„Red Bull“

Su, beveik „Formulės-1“ šio sezono čempionais viskas tikrai aišku.

Čia lieka dabartinė lenktynininkų pora: Sebastiano Vettelio sutartis buvo pratęsta iki 2014 metų pabaigos, o Markas Webberis pasirašė dar vienerių metų kontraktą. Tikimasi, kad australui 2012-ų sezonas bus paskutinis komandoje, tačiau panašių kalbų būta prieš abu pastaruosius čempionatus.

„McLaren“

Su „Red Bull“ dažnai šiemet sieto Lewiso Hamiltono sutartis su dabartine „McLaren“ komanda galioja iki 2012 metų pabaigos, tad dažnai į avarijas įsiveliantis britas tikrai liks ekipoje.
Sunku patikėti, kad iš komandos išeis Jensonas Buttonas, nors patyręs sportininkas dar nėra įtvirtinęs turimoje sutartyje numatytos galimybės pratęsti ją kitų metų sezonui. „McLaren“ tvirtina, kad 2009 metų čempionas tikrai liks. Reikia tikėti.

„Ferrari“

Italų komandoje, kaip ir kitose dviejose geriausiose „Formulės-1“ komandose, kitais metais pokyčių nebus. Ekipos lyderis Fernando Alonso šiemet pasirašė naują, iki 2016 metų galiosiančią sutartį.
Oficialiai patvirtinta ir Felipe Massos vieta kitų metų čempionate. Vėliau brazilui su komanda veikiausiai teks atsisveikinti. Jei sportininkas nepagerins savo formos, jį pakeisti kėsinasi jaunieji „Ferrari“ talentai: „Sauber“ jau patirtį kaupiantis Sergio Perezas bei GP2 čempionate užtrukęs Jules Bianchi.

„Mercedes“

2010 metais į „Formulę-1“ sugrįžęs Michaelis Schumacheris su „Mercedes“ komanda pasirašė trejų metų trukmės sutartį. Tai, kad bus laikomasi šio kontrakto, šiemet jau patvirtino ir sportininkas, ir komanda.

Neabejojama, kad ekipoje liks ir Nico Rosbergas, tačiau jaunasis pilotas su ekipa sutarties vis dar neturi. Panašu, kad sportininkas, kitaip nei komanda, nenori įsipareigoti ilgam laikotarpiui. Tačiau jie tikrai susitars.

„Renault“

„Renault“ komandos, kuri kitą sezoną gali būti pervadinta pagrindinio rėmėjo „Lotus“ garbei, sudėtis – vienas didžiausių nežinomųjų rikiuotėje. Ekipa turi sutartį su Vitalijumi Petrovu, tačiau užkulisiuose kalbama apie problemas su nemažai lėšų turėjusiais atnešti ruso rėmėjais. Nors sportininkas šiemet važiuoja geriau negu pernai, jis gali netekti turimos vietos.

Dar daugiau abejonių kyla dėl po ralio lenktynėse sveikstančio Roberto Kubicos. Lenko sportinė forma ir galimybės yra visiškai neaiškios. Jo sutartis baigia galioti šių metų pabaigoje – sunku tikėtis, kad komanda drąsiai pratęs kontraktą.

Troškimo lenktyniauti „Renault“ ekipos gretose neslepia nuo Belgijos GP jai atstovaujantis Bruno Senna. Komandos vadovai žavisi ir GP2 čempionatą šiemet laimėjusiu Romainu Grosjeanu. Gali būti, kad būtent šie du ir bus ekipos lenktynininkai kitais metais.

„Force India“

Kol kas nėra žinomas nei vienas „Force India“ lenktynininkas, tačiau padėtis čia gana aiški. Komandoje tikrai turėtų likti puikiai debiutavęs ir „Mercedes“ proteguojamas Paulas di Resta, manoma, ruošiamas pakeisti M. Schumacherį.

Dėl kitos vietos konkuruoja du vokiečiai: Adrianas Sutilas ir Nico Hulkenbergas. Kas laimės – pirmo patirtis ar antro perspektyvumas – greičiausiai paaiškės tik žiemą.

„Sauber“

Šveicarų „Sauber“ lenktynininkus renkasi ramiai ir užtikrintai. Jau dabar aišku, kad ekipos automobilius kitais metais toliau vairuos Kamui Kobayashi ir Sergio Perezas.

„Toro Rosso“

Padėtis „Toro Rosso“ komandoje – labai neaiški. Dėl savo vietos negali būti tikras nei Jaime Alguersuari, nei Sebastienas Buemi. Gali būti, kad po šio sezono abu jie neteks savo pozicijų, gali būti, kad abu lenktyniaus toliau.

J. Alguersuari padėtį stiprina rėmėjų iš Ispanijos atėjimas į komandą, tačiau ekipoje, panašu, muziką toliau užsako „Red Bull“. S. Buemi taip pat nevažiuoja blogai, tačiau, kaip ir jo partneris, niekuo nestebina.

Labai rimtas pretendentas į vietą „Toro Rosso“ gretose – patirtį HRT komandoje jau renkantis Danielis Ricciardo. Kalbama ir apie „World Series by Renault“ lenktyniaujančio Jeano-Erico Vergne kandidatūrą.

„Williams“

Saugiausia „Williams“ ekipoje - Pastoro Maldonado vieta. Juokaujama, kad sportininkas lenktyniaus bent jau tol, kol Venesuelos valdžia priklausys jo draugu save laikančiam Hugo Chavezui. Pozicija garantuota ir talentu, ir naftos milijonais.

Ar komandoje liks Rubensas Barrichello? Didelis klausimas. Brazilas šiemet ne kartą atvirai reiškė nepasitenkinimą ekipa, o šiai tai neabejotinai nepatiko.

Jau patvirtinta, kad „Williams“ bazėje lankėsi dvejus metus „Formulėje-1“ nelenktyniavęs Kimi Raikkonenas. Teigiama, kad derybas dėl vietos veda ir A. Sutilas iš „Force India“. Jei pirmo kandidatūra skamba lyg fantastikos filmo scenarijus, tai antrasis – visai realus pretendentas: bent šiek tiek talento ir visada praversiančios rėmėjų lėšos.

„Lotus“

„Lotus“ kitais metais veikiausiai keis ne lenktynininkus, o pavadinimą. Šis greičiausiai bus perleistas dabartinei „Renault“ ekipai, vietoje to matysime „Caterham Air Asia“ ar panašią iškabą.
Jau oficialiai patvirtinta, kad komandoje liks Jarno Trulli. Tikimasi, kad niekur neišeis ir Heikki Kovalainenas.

HRT

„Formulės-1“ autsaiderė HRT komandai lenktynininkus greičiausiai rinksis žiemą, kai mažėjant vietų skaičiui ims kristi jų kaina.
Tiesa, komandos politiką gali pakeisti nauji savininkai. Ar jie rinksis talentą, ar rėmėjų milijonus, sužinosime vėliau.

„Virgin“

Timo Glockas „Virgin“ gretose lenktyniaus dar trejus metus – iki 2014 metų sezono pabaigos. Jerome'as d'Ambrosio taip pat tikisi išsaugoti savo vietą, tačiau kalbama, kad belgas už ją mokėti nebenori – mano įrodęs savo talentą ir nusipelnęs atlyginimo.

Gali būti, kad „Virgin“ suteiks progą Robertui Wickensui, pirmaujančiam „World Series by Renault“ čempionate. Arba pamalonins ekipos bendrasavininkus „Marussia“, pasodindami į automobilį rusų sportininką.