš prasidedant išpardavimui (paprastai liepą, rugpjūtį, gruodį, sausį ir vasarį) „Zara“ bando kaip įmanoma daugiau drabužių parduoti už įprastą kainą. Parduotuvėse pilna senosios kolekcijos drabužių, todėl naujesnius sunku net rasti. Naujos kolekcijos drabužiai turi specialias etiketes, o visi likusieji yra „seni“. Tačiau jau po kelių dienų jie bus parduodami už daug mažesnę kainą. Tiesiog šiek tiek palaukite ir neteks gailėtis išleidus pinigus veltui.

Net „Zara“ parduotuvių mažmeninės prekybos atstovai nerekomenduoja prieš išpardavimą pirkti senų kolekcijų drabužių.

9. „Zara“ turi specialias parduotuves, kuriose niekada nebus klientų

„Zara“ turi parduotuvių, į kurias niekada neužeina eilinis klientas. Bandomosios parduotuvės paslėptos prekės ženklo būstinėje Ispanijoje. Jeigu lankėtės šio prekės ženklo parduotuvėse skirtingose šalyse, greičiausiai pastebėjote, kad interjeras jose gana panašus. Trisdešimties architektų komanda apgalvoja kiekvieną detalę: lempučių spalvą ir net grindų tekstūrą, kad visa tai teigiamai veiktų klientus.

Bandomosiose parduotuvėse eksperimentuojama, dizaineriai parenka optimalų pakabų aukštį, manekenų ūgį ir kasų vietą. Visa tai daroma, kad pirkėjas jaustųsi kuo patogiau ir norėtų pirkti kuo daugiau.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(24 žmonės įvertino)
3.2083

Karolina Toleikytė įvardijo svarbiausias įvaizdžio detales: pasirodysiu kaip klasikinė moteris (73)

Stiliaus ikona Karolina Toleikytė atskleidžia savo asmeninio stiliaus dirbtuvių užkulisius.

Sprendimą priimate ne jūs: kas išties nusprendžia, kaip rengsitės? (8)

Toms, kurios varvina seilę į madingus drabužius, pyksta ant savęs ir vis tiek norėtų visus...

Pokalbiai prie kavos puodelio įkvėpė stebuklui: lietuvė kuria papuošalus, kurių su niekuo nesupainiosi (6)

Prancūzų rašytojas Antuanas de Sent Egziuperi yra pasakęs: „Išlaisvink žmogų, ir jis pradės...

Išsiilgusioms elegancijos sukūrė vestuvinių drabužių bei aksesuarų kolekciją (5)

Išskirtinių aksesuarų autorė Simona Brazdžionytė bei seserys, prekės ženklo „Step by Step“...

Pristatė maudymosi kostiumėlių kolekciją: jie skirti ne tik toms, kurios gali pasigirti idealia figūra (21)

Karščiams įsismarkavus paplūdimio drabužių kūrėjai ieško sprendimų, kaip sudominti moteris....

Top naujienos

Ginekologė: jei ne viena tėvų klaida prieš nėštumą, būtų galima užkirsti kelią skaudžioms pasekmėms (30)

Jeigu šeima planuotų nėštumą , o pas medikus apsilankytų dar prieš pastojant, būtų galima...

Nausėda apie postų dalybas ir valdančiųjų spaudimą Pranckiečiui: prakalbo apie visai kitokį scenarijų (76)

Išrinktasis prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad valdantieji daro spaudimą Seimo pirmininkui...

Specialus istorijos testas: pasitikrink, ar išlaikytum brandos egzaminą (90)

Birželio 18-ąją, antradienį, 10 321 abiturientas laikys istorijos valstybinį brandos egzaminą....

Medikai pajūryje vos spėja suktis: per parą – dešimtys pacientų, ligoninėse tikra apgultis (29)

Klaipėdos jūrininkų ligoninės Palangos departamento medikai jau pajuto prasidėjusio vasaros...

Lietuvos oro uostai jau braška per siūles: ar tikrai mums reikia naujo už milijardą eurų (266)

Lietuvoje augant lėktuvų keleivių srautui, iki 2035 metų galėtų būti pastatytas naujas oro...

Atostogų pasaka nebrangioje ir gardžiu maistu turtingoje saloje: čia jautėmės kaip rojuje (18)

Palikome Džogjakartą ir jau sutemus nusileidome Balio oro uoste. Nors Balis yra itin pamėgta...

Kultinis vaizdo žaidimas kovoja su kiniškais padirbiniais (1)

„Miro legendoje“ (angl. „The Legend of Mir“) kariai ir burtininkai kaunasi su senovės visatos...

Patys sau kenkiame: ką svarbiausia žinoti, kad gyvenime gautume viską, ko norime (21)

„Kas galėtų išvardinti kelis žingsnius, kaip tapti charizmatišku?“, – tokiu klausimu...

Teisme netikėtai mirė buvęs Egipto prezidentas Morsi papildyta 21.20 (16)

Po masinių protestų nuverstas islamiškų pažiūrų Egipto prezidentas Mohamedas Morsi mirė...

Siaubūnas patėvis kalino ir žagino 19 metų: viską pakeitė pokalbis parduotuvėje (19)

Kai paskutinį kartą iš mokyklos JAV Oklahomos valstijos Poto mieste išvažiavo namo, Rosalyn...