Laimėję ties Gdyne ir Gdansku vykusias uosto lenktynes, o paskui nuplaukę 227 jūrmylių navigacinių lenktynių distanciją, šeštadienio rytą 11 val. 51 min Lietuvos buriuotojai pirmieji kirto finišo liniją ties Klaipėdos uosto vartais. Jų konkurentai, „Sailing Poland“ komanda, vadovaujama kapitono Maciej Marczewski, finišą pasiekė 14 val. 09 min.
„Tai buvo tikros, jūrinės, šių profesionalių lenktyninių laivų vertos varžybos. Turėjome progą patikrinti savo jėgas ir trumpose, dinamiškose, greitų taktinių sprendimų reikalaujančiose uosto lenktynėse, ir ilgesnėje jūrinėje distancijoje įvairiomis oro sąlygomis. Tačiau geriausia, žinoma, kad varžėmės su dar viena, mums identiška, „Volvo 65“ klasės jachta, kurių pasaulyje – vos 8. Manau, šios varžybos – tai pradžia puikaus bendradarbiavimo su Lenkijos buriuotojais. Jau dabar turime planų panašioms sportinėms iniciatyvoms“,– po finišo teigė „Ambersail 2“ kapitonas Rokas Milevičius.
Pasak jo, tokių išradingų lenktynių idėja gimė, kai dėl Covid-19 pandemijos visame pasaulyje dauguma buriavimo varžybų buvo arba atšauktos arba atidėtos ir griuvo visi šių lenktynėms sutvertų jachtų sezono planai.
Lietuvos „Ambersail 2“ įgula ir Lenkijos „Sailing Poland“ penktadienį susirungė trumpose uosto lenktynėse tarp Gdynės ir Gdansko. Lenktynių metu vyravo lengvo vėjo sąlygos. Pergalė šiose lenktynėse atiteko Lietuvos buriuotojams.
Iškart po šių lenktynių finišo abi įgulos startavo antrame varžybų etape – ilgoje jūrinėje distancijoje nuo Gdynės iki Klaipėdos, pakeliui apsukant du varžybų distancijai pasirinktus taškus Baltijos jūroje. Buriuotojų teigimu, distancija buvo dėliojama taip, kad įguloms būtų proga pasivaržyti kuo įvairesnėmis sąlygomis – tiek priešvėjiniais, tiek pavėjiniais kursais.
Visų lenktynių metu vyravo vidutinis vėjas, siekęs apie 15-25 mazgų. Tik šeštadienio paryčiais vėjas gerokai susilpnėjo ir sumažėjęs iki maždaug 9-6 mazgų šiek tiek prailgino paskutiniąsias lenktynių distancijos jūrmyles.
„Pirmavome nuo pat pradžių, tačiau neatsipalaidavome, nes konkurentai beveik visą disanciją išliko mūsų matomumo zonoj. Manau, mūsų sėkmę šiose varžybose lėmė geras įgulos pasiruošimas ir komandinis darbas. Prieš startą nerimo šiek tiek buvo – karantinas ir įvairūs dėl pandemijos įvesti apribojimai gerokai sumažino buriavimo, taigi ir treniruočių, galimybes. Tačiau įgula susirinko nusiteikusi ryžtingai, o kelionės iš Klaipėdos iki Gdynės metu spėjome šiek tiek „apšilti“ sportiniu atžvilgiu“,– teigi R. Milevičius.
Ketvirtadienį ryte į Gdynę išplaukę buriuotojai, ją pasiekė per rekordinį 6 val. 37 min. laiką, kadangi vyravo pavėjiniai kursai ir pūtė pakankamai stiprus, vietomis net 32 mazgų siekiantis vėjas. Šios kelionės distancijos ilgumas siekė apie 120 jūrmylių.
„Ambersail 2“ įgulą dvikovoje su „Sailing Poland“ sudarė: kapitonas Rokas Milevičius, buriuotojai Linas Ivanauskas, Raimondas Šiugždinis, Tomas Ivanauskas, Domantas Juškevičius, Arvydas Paunksnis, Andrius Mamontovas, Ramūnas Bložė, Ramūnas Janonis, Nerijus Eidukevičius, Darius Vaičiulis, Tomas Jurgelevičius, Andrius Nikanorovas, Aistė Noreikaitė, Girmantas Neniškis.
Nokautais nukalti medaliai: Lietuva niekam neleido pasikėsinti į europinę karatė viršūnę specialiai Delfi iš Geteborgo
Kartos pamažu keičiasi, bet Lietuvos kiokušin karatė rinktinės pozicijos Senajame žemyne kol kas...
Lietuvos regbio rinktinei iki lygiųjų pritrūko kelių centimetrų
Lietuvos vyrų regbio rinktinė apmaudžiu pralaimėjimu baigė pasirodymą Europos čempionato...
Europos pirmenybių starte – trys bilietai į Japoniją ir klaipėdietiškas finalas specialiai Delfi iš Geteborgo
Europos kiokušin karatė čempionatas Geteborge (Švedija) šeštadienį prasidėjo penkiais...
Šociko turnyro finaluose – penki lietuviai
Kauno sporto halėje vyksta jau 27-tą kartą iš eilės organizuojamas tarptautinis legendinio...
Lietuvos kiokušin karatė kovotojai sieks naujų titulų Švedijoje
Geriausi Europos pilno kontakto karatė kovotojai susirinko į Geteborgą (Švedija), kuriame...
Top naujienos
Šveicarija kraipyti galvas verčia visą Europą: keliamas klausimas ir dėl Lietuvos (2)
Europiečiai stebėdamiesi kraipė galvas po to, kai Šveicarija neleido tokioms šalims kaip...
Elektros vartotojams atsiveria kainų „langas“: gali būti, kad laiko lieka nedaug (13)
Elektros rinkoje kainoms kritus į seniai matytą lygį tiekėjai mažina kainas vartotojams, kartu...
Pabėgęs kalinys – ypač pavojingas: nužudė tris žmones (2)
Šeštadienio vakarą iš ligoninės pabėgęs kalinys Jevgenijus Vorobjovas (Jevgenij Vorobjov)...
Kraujo tyrimai gali parodyti netgi vėžį: gydytojos išvardijo, kurie rodikliai svarbiausi
Kraujo tyrimai gali būti neįtikėtinai informatyvūs. Jie gali parodyti, ko trūksta ar per daug...
Kinijos dilema: ar pelningas JAV ir Vakarų rinkas iškeis į karinę paramą Rusijai? (3)
Į Maskvą atvykęs ir su Vladimiru Putinu susitikęs Kinijos lyderis Xi Jinpingas , nors iš...
Lietuviškų elektrinių autobusų gamintojas – apie masinės gamybos planus ir konkurenciją su kinais, kurie sugeba pasiimti ES paramą (3)
Kojas gimtojoje Klaipėdoje apšilęs lietuviškų elektrinių autobusų gamintojas „ Dancer “...
Policijai įkliuvęs treneris pasiūlė kyšį: ateik į Kauno „Žalgirio“ rungtynes (7)
Daugybę prizinių vietų Lietuvos ir Europos čempionatuose užėmęs šiuo metu lengvosios atletikos...
Gausios teisėsaugos pajėgos ieško pabėgusio kalinio papildyta (4)
Lietuvos kalėjimų tarnyba praneša, kad apie 21.05 val. Marijampolės kalėjimo nuteistasis Jevgenij...
Analitikas Švecas: formuojasi nauja „blogio ašis“ Iranas meistriškai pasinaudojo silpstančia Rusija (20)
Kuria linkme pakryps įvykiai Ukrainos fronte, kiek dar truks Rusijos pradėtas karas priklausys ir...
Trūksta virėjų ir padavėjų: visi nori būti šefais, bet ne plauti indus ar skusti bulves (3)
Restoranui sprendimas buvo rizikingas, nes maisto gamyboje negali būti klaidų, o vaikams – tai...