aA
Pardavėjai išmokomi pasitelkti įvairius psichologinius metodus, įvairiai gerinančius pirkėjų nuotaiką – tai tinkamai parinktos spalvos, muzika, kvapai, prabangos pojūtis. Parduotuvėse skrupulingai sustatomi baldai, pirkėjams siūloma „tiesiog pasimatuoti“ drabužius, gaminamos didesnių prekės ženklų gaminius primenančios prekės. Trumpai tariant, viskas daroma siekiant pritraukti pirkėjų, kad jie kuo ilgiau užsibūtų parduotuvėje.
© DELFI / Tomas Vinickas

Sophia Jones dirbo pardavėja „Tommy Hilfiger“ ir „Gap“ prekės ženklų parduotuvės. Išskirtinai „Bright Side“ portalui ji atskleidė kelias prekybininkų gudrybes, kad pajėgtumėte joms atsispirti.

1. Didelis raudonas ženklas „Išpardavimas“ traukia daugiau pirkėjų, sudaro skubumo įspūdį

Ar kada susimąstėte, kodėl užrašas „išpardavimas“, žadantis patrauklią kainą, yra raudonas? Tai elementari psichologija – pasitelkiama spalva, į kurią greičiausiai reaguojama. Žmogaus protui raudona asocijuojasi su pavojumi. Ši reakcija skatina veikti staigia, taigi – greitai įsigyti pirkinį.

2. Rodo žinomų kompanijų atributus

Daugelis greitai atpažįstame didelių, brangių prekės ženklų gaminius. Prekės ženklo atpažinimu vadinamas jo identifikavimas iš logotipo, šūkio, spalvos ir pan. Daug drabužių gamintojų tai žino ir gamina labai panašius į brangių gamintojų drabužius. Savaime suprantama, pirkėjai rinksis pigesnę panašiai atrodančią versiją, nes atpažins stilių ir jausis sutaupę pinigų.

3. Drabužiai ir aksesuarai sugrupuojami

Retai kada pamatysi manekeną su vienu daiktu. Parduotuvėms svarbu parodyti, kaip jų prekes galima sugrupuoti. Jei klientui patiko daiktas, didelė tikimybė, kad jis nusipirks kokį nors prie jo derantį kitą gaminį. Prekybininkai skiria daug dėmesio medžiagoms, raštams ir ansamblių stiliui. Jei jums patiko kelnės, greičiausiai norėsite prie jų tinkančio švarkelio.

4. Stengiamasi užlaikyti klientus parduotuvėje

Prekybininkai nori, kad kuo daugiau laiko praleistumėte parduotuvėje, taigi pasitelkia įvairius triukus. Visoje parduotuvėje pristatoma pakabų, stalelių ir pan., kad eitumėte vingiuotu keliu, lėčiau ir galbūt nusipirktumėte daugiau daiktų.

5. Pasiūlo dar ką nors pasimatuoti

Pakeliui į matavimosi kabinas pardavėja pasiūlys pasimatuoti klasikinius marškinėlius ar prie jūsų pasirinkto drabužio derantį aksesuarą. Iš tiesų tenorima, kad nupirktumėte kuo daugiau prekių.

6. Išparduodami drabužiai sudedami arti persirengimo kabinų

Daugelyje parduotuvių nupiginti drabužiai sudedami prie pat įėjimo ir toliau – prie matavimosi kabinų. Pirkėjai įeina į parduotuvę, apžiūri nupigintus drabužius, pasirenka patinkančius ir eina tiesiai į matavimosi kabinas, o ten mato dar daugiau nuolaidų. Taip pirkėjai skatinami pirkti daugiau, juk „jei jau išpardavimas ir einu matuotis, kodėl nepasimatavus“, tiesa?

7. Drabužiai parduotuvėse sparčiai keičiami

Ar pastebėjote, kad parduotuvės labai dažnai keičia kolekcijas?

Beveik kas savaitę pasirodo naujų „šiuo metu madingų“ drabužių. Jie siuvami iš pigių medžiagų, tad greitai susidėvės. Būtent dėl šio triuko gali atrodyti, kad esame atsilikę nuo mados, apsirengę ne pagal sezoną. Toks pojūtis daugeliui nemalonus, taigi žmonės skatinami kas savaitę medžioti naujutėlaičius, stilingus drabužius ir aksesuarus.

8. Parenka pirkėjų nuotaiką gerinančią muziką ir kvapus

Ar nekilo klausimas, kodėl įėjus į drabužių parduotuvę apima pakili nuotaika? Prekybininkai parenka ryškias spalvas, gėlių aromatus ir muziką, kad švelniai primintų pirkėjams laimingas gyvenimo akimirkas ir juos padrąsintų. Malonus aromatas sukuria jaukią aplinką klientams, emociniu lygiu juos tarsi susieja su gamintoju. Tyrimai rodo – skambant tinkamai muzikai pirkėjai ilgiau užsibūna parduotuvėje.

9. Virtinose sukuriamos viliojančios, blizgančios kompozicijos

Daugumoje parduotuvių už spindinčių langų pamatysite kompozicijas iš prekių. Ryškios spalvos, subtilus dizainas, daug šviesų – visa tai sukuria prabangios parduotuvės įvaizdį. Per kompozicijas nesimato, kas yra parduotuvėje, bet jos atrodo labai patrauklios, taigi žmonės taip viliojami į vidų.

10. Pasitelkia U formos dizainą

Prekybininkai žino, kad žmones traukia apskritimo forma ir U formos dizainas. Taigi parduotuvėse taip įrengiamos, kad atrodytų apskritos, U formos, nuo lubų kabinami apskritimai ir pan. pasąmoningai tai primena žmogų, kuris išskečia rankas, norėdamas apkabinti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(166 žmonės įvertino)
2.5904
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Žvilgtelėkite: kaip puošiamasi į renginius, į kuriuos kvietimo sulaukia vienetai (18)

Trečiadienio popietę tarptautinė mados ir grožio viešųjų ryšių agentūra „ Polhem PR...

Prieš mirtį „Chanel“ kūrėjas turėjo vieną pageidavimą (13)

Mados pasaulio superžvaigždės Karlo Lagerfeldo palaikai bus kremuoti be jokios ceremonijos, o...

10 keistų dalykų, kurių nežinojote apie mados imperatorių Lagerfeldą (9)

Antradienį mados pasaulis neteko vieno iškiliausių ir kūrybingiausių dizainerių – Karlo...

Išklojo, kiek žinomoms moterims atsieina nepriekaištinga išvaizda (6)

26 metų šiaulietis Mantas Tautvaišas dažnai tituluojamas žvaigždžių plaukų stilistu. Tokį...

Aksesuarus kurianti dizainerė: paltas tave šildo, batai padeda eiti, papuošalai tik vargina (8)

Porcelianiniai nešiojami objektai – taip savo kurtus papuošalus apibūdina dizainerė Milena...

Top naujienos

Užkalnis. Pagaliau idealūs rinkimai viskuo besiskundžiantiems (82)

Lietuvoje viskas eina geryn. Ne tik atlyginimai kyla, nedarbas krenta, vis daugiau namų statoma, bet...

„Nutylėta žinia“: svarbaus vizito metu JAV žengtas dar vienas žingsnis dėl Venckienės išlaisvinimo (577)

Vasario 7 dieną Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) Senate ir Atstovų rūmuose kartu su Baltijos...

Švedijos finansų inspekcija: kaltinimai „Swedbank“ yra labai rimti papildyta (80)

Žiniasklaidos reportaže išsakyti kaltinimai „Swedbank“ , esą bankas yra susijęs su „Danske...

Korupcijos byloje skamba pirmieji sprendimai dėl kardomųjų priemonių teisėjams papildyta 13:35 val.  (1577)

Vilniaus miesto apylinkės teisme ketvirtadienį toliau teikiami prašymai suimti teisėjų korupcijos...

Lietuviams kelionė mikroautobusu iš Olandijos virto pragaru: išsekęs vairuotojas vos nepražudė (43)

Dažnai tenka keliauti į užsienį autobusais arba lėktuvais, nes dirbu turizmo sferoje, tačiau...

Druskininkų merui Ričardui Malinauskui pareikšti įtarimai prekyba poveikiu ir papirkimu papildyta (110)

Druskininkų merui Ričardui Malinauskui ir jo patarėjui Aivarui Kadziauskui teisėsauga...

Beprotiškai skanus ir lengvai pagaminamas vyšnių pyragas (3)

Italai labai mėgsta vyšnias ir turi posakį „una ciliegia tira l’altra“ (liet. viena vyšnia...

Lenkijos vienuolyno vyresnioji: kunigai lytiškai išnaudoja vienuoles (90)

Po beprecedenčio popiežiaus Pranciškaus pripažinimo lenkų aukšto rango vienuolė pirmą...

Įžvelgia valdžios gudrybę: siūlymas įmonėms didžiąją dalį pelno skirti neįgaliesiems – pinigų nusavinimas (6)

Seimas ketina įpareigoti neįgaliuosius įdarbinančias įmones didžiąją dalį savo pelno –...

Unikauskas įvertino pipirus: žinodami 6 faktus, juos vartosite žymiai dažniau (6)

Pipirai kovoja su nutukimu, todėl puikiai tinka sergantiems diabetu. Be to, juose esantis piperinas...