aA
Ketvirtadienio rytą lenktynininkas Benediktas Vanagas pasirinko kaip dieną, tinkamą atsakymams į visus klausimus, susijusius su ateinančių metų Dakaro raliu. Dėl to, kad sportininkas keliaus į Dakaro ralį dar kartą, niekam nebuvo abejonių, abejonių nebuvo ir dėl to, kad lenktynininko porininku taps Sebastianas Rozwadowskis, tačiau smalsiausia visiems buvo, kokį gi automobilį lenktynininkas pasirinks 2019-ųjų bekelės maratonui.
Benediktas Vanagas pristatė naują Dakaro ralio automobilį
© DELFI / Kiril Čachovskij

Tas automobilis, kurį pasirinko lenktynininkas, ketvirtadienį atsidūrė ant Lietuvos nacionalinės bibliotekos laiptų. Paaiškėjo, kad B. Vanagas savo kalbas apie partnerystę su „Toyota“ tęsėjo ir į sunkiausiu pasaulyje vadinamą maratoną iškeliaus apynauju „Toyota Gazoo Racing Hilux“ automobiliu.

Po tradiciškai juodos spalvos visureigio, specialiai šventei papuošto B. Vanago ir S. Rozwadowskio dueto simboliu tapusiu Vyčiu ir Lenkijos ereliu, kapotu – 5 litrų „Lexus“ darbinio tūrio V8 formos motoras, generuojantis 360 AG ir 550 Nm. Naujiena, kaip sakė B. Vanagas, ant stogo – ten abiejų šalių vėliavos, šioje vietoje liksiančios ir viso ateinančių metų Dakaro ralio metu.

Vanagas parodė, kokiu automobiliu lenktyniaus Dakaro ralyje: tokio norėjo dar prieš dvejus metus

Tarp naujienų – nėra atsarginių ratų gale. Visi jie automobilio viduje, o tai, anot B. Vanago, reiškia, kad automobilis yra lengvesnis nei ankstesniais metais. Bendras bolido svoris – 1950 kg. Tad jis yra apie 100 kg sunkesnis nei minimali techniniuose reikalavimuose numatyta riba.

„Jei pamenate, kai pernai apsivertėme važiuodami nuo kopos, kai šiek tiek važiavau per greitai, tai gali būti, kad taip nutiko būtent dėl ratų pozicijos“, – sakė B. Vanagas.

Kaip prisipažino sportininkas, būtent tokių specifikacijų automobilio komanda vylėsi dar prieš dvejus metus. Visgi pastaruosius metus nesisekdavo, tad vienais metais komanda nefinišavo, pernai – pasirodė prasčiau nei norėjo. Visgi šiemet, panašu, skundams pagrindo nėra.

S. Rozwadowskis pabrėžė, kad nepaisant to, kad 2019 m. ralis vyksta tik Peru ir truks 10 dienų, daugiausiai jis vyks dykumoje ir naviguoti čia bus itin sudėtinga.

„Tik atrodo, kad ralis bus trumpesnis, tačiau mūsų iš tiesų laukia labai sunkių 10 dienų. Tad tam, kad būtų lengviau, paprašėme pagalbos tikrai patyrusių žmonių. Mums pasiruošti padės Andreasas Schulzas, tikrai patyręs ralio šturmanas, dukart laimėjęs Dakaro ralį“, – kalbėjo S. Rozwadowskis.

Technikai – tie patys

B. Vanagas pasakojo, kad į ateinančių metų Dakaro ralį keliaus ta pati mechanikų komanda, kuri automobilių prižiūrėjo ir pernai. Be to, prie naujojo „Hilux“ dirbti padės ir „Gazoo Racing“ bei „Overdrive“ komandos.

„Su technikais dirbame visus metus, investuojame į jų žinias, tobulėjimą. Tiesą sakant, nepaisant to, kad jie jauni, jų požiūris į viską neretai geresnis nei dirbančių gamyklinėse komandose“, – kalbėjo B. Vanagas.

Lenktynininkas neslėpė, kad dirba ir bandydami rasti galimybių padirbėti su žemėlapių profesionalais, mat praėjusio ralio metu B. Vanagas kalbėjo apie kartografų poreikį. Toks išlikęs, tačiau kaip seksis ieškant šios srities profesionalų, pasakyti dar anksti.

Vanagas parodė, kokiu automobiliu lenktyniaus Dakaro ralyje: tokio norėjo dar prieš dvejus metus
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Žinoma, svarbu rasti sprendimą neperžengiant leistinos ribos. Tačiau šioje srityje yra pilkoji zona, kur dirba visos komandos“, – aptakiai kalbėjo sportininkas.

Dakaro trasose paskutinės specifikacijos „Toyota Hilux“ bolidą naudoja tik gamyklinė komanda. Tuo metu naujasis „General Financing team Pitlane“ komandos „Hilux’as“ atitinka prieš dvejus metus Dakare startavusio automobilio charakteristikas.

Naują automobilį turi ir Juknevičius

Nauju automobiliu į ateinančių metų Dakaro ralį keliaus ir rekordinį tempą šių metų ralyje pademonstravęs Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas. Iš karto pasibaigus lenktynėms „Craft Bearings“ komanda paskelbė apie bolido, kuriuo Dakare važiavo pastaruosius tris maratonus, pardavimą, mat į Dakarą komanda leisis kiek patobulintu pirmosios kartos „Overdrive Hilux“ bolidu.

Beje, kitų metų Dakaras A. Juknevičiui bus jubiliejinis – jau 10-asis. Po šio maratono lietuvis bus oficialiai pripažintas Dakaro legenda. Toks įvertinimas suteikiamas pilotams, kurie Dakaro ralyje varžėsi ne mažiau 10 kartų.

Kitų metų Dakare A. Juknevičius sėdės už naujesnės kartos „Overdrive Hilux“ vairo. 2016 m. gamybos bolidą varo lygiai toks pats 5 litrų darbinio tūrio variklis, kaip ir senąjį. Tokia pat ir priekinė pakaba bei pavarų dėžė. Skiriasi automobilių dizainas – naujesnis bolidas turės dabartinės kartos apdailos dalis. Ir tai dar ne visi skirtumai.

„Tikrai žinome, kad nauja mašina turi būti lengvesnė. Deklaruojama, kad ji bus apie 200 kg lengvesnė, nei senoji. Mes dar to netikrinome. Tik pasvėrę patys realiai žinosime svorį. Nepaisant to, kad variklis, pavarų dėžė, valdymo kompiuteris yra lygiai tokie patys, kokie buvo, bet, matyt, visi supranta, kad kai automobilis yra ženkliai lengvesnis, tai jis ir važiuoja smagiau. Mes neturime galingesnio variklio, tačiau turime lengvesnę mašiną. Tai labai didelis laimėjimas“, – DELFI teigė A. Juknevičius.

Vis dėlto pilotas sako, kad didžiausias pliusas yra ne mašinos svoris.

„Didžiausias konstrukcinis pranašumas yra galinė nepriklausoma pakaba“, – sakė A. Juknevičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Geriausių Dakaro ralio nuotraukų galerija – fotografas atrinko 44 iš 28 tūkstančių

Dakaro ralio dalyvių automobiliai, sunkvežimiai ir kita technika po mėnesio kelionės keltu per...

Benediktas Vanagas atskleidė visas paslaptis, kuo ypatingas jo Dakaro ralio bolidas (7)

Jūs atsisėdate į savo automobilį. Priešais matote pažįstamą vaizdą, kuris kardinaliai...

Iš „Dakaro“ grįžusi „iGo2Dakar“ komanda: visur turėjome būti pirmi

Šių metų dešimties dienų „Dakaro“ iššūkį įveikė ne tik penki lietuvių ekipažai,...

Bardauskui motociklą teks pamiršti mažiausiai dvejiems metams (37)

Antradienio naktį į Lietuvą grįžo paskutinis Dakaro ralio dalyvis Balys Bardauskas . Visą...

Apie naują automobilį Dakarui svajojantis Žala: su „Kamane“ pasiekėm galimybių ribą (25)

Dakaro ralis Vaidotui Žalai ir Sauliui Jurgelėnui, „ Agrorodeo “ ekipažui, pasibaigė...

Top naujienos

Į laisvę lygtinai paleistas garsus nusikaltėlis paspruko iš Lietuvos: gražuolės žudiko ieško jau kaip dingusio be žinios (26)

Dėl grožio konkurso nugalėtojos nužudymo ir milijonais eurų įvertintų 70 kg narkotinių...

Tarp valdančiųjų – užuominos apie naujus mokesčius: įkvėpė Lenkijos pavyzdys (142)

Artėjant biudžeto svarstymo metui tarp valdančiųjų pasigirdo užuominų apie svarstymus...

Už Lietuvai itin svarbaus sprendimo kyšo Europos galingųjų ausys: milijardus kainuosiantis įstatymas vėl pajudėjo DELFI iš Briuselio (124)

Dar viena galimybė sustabdyti Lietuvos vežėjus ypač bauginantį ir šalies ekonomikai neabejotinai...

Ukraina: vakar „Normandijos formato“ susitikimas neįvyko dėl Rusijos kaltės (21)

Ukrainos užsienio reikalų ministro Vadimo Pristaiko teigimu, prezidentas Volodymyras Zelenskis...

Dėl incidento Vilniuje susidarė milžiniškos spūstys

Trečiadienį, vakarinio piko metu, apie 16.35 Vilniuje , Laisvės prospekte, ant kelio užvirto...

Lietuvis nusivylė visų dievinama sala: pervertinti paplūdimiai, mokestis už instagraminius kadrus ir keistos vietinių taisyklės (117)

Visą kelionę kėliau gražias nuotraukas, bet apie Balį taip ir nepasakiau nė vieno gražaus...

Šios klastingos ligos pasiglemžia vis jaunesnius lietuvius: gydytojas išvardijo 4 dalykus, ką darome ne taip (2)

Trumpėjančios dienos, mažiau saulės šviesos, pasibaigusi vasara ir nuolatinis įtemptas darbas....

Teisingumo ministras: kalinio pabėgimas iš darbo vietos laisvėje per daug dramatizuojamas (26)

Teisingumo ministras Elvinas Jankevičius sako, kad įvykis, kai iš darbo vietos laisvėje Kaune...

Stresą patiria ne tik suaugusieji, bet ir vaikai: kaip atpažinti ir padėti?

Visi tėvai svajoja, kad jų vaikai būtų laimingi, džiaugtųsi kiekviena diena, linksmai...

Pabėgęs žiaurumu pagarsėjęs nusikaltėlis dar nerastas, kalėjimų sistemos vadovas žada į laisvę išleisti ir daugiau kalinių (168)

Po visuomenę pribloškusios istorijos, kai praėjusį penktadienį paspruko laisvėje dirbęs dėl...