„Jis buvo priimtas nenoromis, ištyrus dabartinę situaciją ir aklavietę, į kurią būdavo patenkama pradėjus diskutuoti tam tikrais klausimais, dėl kurių iš esmės ir buvo suburta asociacija“.

„Pabrėžtina, kad būtent „Ferrari“ ir Luca di Montezemolo buvo pagrindiniai jos iniciatoriai ir idėjų autoriai. Ne sutapimas, kad Maranello kompanijos prezidentas iki 2009 m. pabaigos tas pačia pareigas užėmė ir FOTA“, - pabrėžiama vakar paskelbtame dokumente.

„Didžiausi asociacijos pasiekimai, pasiekti per šiuos kelerius metus, dirbant ir kartu su FIA, buvo sukoncentruoti kaštų mažinimo srityje, kas davė naudos visiems – ir didelėms, ir mažoms komandoms“.

„Ferrari“ buvo šios srities priešakyje dar prieš FOTA gimimą ir ketina toliau eiti šiuo keliu, kad užtikrintų ilgalaikį sporto tvarumą. Dabar, tiesa, reikia rasti naują būdą pratęsti šią iniciatyvą, nes FOTA, nepaisant puikaus dabartinio jos prezidento Martino Whitmarsho darbo siekiant rasti bendrą sprendimą tarp įvairių viena kitai prieštaraujančių pozicijų, pasiekė savo kelio pabaigą“.

Nepaisant pasitraukimo iš FOTA, „Ferrari“ pabrėžė sieksianti tolesnio išlaidų ribojimo, labiau sugriežtinant aerodinamikos tobulinimo sritį, apribojant variklių kūrimo kaštus bei suteikiant daugiau laisvės bandymams sezono metu.

„Ferrari“ tęs darbą su kitomis komandomis, kad dabartinis RRA, Išteklių ribojimo susitarimas, nukreiptas į kaštų kontrolę, būtų efektyvesnis ir produktyvesnis, sugriežtinant jį tokiose srityse kaip aerodinamika bei pakeičiant tam tikrų aspektų, pavyzdžiui, bandymų, balansą ir išplečiant jį į šiuo metu neaprėptas sritis – tokias kaip varikliai“, - rašoma pranešime.

„Formulė-1“, kaip ir visas pasaulis, šiuo metu išgyvena keblų laikotarpį. „Ferrari“ nori dirbti su visomis suinteresuotomis šalimis dėl sporto ateities, kurioje būtų išreikštas aukščiausias automobilių sporto technologijų lygis“.

„Turime sugrįžti į laikus, kuomet „Formulė-1“ buvo tikras bandymų arena pažangių technologijų tyrimams, kurių rezultatai buvo taikomi „Granturismo“ automobilių gamyboje“.

„Be to, turime nepamiršti, kad sportas turi tapti patrauklesnis ir labiau prieinamas žiūrovams bei plačiajai visuomenei. Dar svarbiau, jis negali likti vieninteliu profesionaliu sportu, kuriame praktiškai neįmanoma treniruotis – turi būti padidintas leidžiamų bandymų dienų kiekis, kad lenktynininkai, ypač jaunieji, stokojantys patirties ir vietų komandose, būtų tinkamai pasiruošę ir turėtų daugiau galimybių pasirodyti prieš žiūrovus ir rėmėjus“, - priduriama jame.

Britų „Autosport“ teigimu, derybos dėl Išteklių ribojimo susitarimo ateities bus bandomos tęsti toliau, tačiau jau ne asociacijos lygyje – per artimiausias dvi savaites turėtų įvykti „Ferrari“, „McLaren“, „Mercedes“ ir „Red Bull“ atstovų susitikimas.

Jei keturioms stambiosioms „Formulės-1“ komandoms dėl biudžetų lubų, kurias jos vienintelės šiuo metu ir siekia, pavyks susitarti tarpusavyje, jų sprendimas bus suderintas su likusiomis mažesnėmis rikiuotės atstovėmis.

Nepavykus susitarti, sporte gali kilti dar vienas išlaidų karas, kas gerokai padidintų komandų nelygybę bei greičiausiai pareikalautų aukų mažesnių ekipų arba sporte tarp dar likusių automobilių gamintojų.