aA
Visame pasaulyje tvyranti situacija dėl pandemijos, keičia žmonių įpročius. Judėjimo laisvę ribojantys reikalavimai turi rimtų pasekmių verslui, kuris didžiąja dalimi patraukė į internetinę erdvę. Tarp gausybės naujai gimusių specialistų bei susikūrusių elektroninių parduotuvių, siūlančių įvairias prekes ar paslaugas, tampa sudėtinga išsiskirti. Todėl ypač aktualus tinkamas pozicionavimas ir savęs pristatymas.
Gatvės mada
Gatvės mada
© Shutterstock

Neabejotinas faktas, jog visi žinome kas yra įmonės prekės ženklas, tačiau „asmeninio prekės ženklo idėja“ skamba neįprastai. Gyvenant internetinių paslaugų pasiūlos piko eroje, asmeninis įvaizdis vaidina svarbų vaidmenį.

Tam tikra prasme visi esame pardavėjai ar pirkėjai. Tai diktuoja mūsų kasdienio gyvenimo poreikiai. Dalyvaudami darbo pokalbyje, tikimės kuo geriau „parduoti save“ būsimam darbdaviui. Būdami kliento kailyje, prieš įsigydami prekę ar paslaugą, vertiname ir renkamės atitinkamos srities profesionalus, pagal išsikeltus kriterijus. Todėl kliento pasirinkimą gali nulemti sukurtas pardavėjo asmeninis įvaizdis. Tačiau šių dienų konkurencinėje terpėje nepakanka gražiai atrodyti ar turėti užregistravus skambų svetainės domeną. Bendravimas, savo žinių bei patirties demonstravimas, tampa ypač aktualus.

Pirmasis įspūdis mūsų pasąmonėje susiformuoja tik išvydus pašnekovą, atvertus socialinių tinklų profilį ar interneto puslapį. Asmeninis prekės ženklas – tai, kaip mes save pozicionuojame. Tai unikalus įgūdžių, patirties ir asmeninių savybių derinys, kurį norime ištransliuoti aplinkai. Galime teigti, jog mūsų išvaizda, kuriamas informacijos turinys interneto platybėse pasakoja mūsų istoriją. Todėl šiandien norint būti pastebėtam, reikia pasistengti iš peties.

Daugeliui asmeninio prekinio ženklo sąvoka skamba keistai ir yra priimama skeptiškai. Tačiau būdami savo srities specialistais, mes atstovaujame save kaip ekspertą ar samdomą darbuotoją. Rinkos sąlygos diktuoja pokyčius, todėl augs tie, kurie mokės prisitaikyti ir eiti tiesiausiu keliu. Šiandien žmogus – lyg įgūdžių orkestras, kurį atstoja viena asmenybė, su vertybėmis, žiniomis, patirtimi bei motyvacija siekti, ko nori.

Asta Nevedomskytė, asmeninio archyvo nuotr.

XXI a., didelė dalis žmonių nepasitiki reklama. Reklamą pakeitė nuomonių formuotojų (influencerių) vertinimai ir apžvalgos. Ir tai viena iš priežasčių, kodėl influencerių rinkodara pastaraisiais metais tapo tokia sėkminga. Todėl daugelis smulkių verslų vadovų ar įkūrėjų stengiasi kurti asmeninius pranešimus bei palaikyti tiesioginį kontaktą su esamais bei potencialiais klientais. Puikus „Apple“ įkūrėjo Steve'o Jobs’o pavyzdys, kai jo asmeninis įvaizdis tapo „Apple“ kompanijos veidu. O Elono Musko vardas pasaulyje yra geriau atpažįstamas nei „Tesla“ prekės ženklas.

Didelis darbo krūvis, patiriamas stresas, didžiulis gyvenimo tempas neretai stumia mus į kampą – savo išorei skiriame per mažai dėmesio. Tačiau tokia padėtis gali brangiai kainuoti. Prasta specialisto išvaizda nepastebimai mažina jo autoritetą vadovų, kolegų ir verslo partnerių akyse, o tai žlugdo jo pasitikėjimą savimi. Tai, į ką mažiausiai kreipėme dėmesį, gali sugriauti mūsų puikiai startavusią karjerą.

Mados ikona Coco Chanel kartą yra labai taikliai pasakiusi: „Kuo tau blogiau sekasi, tuo geriau turi atrodyti.“ Daugeliui žmonių ši formulė padėjo pasiekti profesinę sėkmę. Todėl verta įsiklausyti į šią elgesio taisyklę.

Šiais laikais negalima ignoruoti ir socialinės žiniasklaidos svarbos, todėl svarbu vystyti visus socialinius tinklus, kuriuose lankosi ir leidžia laiką tikslinė auditorija. Nepamirškite, kad asmeninis įvaizdis turi būti nuoseklus ir transliuojama istorija turi sutapti visuose turimuose kanaluose. Jei yra noras pasipuikuoti pikantiškomis vakarėlio detalėmis, kurios nėra aktualios jūsų klientams, susikurkite privačią paskyrą, skirtą tik draugams.

Asmeninis įvaizdis neapsiriboja vien tik išvaizda nuotraukoje ar internetinės svetainės pagrindiniu puslapiu. Sukurtą stilių turi lydėti tinkamas elgesys, kūno kalba, iškalba, kuriamas turinys. Kuriant asmeninį įvaizdį svarbu atsižvelgti į tai, kokią informaciją apie save norime transliuoti klientams, kokią auditoriją bei kokius tikslus pasiekti. Itin svarbi asmeninio prekės ženklo kūrimo dalis yra įsitikinti, kad jūsų tikslinei rinkai rūpi klausimai, kuriems galite pateikti sprendimus bei dalintis savo patirtimi ir profesinėmis žiniomis.

Stilius, gatvės mada
Stilius, gatvės mada
© Shutterstock
www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
4.6667

Bijote pirkti drabužius internetu? Stilistė išklojo gero apsipirkimo taisykles, kuriomis vadovaujasi pati (12)

Greitai skaičiuosime metus, kai situacija dėl pandemijos pakeitė mūsų apsipirkimo įpročius....

Būsite viena koja priekyje: štai jie – batai, kurie bus madingiausi artimiausią pusmetį 12 modelių (66)

„Dėmesio renkantis batus niekada nebus per daug. Pernelyg daug moterų galvoja, kad jos...

Laisvalaikio kostiumai per karantiną šovė į aukštumas: kokį pasirinkti ir ar „legalu“ eiti su treningu į miestą? (53)

Karantinas gerokai pakoregavo mūsų garderobą ir net parduotuvių asortimentą – viena...

Viena stilingiausių lietuvių Gabrielė Gzimailaitė – apie geriausią stiliaus patarimą ir pirkinius, kurie nuvylė (64)

„Manau, šiandien prie tendencijų iškilimo nuomonės formuotojai tikrai prisideda – dabar ne tik...

Pati naudosite ir dar savo dukroms pasakosite: ką daryti, kad sijonas niekada neliptų prie kojų (27)

Jeigu atvėsęs oras netapo priežastimi atsisakyti tokių drabužių kaip sijonai ar suknelės,...

Top naujienos

Maisto užsakymo platformų antkainiai tuština restoranų kišenes: pelningai dirbti neįmanoma (171)

Restoranų savininkai tapę situacijos įkaitais – per karantiną veikti negali, tačiau maisto...

Giedrius Petkevičius/Sausuolis | D+

Neįtikėtinos karo istorijos: laimės kūdikis, kuris išsigelbėjo net įsiurbtas į skęstančio „Titaniko“ nasrus II dalis

Jeigu pamenate, pirmoje dalyje rašiau jog dalis rekrūtavimo punktų, ieškančių vyrų I-jo...

Karantinas NT rinką pakeitė negrįžtamai: būsto apžiūros persikėlė į virtualią erdvę (38)

Nors Lietuva vis dar gyvena griežto karantino sąlygomis, gyventojų nuosavo būsto paieškos...

Bidenas apie Trumpo žinutę: tai „labai kilnus“ laiškas papildyta (39)

JAV prezidentas Joe Bidenas trečiadienį sakė, kad jo pirmtakas Donaldas Trumpas laikydamasis...

Geriausią sezono mačą sužaidęs Porzingis nustelbė viršvalandžius dirbusį Sabonį (16)

Domantui Saboniui teko rungtynes pradėti starto penkete pasislinkus į vidurio puolėjo poziciją,...

Boksininko Evaldo Petrausko žmonai už fotosesiją apsinuoginus pasiūlytas 700 eurų atlygis: paviešino žinutes, įtaria galimą sukčiavimą (12)

Žinomo boksininko Evaldo Petrausko žmona Goda Petrauskienė susidūrė su įtartina situacija. Su ja...

Prezidentūra: antros bangos pikas praėjo, tačiau ribojimus švelninti reikia labai palengva

Antrosios koronaviruso ( COVID-19 ) bangos pikas praėjo, tačiau karantino ribojimus švelninti...

„Ogmios centro“ direktorius Stasevičius: laukia sunkus solidarumo metas (9)

Nors pirmojo karantino metu iš verslo buvo justi daugiau panikos, antroji pandemijos banga ramesnė....

Pirmąsyk susibūrusi „Nets“ svajonių trijulė vargo du pratęsimus ir galiausiai kapituliavo „grizliai“ – vėl palikti nuošalėje (3)

Į rikiuotę grįžus Kyrie Irvingui, Bruklino „Nets“ (9/7) pirmą kartą galėjo aikštėje...