aA
Ateinančių metų Dakaro raliui „Agrorodeo“ ekipažas – Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas – jaučiasi pasirengę kaip reikiant ir į lėktuvą paskutinę šių metų dieną sės ramia širdimi. Ekipažas ne tik spėjo iš pagrindų atsinaujinti lenktynėms skirtą automobilį, bet ir prisikrauti užtektinai kokybiško maisto. Beliko, kaip juokiasi patys, susitarti, kaip 10 kilogramų lašinių išsidalinti į bagažą lėktuve.

Lenktynininkai neslepia, kad ramybės prideda ir tai, kad į Dakarą iškeliauja turėdami susitarimų tiek su lietuviškomis komandomis, tiek su užsienio. Pavyzdžiui, su Antano Juknevičiaus komanda „Agrorodeo“ ekipažas pasidalijo filmavimo licencijos išlaidas, mat anksčiau, juokavo V. Žala, komandai vis sekdavosi „praslysti“.

Lengviau ir dėl to, kad, pasakojo V. Žala, jau pavasarį buvo aišku, jog ekipažas dalyvaus Dakaro ralyje, o vasarą pavyko iš pagrindų susiremontuoti automobilį. Lenktynininkas išdavė, kad, pavyzdžiui, variklyje liko žymių, jog praėjusiame ralyje ekipažui teko įsipilti ne itin kokybiškų degalų. Tačiau, pasak jo, investicijos į automobilį buvo menkesnės nei tada, kai „Toyota Hilux“ pasiekė jų komandą pirmąjį kartą.

Prisikrovė maisto

Į Dakarą išsiųstame techniniame sunkvežimyje – ne tik atsarginės dalys, reikalingos automobiliui, bet ir 30 artėjančiam raliui skirtų padangų. V. Žala sako, kad tai – su šokia tokia atsarga, mat Peru smėlynai padangoms kenkia mažiau, tačiau numontavus padangą ar ją prakiurdžius, ši iš karto bus išmetama.

„Prisiminkime praėjusį ralį ir tai, kaip Antanas Juknevičius prakiurdė septynis ratus. Visa tai nutiko būtent Peru“, – antrino jam S. Jurgelėnas.

Tačiau be atsarginių dalių vietos liko ir nemažam maisto daviniui. Jei, juokauja V. Žala, S. Jurgelėnas galėtų valgyti smėlį, ekipažo pilotui mityba itin svarbi.

„Buvo kažkada taip, kad visi suvalgė vakare pusžalių argentinietiškų kepsnių, tai visą naktį praleidau už pilvo susiėmęs. Jeigu kitą dieną nebūtų atšaukę greičio ruožo, nežinau, kaip būtų tekę važiuoti. Stengiuosi mitybą susidėlioti kuo tobuliau, ypač svarbu gerai pavalgyti ryte, nes tai, ką įsimeti į skrandį, po to vežiesi 6-7 valandas“, – kalbėjo lenktynininkas.

Pasak jo, kalbant apie maitinimą bivake, kas kartą loterija – vieną dieną gali sočiai ir gerai pavalgyti, bet kitą dieną nieko negali į burną paimti. Tad drauge su technika į Pietų Ameriką iškeliavo sausi kariniai daviniai, įvairūs milteliai, kitokio maisto. O dabar, juokauja sportininkai, reikia dar sugalvoti, kaip 10 kilogramų lašinių į lėktuvo bagažą susidėti.

Be to, kalbėdamas apie pasiruošimą Dakarui, V. Žala minėjo ir tai, kad drauge su S. Jurgelėnu įvykdė planą ir iškeliavo porai savaičių pailsėti nuo visų darbų, išnaudojo progą geriau maitintis ir sustiprėti.

„Net svorio priaugau – penkis kilogramus per paskutinį mėnesį“, – juokėsi V. Žala.

Kova nuo pat pradžių

Kalbant apie ateinančių metų Dakaro ralį pabrėžiama, kad šis, kadangi 70 proc. trasų sudarys smėlynai, bus itin nelengvas šturmanams. Bet S. Jurgelėnas akcentuoja, kad gerokai vargo bus visiems – kopos plačios, čia daug vietos lenkimui ir, tikėtina, kad nuo pat pirmųjų kilometrų bus daug įtampos ir tarpusavio kovų.

„Ypač tarp lyderių. Tempas bus tikrai didelis ir, tikėtina, kad dėl tokio tempo nepavyks išvengti klaidų. Laukia 10 greičio ruožų ir jie tikrai bus tokie, kokie priklauso Dakarui“, – sakė S. Jurgelėnas.

Tiesa, yra vienas greičio ruožas, į kurį žiūrėdamas patyręs šturmanas taip pat krapšto galvą. 400 km ilgio trasoje – vien smėlis. S. Jurgelėnas išdavė, jog tikisi, kad šį greičio ruožą organizatoriai padalys į dvi dalis.

„Nes smėlis yra varginantis, ypatingai vairuotoją, bet ir šturmanui nelengva. Ir jeigu reikės važiuoti visus 400 kilometrų, tai įskaitant visus užklimpimus, sugedimus ir kitką, iki pat ryto organizatoriai rankiotų po kopas dalyvius“, – neslepia S. Jurgelėnas.

Saulius Jurgelėnas
Saulius Jurgelėnas
© DELFI / Karolina Pansevič

Greitesnio automobilio nereikia

Nepaisant to, kad Dakaras – pavojingas ir vadinamas sunkiausiu raliu pasaulyje, tiek S. Jurgelėnas, tiek V. Žala neslepia, kad į ralį šeimos išleidžia lydėdamos sėkmės ir palaikydamos.

„Jei anksčiau bijodavo, tai dabar pasikeitė viskas – velnių gaučiau, jei nevažiuočiau, matyt“, – juokėsi V. Žala kalbėdamas apie artimųjų palaikymą.

Tačiau apie tikslus ateinantiems metams ekipažas kol kas nekalba. Anot vyrų, svarbiausia yra finišas, o pasiekus šį bus galima pasižiūrėti, kaip sekėsi. Negana to, „Agrorodeo“ ekipažas pabrėžia, kad jiems reikia ne greitesnio automobilio, o nedaryti klaidų.

„Greitesnis automobilis gali nepadėti, nes nuo kopų sėkmingai nusiverčia ir „Peugeot“, ir „Mini“, ir „Toyota“, ir kiti automobiliai. Reikia išsigaudyti klaidas, o ne greitesnės mašinos“, – akcentavo komandos pilotas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Artėjančiame Dakaro ralyje laukia nemenka staigmena – žada naują automobilių klasę (1)

Ispanijos nacionalinis sporto dienraštis „Marca“ ir tarptautinis tinklalapis Motorsport.com...

Iš Saudo Arabijos parplukdyta lietuviška Dakaro technika: ilsėtis teks ne visiems (1)

Po ganėtina netrumpos kelionės, iš Saudo Arabijos į Europą parplaukė Dakaro ralio dalyvių...

Dakare su skausmais kovojusio Jurgelėno laukia gydymas: ar startuos Dubajuje paaiškės tik kitą mėnesį (5)

Dar paskutinių Dakaro greičio ruožų metų „ Agrorodeo “ ekipažas prisipažino –...

Bemiegės naktys Dakaro ralyje – įprastas dalykas technikams (2)

Dakaro ralyje dirbusių technikų sunkumais nenustebinsi. Jie žino, kas yra smėlio audra, stiprus...

Ką bendra turi Dakare nugalėjęs Carlosas Sainzas ir Benediktas Vanagas? (7)

Benediktas Vanagas yra pirmasis Lietuvos žmogus, kurio vardu pavadintas „Toyota“ serijinės...

Top naujienos

Įspėjo apie rinkimų baigtį: jei tęsis šalies putinizacija, lietuviai išvys ilgus kaimynų šovinistų dantis (250)

Apie Lenkijos politiką jau nusibodo kalbėti. Taip tikino vienu ryškiausių Lenkijos intelektualų...

Vartojimas atsigauna ne visuose sektoriuose: vienam jų – niūrios prognozės (11)

Nors gegužę bendrai mažmeninės prekybos įmonių apyvarta augo 17,5 proc., o vartojimas, panašu,...

Evita Cololo – apie lietuje permirkusių „Ąžuoliuko“ choristų skandalą: tai garbė ir nereikia nieko teisti (458)

„Jie iš širdies turi pareigą, jie tai daro. Nenorėtų, neitų, manau, į tą chorą. Turi būti...

„Barcos“ sirgaliams prisistatęs Calathesas: karjeros pradžioje negalėjau pakęsti Jasikevičiaus (25)

Komplektacijos darbus tęsiantis „Barcelonos“ krepšinio klubas penktadienį pristatė savo...

Žiauraus verslo sumanytoją po mirties ištiko ironiška lemtis (10)

18 a. pabaigoje – 19 a. pradžioje Williamas Burke ir Williamas Hare įžvelgė kraupią galimybę...

Danguje – pilnatis: prieš kaltindami Mėnulį dėl keisto pažįstamų elgesio, įsidėmėkite vieną dalyką (39)

Tikriausiai bent kartą esate atsidūrę tokioje situacijoje: su kuo nors susipykstate, stebitės,...

Po audringos nakties – gaivūs orai (10)

Po lietingos ir neramios šeštadienio nakties, dieną į Lietuvą stiproki vakarų vėjai jau plukdys...

Chirurgai sėkmingai prisiuvo prieš beveik parą nupjautą penį (44)

Jungtinės Karalystės chirurgai sėkmingai prisiuvo nupjautą penį – nuo nelaimės buvo...

Užsiliepsnojo „Kėdainių grūdų“ sandėlis, su ugnimi kovoja didelės ugniagesių pajėgos dūmai matyti už 10 km (78)

Penktadienio vakarą, 20.33 val., Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos tarnybų telefono...

Ilgalaikė vedusio vyro meilužė nesigaili: pusę medaus mėnesio jis praleido su manimi (154)

Taip, aš mylėjau. Vedusį. Ir tebemyliu. Ar gailiuosi to, kad dvejus metus kartą per savaitę...

|Maža didelių žinių kaina