aA
Formulėje-1“ įprastai yra laikoma, jog antras sezonas bet kuriai komandai yra pats sudėtingiausias. 2016 metais amerikiečių komanda „Haas“ debiutavo daugiau nei sėkmingai, užėmusi 8-ą vietą konstruktorių įskaitoje ir surinkusi 29-is taškus.
"Haas" automobilis
© AFP / Scanpix

Bet jei savo pirmo automobilio VF-16 kūrimo laikotarpiu komanda galėjo elgtis laisviau nei kiti pasaulio čempionato dalyviai, tai jau praėjusį sezoną ji turėjo laikytis tokių pačių apribojimų, kaip ir kitos ekipos. O tai reiškia, kad aerodinaminiame tunelyje buvo galima dirbti ne ilgiau kaip po 25 valandas per savaitę, o kompiuterių, naudojamų tyrimams pagal CFD technologijas, našumas neturėjo viršyti 25 teraflopsų.

Vokiečių leidinio „Auto Motor und Sport“ ekspertas Michaelis Schmidtas pažymi, kad nėra nieko nuostabaus, kad antras „Haas“ automobilis jau yra mažai kuo panašus į „Ferrari“ mašiną SF70H, kai tuo tarpu pernai VF-16 turėjo labai daug bendrų bruožų su SF 16-H. Šiemet amerikiečių komanda savo jėgomis kūrė ne tik tas dalis ir komponentus, kurie yra apibrėžti reglamento: tai monokokas, sparnai, korpuso detalės, aerodinaminiai elementai, dugnas ir radiatoriai.

Naujoje „Haas“ mašinoje net pakabos detalės atrodo kitaip nei pas „Ferrari“, nors konstrukciškai šis mazgas yra identiškas tam, kuris yra ant SF70H. Išilginės trauklės VF-17 mašinoje yra kiek platesnės, jos turi kiek kitokią formą. Susidaro toks įspūdis, kad priekinės pakabos viršutiniai bei apatiniai trikampiai strypai yra kiek arčiau vienas kito nei pas „Ferrari“.

Kitose srityse mašinos sukurtos skirtingai. Nosis yra sukurta vadovaujant „Haas“ inžinierių grupei, joje yra būdingas išsikišimas, bet jis kiek ilgesnis nei pas „Ferrari“. „Haas“ komandos vadovo Guentherio Steinerio žodžiais tariant, toks sprendimas leidžia nukreipti į automobilio apatinę dalį pakankamai nemažą oro srautą.

„Ferrari“ priekinėje dalyje yra S formos ortakis, o ant „Haas“ mašinos jo nėra. Be to, sritis tarp priekinės ašies ir šoniniais pontonais pas abi mašinas atrodo labai skirtingai. VF-17 neturi papildomų deflektorių, oro paėmimo angų ant pontonų forma yra skirtinga, o ir patys pontonai yra masyvesni.

Kitaip atrodo ir pats viršutinis ortakis: pas „Haas“ jis yra trikampis, o pas „Ferrari“ – arčiau ovalo. Pelekas ant variklio gaubto, suprantama, yra ant abiejų mašinų, bet amerikiečių komanda čia sužaidė spalvomis ir dėl to jis neatrodo toks masyvus.

Taip pat VF-17 konstruktoriams pavyko automobilį padaryti lengvesniu nei minimalus 728 kg svoris, numatytas Techniniame reglamente, o tai leidžia kur kas laisviau išdėstyti balastą siekiant geriau išcentruoti svorio pasiskirstymą tarp ašių. G. Steinerio žodžiais, „Haas“ yra pasiruošusi spręsti sudėtingus uždavinius antrame sezone.

„Mes į naują automobilį įdėjome visą mūsų patirtį ir žinias, gautas per praėjusį sezoną.“

Daugiau F-1 naujienų skaitykite čia.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

F-1

„Red Bull“ pasiūlymą atmetęs Alonso pradėjo ruoštis Dakaro raliui

Dukart „ Formulės 1 “ čempionas Fernando Alonso pradėjo pasiruošimą kitų metų Dakaro...

Mickas Schumacheris pirmąkart laimėjo F-2 lenktynes (2)

Michaelio Schumacherio sūnus Mickas Schumacheris sekmadienį džiaugėsi pirmąja pergale F-2...

Likus vos trims ratams iki finišo Hamiltonas aplenkė Verstappeną (3)

Sekmadienį Hungaroringo trasoje Vengrijoje vykusį „Formulės-1“ etapą po atkaklios kovos...

Verstappenas pirmą kartą karjeroje „Formulės-1“ etapą pradės pačiame priekyje (2)

Šeštadienį Vengrijoje vykusią dvylikto iš 21-o etapo, numatyto šių metų „Formulės-1“...

Keturiskart „Formulės 1“ čempionas kontroliuos „Renault“ komandą (3)

Keturis sykius per lenktyninko karjerą „ Formulės 1 “ pasaulio čempionu tapęs prancūzas...

Top naujienos

Į Rytų Ukrainą plūdo išskirtinė Rusijos technika: po mokymų rusų kariams nustatė vienodą diagnozę (173)

Prieš penkerius metus, antrojoje 2014 m. rugpjūčio mėnesio pusėje, vadinamasis „Ilovaisko...

Lietuvis daro tai, apie ką daugelis svajoja, bet nedrįsta: mano tikslas – pasiekti visišką dugną (39)

Prieš trejus metus prisidengęs Modus Vivendi slapyvardžiu 24-erių Edgaras Bajerčius sėdęs ant...

Pinigų tema lietuviams kalbėti gėda ne mažiau nei apie seksą: jei už žinias rašytų pažymį, dažnas gautų 4 (85)

Pinigų klausimas lietuviams kartais yra toks pats tabu kaip ir seksas ar politika. Dar labiau nejauku...

Kodėl lietuviški kurortai yra daug blogiau nei užsienio: turtingųjų pasaulis Interlakenas ir jo beprotiškos kainos (194)

„Niekada nevažiuočiau į lietuviškus kurortus“, „Palanga – brangi tragedija“, „Į...

13 daug antioksidantų turinčių produktų: valgydami juos kovojate su kenksmingais procesais organizme (7)

Antioksidantai yra junginiai, padedantys atitolinti ląstelių pažeidimus ar net galintys užkirsti...

Investuotojai nenurašo penktojo pagal dydį miesto: vaiduoklį keis nauja verslo oazė (18)

Nors per pastarąjį dešimtmetį Panevėžyje gyventojų sumažėjo daugiau nei dvidešimčia...

Iš „Misijos Sibiras“ grįžusi Amerikos lietuvaitė: dabar važinėsiu po Ameriką ir viską pasakosiu (105)

Tarp šešiolikos šių metų ekspedicijos „ Misija Sibiras “ dalyvių pirmą kartą buvo...

Bretanė – vieta, kur saugoma istorija ir gerbiamos tradicijos (13)

Gerai išvystytas Prancūzijos greitųjų traukinių (TGV) transporto tinklas suteikia unikalią...

Linkytė ir Vaitiekūnas papasakojo apie slogias mintis ir kaip pavyko pamilti save (75)

Laisvės pikniko metu „Rytojaus jaunimo“ diskusijų zonoje didelio susidomėjimo sulaukė...

Gamtos ženklus stebinti dzūkė jau žino, kokie bus rudens orai ir kada sulauksime pirmojo sniego (88)

Gamtos ženklus stebinti ir orus pagal juos prognozuojanti marcinkoniškė Janina Janušauskienė...