Diena prasidėjo „Mercedes“ ir FIA ginčais – buvo davusi federacija ar ne leidimą bandymams šių metų modeliu.

Organizacija galų gale patvirtino, kad F-1 lenktynių vadovas Charlie Whitingas buvo informavęs komandą, kad tokios treniruotės – būtent naudojant 2013 metų modelį – būtų įmanomos, jei jos būtų skirtos tik padangų testavimui.

Tiesa, praėjus dienai po tokio leidimo šis kartu su teisininkais buvo papildytas sąlyga, kad „Pirelli“ turėtų pasiūlyti analogiškas treniruotes visoms komandoms, ir įrodyti, kad toks pasiūlymas buvo pateiktas. Italų kompanija, savo ruožtu, teigia ekipų dalyvauti bandymuose prašiusi dar 2012 metais, tačiau nesulaukusi nei vienos norinčios komandos.

Įdomu tai, kad FIA teisme bandė pademonstruoti, kad leidimas pažeisti galiojančias taisykles buvo ne Ch. Whitingo jurisdikcijoje – išimtis suteikti teisę organizacijoje, tvirtinta, turi tik Pasaulio autosporto taryba (WMSC), kuri šio klausimo spręsti nebuvo sušaukta.

Kaltinama „Mercedes“ pareiškė nepažeidusi taisyklių, nes bandymus vykdė ne ji, todėl oficiali išimtis ir neturėjo būti taikoma. Treniruotėms, komandos teigimu, vadovavo „Pirelli“ – ši kontroliavo jų eigą ir apmokėjo Barselonos (Ispanija) trasos nuomą. Ekipa, pasak jai atstovaujančių teisininkų, vykdė tik tai, kas buvo liepiama gamintojo, ir šiam sutartyje su FIA suteikiamų 1 000 km treniruočių su bet kuria iš komandų rėmuose.

Tiesa, komandos vadovas Rossas Brawnas pripažino, kad bandymų metu nebuvo įmanoma išvengti bent minimalaus kiekio naudingos informacijos gavimo, tačiau sumenkino jos reikšmę.

„Mercedes“ pažymėjo ir tai, kad vadovaujantis dabartinėmis taisyklėmis, šias pažeidė ir padangų bandymus 2011 metų automobiliu surengusi „Ferrari“ komanda, nes leidimas treniruotėse naudoti ne naujesnį nei 2-ejų metų senumo automobilį taip pat nėra įrašytas į oficialų reglamentą.

Šiame yra tik sąlyga, kad bandymuose negali būti naudojama technika, smarkiai atitinkanti dabartines taisykles, o, kaip pastebėjo teisininkai, nuo 2011 metų reglamentas nebuvo pastebimai keičiamas. Be to, atkreiptas dėmesys į tai, kad „Ferrari“ dalį bandymų skyrė savo tikslams, o ne padangų mėginimui. Negana to, atskleista, kad tokias treniruotes „Scuderia“ surengė ir 2012-ais, prieš Ispanijos GP lenktynes.

„Pirelli“, savo ruožtu, pareiškė, kad jos veiksmų svarstymas – ne FIA ir Tarptautinio tribunolo jurisdikcija, nes ji nėra federacijos narė ar vieno iš čempionatų dalyvė – tik sutartimi susieta tiekėja.

Padangų gamintojai atstovaujantys teisininkai kaip precendentą pateikė buvusio „Renault“ komandos vadovo Flavio Britore atvejį, kai civilinis teismas panaikino FIA šiam pritaikytas sankcijas, nes federacija negalėjo jų taikyti su ja tiesiogiai nesusijusiems asmenims. FIA, savo ruožtu, su tokia „Pirelli“ pozicija nesutiko ir aiškino, kad „Formulės-1“ taisyklių laikymosi sąlyga įrašyta į šios sutartį su organizacija.

„Mercedes“ tikisi nedidelių sankcijų

 „Mercedes“ ekipa ir jos atstovai teigia, jog pripažinus, kad komanda pažeidė taisykles, jai neturėtų būti skirtos didelės sankcijos. Vykusios apklausos metu „Mercedes“ advokatas Paulas Harrisas gynė savo klientę teigdamas, jog pastaroji taisyklėms nenusižengė. Jei komanda vis dėlto bus pripažinta kalta, P. Harriso teigimu, Tarptautinis tribunolas turėtų atsižvelgti į tai, jog ekipa elgėsi sąžiningai.

„Mes stengėmės įrodyti, jog nebuvo nusižengta 22 taisyklių straipsniui“, – kalbėjo „Mercedes“ advokatas P. Harrisas. - Manėme, jog Ch. Whintingas buvo tinkamas asmuo, su kuriuo reikėjo susisiekti. Padarėme tai du kartus. Charlie turėjo pasitarti su FIA juridinių skyriumi. Manėme, jog tai yra gera mintis. Jis patvirtino tai apie ką mes ir galvojome. Negavę iš jo jokio leidimo, nieko nebūtume darę“.

„Jei pasielgėme negerai ir pažeidėme 22 straipsnį, atsiprašome FIA ir kitų komandų. Mes neturėjome tikslo pažeisti 22 straipsnio. Elgėmės sąžiningai. Jei bus skirtos sankcijos, jos turėtų būti nedidelės. Į viską atsižvelgus galbūt pakaktų įspėjimo“.

P. Harrisas teigimu, viena iš baudų, kuri galėtų būti skirta „Mercedes“ ekipai – draudimas dalyvauti jaunų pilotų F-1 bandymuose, kurie bus surengti Silverstouno (Didžioji Britanija) trasoje liepos 17-19 dienomis.

„Tai tris dienas trunkantys bandymai, kurių metu komandos turi visišką kontrolę ir žino viską apie automobilius bei padangas. Jei būsime pripažinti kalti, Tarptautinis tribunolas galės uždrausti dalyvauti FIA jurisdikcijai priklausančiuose renginiuose. Jaunų pilotų F-1 bandymai – vienas iš jų“.

„Pirelli“ siekia likti nenubausta

„Pirelli“ tikisi likti nenubausta ir išvengti sankcijų. Apklausos metu FIA atstovai pareiškė, jog oficialus leidimas surengti padangų bandymus nebuvo duotas. Tuo tarpu vienos iš kaltinamųjų „Mercedes“ atstovai vis kartojo, jog dalyvaudama bandymuose ir juose naudodama šių metų automobilį taisyklės nebuvo pažeistos.

Po pietų pertraukos vykusios apklausos metu „Pirelli“ advokatas Dominique‘as Dumas gynė savo klientę pareikšdamas, jog pastarosios kompanijos veiksmų svarstymas – ne FIA ir Tarptautinio tribunolo jurisdikcija, nes ji nėra federacijos narė ar vieno iš čempionatų dalyvė – tik sutartimi susieta tiekėja.

„Pirelli“ niekaip negali suprasti šių drausminių veiksmų“, – kalbėjo D. Dumas. - „Pirelli“ naudojasi teisėmis, kurias jai suteikė pati FIA. Nesuprantame šio drausminio proceso. „Ferrari“ ir „Red Bull“ patvirtino, jog neturi jokių nusiskundimų „Pirelli“. Neįmanoma suprasti šios procedūros. Kaltinimai nepagrįsti. Buvo įrodyta, kad „Pirelli“ nepažeidė kodekso“.

Padangų gamintojai atstovaujantys teisininkai kaip precendentą pateikė buvusio „Renault“ komandos vadovo Flavio Britore atvejį, kai civilinis teismas panaikino FIA šiam pritaikytas sankcijas, nes federacija negalėjo jų taikyti su ja tiesiogiai nesusijusiems asmenims. FIA, savo ruožtu, su tokia „Pirelli“ pozicija nesutiko ir aiškino, kad „Formulės-1“ taisyklių laikymosi sąlyga įrašyta į šios sutartį su organizacija.