aA
Ateinančių metų Dakaro raliui „Agrorodeo“ ekipažas – Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas – jaučiasi pasirengę kaip reikiant ir į lėktuvą paskutinę šių metų dieną sės ramia širdimi. Ekipažas ne tik spėjo iš pagrindų atsinaujinti lenktynėms skirtą automobilį, bet ir prisikrauti užtektinai kokybiško maisto. Beliko, kaip juokiasi patys, susitarti, kaip 10 kilogramų lašinių išsidalinti į bagažą lėktuve.

Lenktynininkai neslepia, kad ramybės prideda ir tai, kad į Dakarą iškeliauja turėdami susitarimų tiek su lietuviškomis komandomis, tiek su užsienio. Pavyzdžiui, su Antano Juknevičiaus komanda „Agrorodeo“ ekipažas pasidalijo filmavimo licencijos išlaidas, mat anksčiau, juokavo V. Žala, komandai vis sekdavosi „praslysti“.

Lengviau ir dėl to, kad, pasakojo V. Žala, jau pavasarį buvo aišku, jog ekipažas dalyvaus Dakaro ralyje, o vasarą pavyko iš pagrindų susiremontuoti automobilį. Lenktynininkas išdavė, kad, pavyzdžiui, variklyje liko žymių, jog praėjusiame ralyje ekipažui teko įsipilti ne itin kokybiškų degalų. Tačiau, pasak jo, investicijos į automobilį buvo menkesnės nei tada, kai „Toyota Hilux“ pasiekė jų komandą pirmąjį kartą.

Prisikrovė maisto

Į Dakarą išsiųstame techniniame sunkvežimyje – ne tik atsarginės dalys, reikalingos automobiliui, bet ir 30 artėjančiam raliui skirtų padangų. V. Žala sako, kad tai – su šokia tokia atsarga, mat Peru smėlynai padangoms kenkia mažiau, tačiau numontavus padangą ar ją prakiurdžius, ši iš karto bus išmetama.

„Prisiminkime praėjusį ralį ir tai, kaip Antanas Juknevičius prakiurdė septynis ratus. Visa tai nutiko būtent Peru“, – antrino jam S. Jurgelėnas.

Tačiau be atsarginių dalių vietos liko ir nemažam maisto daviniui. Jei, juokauja V. Žala, S. Jurgelėnas galėtų valgyti smėlį, ekipažo pilotui mityba itin svarbi.

„Buvo kažkada taip, kad visi suvalgė vakare pusžalių argentinietiškų kepsnių, tai visą naktį praleidau už pilvo susiėmęs. Jeigu kitą dieną nebūtų atšaukę greičio ruožo, nežinau, kaip būtų tekę važiuoti. Stengiuosi mitybą susidėlioti kuo tobuliau, ypač svarbu gerai pavalgyti ryte, nes tai, ką įsimeti į skrandį, po to vežiesi 6-7 valandas“, – kalbėjo lenktynininkas.

Pasak jo, kalbant apie maitinimą bivake, kas kartą loterija – vieną dieną gali sočiai ir gerai pavalgyti, bet kitą dieną nieko negali į burną paimti. Tad drauge su technika į Pietų Ameriką iškeliavo sausi kariniai daviniai, įvairūs milteliai, kitokio maisto. O dabar, juokauja sportininkai, reikia dar sugalvoti, kaip 10 kilogramų lašinių į lėktuvo bagažą susidėti.

Be to, kalbėdamas apie pasiruošimą Dakarui, V. Žala minėjo ir tai, kad drauge su S. Jurgelėnu įvykdė planą ir iškeliavo porai savaičių pailsėti nuo visų darbų, išnaudojo progą geriau maitintis ir sustiprėti.

„Net svorio priaugau – penkis kilogramus per paskutinį mėnesį“, – juokėsi V. Žala.

Kova nuo pat pradžių

Kalbant apie ateinančių metų Dakaro ralį pabrėžiama, kad šis, kadangi 70 proc. trasų sudarys smėlynai, bus itin nelengvas šturmanams. Bet S. Jurgelėnas akcentuoja, kad gerokai vargo bus visiems – kopos plačios, čia daug vietos lenkimui ir, tikėtina, kad nuo pat pirmųjų kilometrų bus daug įtampos ir tarpusavio kovų.

„Ypač tarp lyderių. Tempas bus tikrai didelis ir, tikėtina, kad dėl tokio tempo nepavyks išvengti klaidų. Laukia 10 greičio ruožų ir jie tikrai bus tokie, kokie priklauso Dakarui“, – sakė S. Jurgelėnas.

Tiesa, yra vienas greičio ruožas, į kurį žiūrėdamas patyręs šturmanas taip pat krapšto galvą. 400 km ilgio trasoje – vien smėlis. S. Jurgelėnas išdavė, jog tikisi, kad šį greičio ruožą organizatoriai padalys į dvi dalis.

„Nes smėlis yra varginantis, ypatingai vairuotoją, bet ir šturmanui nelengva. Ir jeigu reikės važiuoti visus 400 kilometrų, tai įskaitant visus užklimpimus, sugedimus ir kitką, iki pat ryto organizatoriai rankiotų po kopas dalyvius“, – neslepia S. Jurgelėnas.

Saulius Jurgelėnas
Saulius Jurgelėnas
© DELFI / Karolina Pansevič

Greitesnio automobilio nereikia

Nepaisant to, kad Dakaras – pavojingas ir vadinamas sunkiausiu raliu pasaulyje, tiek S. Jurgelėnas, tiek V. Žala neslepia, kad į ralį šeimos išleidžia lydėdamos sėkmės ir palaikydamos.

„Jei anksčiau bijodavo, tai dabar pasikeitė viskas – velnių gaučiau, jei nevažiuočiau, matyt“, – juokėsi V. Žala kalbėdamas apie artimųjų palaikymą.

Tačiau apie tikslus ateinantiems metams ekipažas kol kas nekalba. Anot vyrų, svarbiausia yra finišas, o pasiekus šį bus galima pasižiūrėti, kaip sekėsi. Negana to, „Agrorodeo“ ekipažas pabrėžia, kad jiems reikia ne greitesnio automobilio, o nedaryti klaidų.

„Greitesnis automobilis gali nepadėti, nes nuo kopų sėkmingai nusiverčia ir „Peugeot“, ir „Mini“, ir „Toyota“, ir kiti automobiliai. Reikia išsigaudyti klaidas, o ne greitesnės mašinos“, – akcentavo komandos pilotas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Geriausių Dakaro ralio nuotraukų galerija – fotografas atrinko 44 iš 28 tūkstančių

Dakaro ralio dalyvių automobiliai, sunkvežimiai ir kita technika po mėnesio kelionės keltu per...

Benediktas Vanagas atskleidė visas paslaptis, kuo ypatingas jo Dakaro ralio bolidas (7)

Jūs atsisėdate į savo automobilį. Priešais matote pažįstamą vaizdą, kuris kardinaliai...

Iš „Dakaro“ grįžusi „iGo2Dakar“ komanda: visur turėjome būti pirmi

Šių metų dešimties dienų „Dakaro“ iššūkį įveikė ne tik penki lietuvių ekipažai,...

Bardauskui motociklą teks pamiršti mažiausiai dvejiems metams (37)

Antradienio naktį į Lietuvą grįžo paskutinis Dakaro ralio dalyvis Balys Bardauskas . Visą...

Apie naują automobilį Dakarui svajojantis Žala: su „Kamane“ pasiekėm galimybių ribą (25)

Dakaro ralis Vaidotui Žalai ir Sauliui Jurgelėnui, „ Agrorodeo “ ekipažui, pasibaigė...

Top naujienos

DELFI tyrimas. Įspūdinga Borisovo sėkmė: į jo įmonės sąskaitą plūsta Lietuvos pinigai (117)

Skandalingasis verslininkas ir į Prezidentūrą Rolando Pakso prezidentavimo metais prasibrauti...

Turintiems daug atostogų reikėtų susirūpinti: amžinai jos nesikaups (11)

Atostogas vengiantiems imti darbuotojams derėtų prisiminti, kad amžinai jos nesikaups, po kiek...

Saudo Arabija užgniaužusi kvapą laukia, ar bus panaikintas dar vienas didelis tabu (6)

Rijado centre įsikūrusiame sporto bare blausioje prietemoje visu garsu transliuojamos sporto...

Uodų žemėlapis: į kurias Lietuvos vietas geriau kojos nekelti pasitikrinkite, ar dėl nežinojo savo kieme neveisiate uodų (3)

Mėgstantiems leisti laiką gamtoje šiemet pasisekė: sausas pavasaris lėmė tai, kad uodų šiuo...

Po skyrybų posėdžio tylėjęs Andrius Šedžius papasakojo, kas iš tiesų dedasi už uždarų teismo durų: tai primena karą (48)

Antradienį dar viename teismo posėdyje susitikus besiskiriantiems ir dėl vaiko gyvenamosios...

Lietuvą jau netrukus siaubs galingos liūtys – lietų lydės perkūnija, žaibai ir gūsingas vėjas (26)

Vakar Lietuvos orus lėmęs anticiklonas jau pasitraukė į rytus, o šiandien prie mūsų šalies...

Unikalią progą temdo fiasko nuojautos: pasirengimas – karikatūra, apsijuoksime prieš pasaulį (74)

„Atrodo, tarsi ruoštumėmės ne pasaulio čempionatui, o gamyklos sporto šventei“, –...

„Wizzair“ lėktuvo tūpimas vos nesibaigė tragedija: nekokybiška danga apgadino orlaivį

Budapešto oro uoste vieno oro bendrovės „Wizzair“ lėktuvo, trečiadienį atskridusio iš...

Kava su sviestu užkariauja pasaulį: kokie jos trūkumai ir privalumai (15)

Dažnas iš mūsų neįsivaizduojame ryto be puodelio kavos . Tačiau paskutinės mados tendencijos...

Plaučių vėžys – pagrindinė mirties nuo vėžio priežastis Lietuvoje: tiek daug sergama ne tik dėl rūkymo (69)

Ankstyvųjų mirtinos ligos – plaučių vėžio – simptomų nėra, sako Nacionalinio vėžio...