aA
Formulėje-1“ įprastai yra laikoma, jog antras sezonas bet kuriai komandai yra pats sudėtingiausias. 2016 metais amerikiečių komanda „Haas“ debiutavo daugiau nei sėkmingai, užėmusi 8-ą vietą konstruktorių įskaitoje ir surinkusi 29-is taškus.
"Haas" automobilis
© AFP / Scanpix

Bet jei savo pirmo automobilio VF-16 kūrimo laikotarpiu komanda galėjo elgtis laisviau nei kiti pasaulio čempionato dalyviai, tai jau praėjusį sezoną ji turėjo laikytis tokių pačių apribojimų, kaip ir kitos ekipos. O tai reiškia, kad aerodinaminiame tunelyje buvo galima dirbti ne ilgiau kaip po 25 valandas per savaitę, o kompiuterių, naudojamų tyrimams pagal CFD technologijas, našumas neturėjo viršyti 25 teraflopsų.

Vokiečių leidinio „Auto Motor und Sport“ ekspertas Michaelis Schmidtas pažymi, kad nėra nieko nuostabaus, kad antras „Haas“ automobilis jau yra mažai kuo panašus į „Ferrari“ mašiną SF70H, kai tuo tarpu pernai VF-16 turėjo labai daug bendrų bruožų su SF 16-H. Šiemet amerikiečių komanda savo jėgomis kūrė ne tik tas dalis ir komponentus, kurie yra apibrėžti reglamento: tai monokokas, sparnai, korpuso detalės, aerodinaminiai elementai, dugnas ir radiatoriai.

Naujoje „Haas“ mašinoje net pakabos detalės atrodo kitaip nei pas „Ferrari“, nors konstrukciškai šis mazgas yra identiškas tam, kuris yra ant SF70H. Išilginės trauklės VF-17 mašinoje yra kiek platesnės, jos turi kiek kitokią formą. Susidaro toks įspūdis, kad priekinės pakabos viršutiniai bei apatiniai trikampiai strypai yra kiek arčiau vienas kito nei pas „Ferrari“.

Kitose srityse mašinos sukurtos skirtingai. Nosis yra sukurta vadovaujant „Haas“ inžinierių grupei, joje yra būdingas išsikišimas, bet jis kiek ilgesnis nei pas „Ferrari“. „Haas“ komandos vadovo Guentherio Steinerio žodžiais tariant, toks sprendimas leidžia nukreipti į automobilio apatinę dalį pakankamai nemažą oro srautą.

„Ferrari“ priekinėje dalyje yra S formos ortakis, o ant „Haas“ mašinos jo nėra. Be to, sritis tarp priekinės ašies ir šoniniais pontonais pas abi mašinas atrodo labai skirtingai. VF-17 neturi papildomų deflektorių, oro paėmimo angų ant pontonų forma yra skirtinga, o ir patys pontonai yra masyvesni.

Kitaip atrodo ir pats viršutinis ortakis: pas „Haas“ jis yra trikampis, o pas „Ferrari“ – arčiau ovalo. Pelekas ant variklio gaubto, suprantama, yra ant abiejų mašinų, bet amerikiečių komanda čia sužaidė spalvomis ir dėl to jis neatrodo toks masyvus.

Taip pat VF-17 konstruktoriams pavyko automobilį padaryti lengvesniu nei minimalus 728 kg svoris, numatytas Techniniame reglamente, o tai leidžia kur kas laisviau išdėstyti balastą siekiant geriau išcentruoti svorio pasiskirstymą tarp ašių. G. Steinerio žodžiais, „Haas“ yra pasiruošusi spręsti sudėtingus uždavinius antrame sezone.

„Mes į naują automobilį įdėjome visą mūsų patirtį ir žinias, gautas per praėjusį sezoną.“

Daugiau F-1 naujienų skaitykite čia.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

F-1

Vetteliui 2019-ieji neatrodo blogiausi metai karjeroje: nemalonu, bet ne tragedija

„Ferrari“ lenktynininkas Sebastianas Vettelis nemano, kad šių metų sezonas yra pats blogiausias...

Žiniasklaida: Schumacheris atvežtas į Paryžiaus ligoninę (30)

Buvusi „Formulė 1“ žvaigždė Michaelis Schumacheris atvežtas gydytis į Paryžių. 50-mečiui...

„Ferrari“ triumfas namuose: Leclercas iškovojo antrąją pergalę iš eilės (1)

Atlaikęs „Mercedes“ pilotų spaudimą, antrą pergalę iš eilės Italijoje vykusiose F-1...

Vettelis – šešėlyje: „Ferrari“ komandai pirmąją pergalę padovanojo Leclercas (1)

Belgijoje, Spa trasoje, pirmąją pergalę „Formulėje-1“ iškovojo „Ferrari“ lenktynininkas...

Tragedija Belgijoje: avarija nusinešė jauno lenktynininko gyvybę Hamiltonas pasiuntė žinutę sirgaliams (37)

Šeštadienį prasidėjęs lenktynių savaitgalis Belgijos „Spa“ trasoje pažymėtas tragedija....

Top naujienos

Paulius Gritėnas. Tylusis karas dėl Baltarusijos: ar gali laimėti Lietuva?

Kremlius dar kartą truktelėjo Baltarusiją į savo pusę. Ilgalaikes kalbas apie Rusijos ir...

Lietuviai pasistato namus vos per porą mėnesių: tai vienas pigiausių būdų, bet tinka ne visiems (153)

Dauguma lietuvių svajoja apie nuosavą namą ir nuolat ieško būdų, kaip jį pasistatyti kuo...

Kristinai Brazauskienei diagnozuotas trečios stadijos vėžys: gydytojai siūlė operaciją, bet aš atsisakiau (27)

Pirmojo atkurtos nepriklausomos Lietuvos respublikos prezidento Algirdo Brazausko žmonai Kristinai...

Naujas skandalas dėl Trumpo: mįslinguose pranešimuose minimas skambutis Zelenskiui (21)

JAV žvalgybos priežiūros institucijos atstovas ketvirtadienį informavo įstatymų leidėjus...

Gyvai / Realybės šou „Dabar“. Kameros neišsijungs nė sekundei — kaip iš tiesų atrodo Benedikto Vanago diena?

Ištisos dvylika valandų kartu — kuo gyvena ir ką veikia sėkmingiausi Lietuvos žmonės? Ar...

Lietuvoje prasidėjo išankstinė prekyba „iPhone 11“ serijos telefonais: kiek atsieis naujasis „Apple“ žaisliukas (13)

Lietuvos mobiliojo ryšio operatoriai jau nuo vidurnakčio laukia „iPhone“ gerbėjų: prasidėjo...

Naujausiuose reitinguose – įspūdingas rekordas (199)

Visuomenės patikimumas Prezidento institucija pasiekė rekordinius vertinimus. Gitano Nausėdos...

ES lyderiai jau aiškiai demonstruoja, kad dėl „Brexit“ kantrybė senka (54)

Iš tolo „ Brexit “ atrodo kaip tuoj įvyksianti katastrofa. Vienas Europos pareigūnas, stebintis...

Nelaimių šleifą pratęsė erkė: titulą ginsiantis Gudžius buvo priverstas gelbėtis antibiotikais (20)

Lygiai po savaitės Kataro sostinėje Dohoje startuos pasaulio lengvosios atletikos čempionatas, kur...