aA
Ateinančių metų Dakaro raliui „Agrorodeo“ ekipažas – Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas – jaučiasi pasirengę kaip reikiant ir į lėktuvą paskutinę šių metų dieną sės ramia širdimi. Ekipažas ne tik spėjo iš pagrindų atsinaujinti lenktynėms skirtą automobilį, bet ir prisikrauti užtektinai kokybiško maisto. Beliko, kaip juokiasi patys, susitarti, kaip 10 kilogramų lašinių išsidalinti į bagažą lėktuve.

Lenktynininkai neslepia, kad ramybės prideda ir tai, kad į Dakarą iškeliauja turėdami susitarimų tiek su lietuviškomis komandomis, tiek su užsienio. Pavyzdžiui, su Antano Juknevičiaus komanda „Agrorodeo“ ekipažas pasidalijo filmavimo licencijos išlaidas, mat anksčiau, juokavo V. Žala, komandai vis sekdavosi „praslysti“.

Lengviau ir dėl to, kad, pasakojo V. Žala, jau pavasarį buvo aišku, jog ekipažas dalyvaus Dakaro ralyje, o vasarą pavyko iš pagrindų susiremontuoti automobilį. Lenktynininkas išdavė, kad, pavyzdžiui, variklyje liko žymių, jog praėjusiame ralyje ekipažui teko įsipilti ne itin kokybiškų degalų. Tačiau, pasak jo, investicijos į automobilį buvo menkesnės nei tada, kai „Toyota Hilux“ pasiekė jų komandą pirmąjį kartą.

Prisikrovė maisto

Į Dakarą išsiųstame techniniame sunkvežimyje – ne tik atsarginės dalys, reikalingos automobiliui, bet ir 30 artėjančiam raliui skirtų padangų. V. Žala sako, kad tai – su šokia tokia atsarga, mat Peru smėlynai padangoms kenkia mažiau, tačiau numontavus padangą ar ją prakiurdžius, ši iš karto bus išmetama.

„Prisiminkime praėjusį ralį ir tai, kaip Antanas Juknevičius prakiurdė septynis ratus. Visa tai nutiko būtent Peru“, – antrino jam S. Jurgelėnas.

Tačiau be atsarginių dalių vietos liko ir nemažam maisto daviniui. Jei, juokauja V. Žala, S. Jurgelėnas galėtų valgyti smėlį, ekipažo pilotui mityba itin svarbi.

„Buvo kažkada taip, kad visi suvalgė vakare pusžalių argentinietiškų kepsnių, tai visą naktį praleidau už pilvo susiėmęs. Jeigu kitą dieną nebūtų atšaukę greičio ruožo, nežinau, kaip būtų tekę važiuoti. Stengiuosi mitybą susidėlioti kuo tobuliau, ypač svarbu gerai pavalgyti ryte, nes tai, ką įsimeti į skrandį, po to vežiesi 6-7 valandas“, – kalbėjo lenktynininkas.

Pasak jo, kalbant apie maitinimą bivake, kas kartą loterija – vieną dieną gali sočiai ir gerai pavalgyti, bet kitą dieną nieko negali į burną paimti. Tad drauge su technika į Pietų Ameriką iškeliavo sausi kariniai daviniai, įvairūs milteliai, kitokio maisto. O dabar, juokauja sportininkai, reikia dar sugalvoti, kaip 10 kilogramų lašinių į lėktuvo bagažą susidėti.

Be to, kalbėdamas apie pasiruošimą Dakarui, V. Žala minėjo ir tai, kad drauge su S. Jurgelėnu įvykdė planą ir iškeliavo porai savaičių pailsėti nuo visų darbų, išnaudojo progą geriau maitintis ir sustiprėti.

„Net svorio priaugau – penkis kilogramus per paskutinį mėnesį“, – juokėsi V. Žala.

Kova nuo pat pradžių

Kalbant apie ateinančių metų Dakaro ralį pabrėžiama, kad šis, kadangi 70 proc. trasų sudarys smėlynai, bus itin nelengvas šturmanams. Bet S. Jurgelėnas akcentuoja, kad gerokai vargo bus visiems – kopos plačios, čia daug vietos lenkimui ir, tikėtina, kad nuo pat pirmųjų kilometrų bus daug įtampos ir tarpusavio kovų.

„Ypač tarp lyderių. Tempas bus tikrai didelis ir, tikėtina, kad dėl tokio tempo nepavyks išvengti klaidų. Laukia 10 greičio ruožų ir jie tikrai bus tokie, kokie priklauso Dakarui“, – sakė S. Jurgelėnas.

Tiesa, yra vienas greičio ruožas, į kurį žiūrėdamas patyręs šturmanas taip pat krapšto galvą. 400 km ilgio trasoje – vien smėlis. S. Jurgelėnas išdavė, jog tikisi, kad šį greičio ruožą organizatoriai padalys į dvi dalis.

„Nes smėlis yra varginantis, ypatingai vairuotoją, bet ir šturmanui nelengva. Ir jeigu reikės važiuoti visus 400 kilometrų, tai įskaitant visus užklimpimus, sugedimus ir kitką, iki pat ryto organizatoriai rankiotų po kopas dalyvius“, – neslepia S. Jurgelėnas.

Saulius Jurgelėnas
Saulius Jurgelėnas
© DELFI / Karolina Pansevič

Greitesnio automobilio nereikia

Nepaisant to, kad Dakaras – pavojingas ir vadinamas sunkiausiu raliu pasaulyje, tiek S. Jurgelėnas, tiek V. Žala neslepia, kad į ralį šeimos išleidžia lydėdamos sėkmės ir palaikydamos.

„Jei anksčiau bijodavo, tai dabar pasikeitė viskas – velnių gaučiau, jei nevažiuočiau, matyt“, – juokėsi V. Žala kalbėdamas apie artimųjų palaikymą.

Tačiau apie tikslus ateinantiems metams ekipažas kol kas nekalba. Anot vyrų, svarbiausia yra finišas, o pasiekus šį bus galima pasižiūrėti, kaip sekėsi. Negana to, „Agrorodeo“ ekipažas pabrėžia, kad jiems reikia ne greitesnio automobilio, o nedaryti klaidų.

„Greitesnis automobilis gali nepadėti, nes nuo kopų sėkmingai nusiverčia ir „Peugeot“, ir „Mini“, ir „Toyota“, ir kiti automobiliai. Reikia išsigaudyti klaidas, o ne greitesnės mašinos“, – akcentavo komandos pilotas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Geriausių Dakaro ralio nuotraukų galerija – fotografas atrinko 44 iš 28 tūkstančių

Dakaro ralio dalyvių automobiliai, sunkvežimiai ir kita technika po mėnesio kelionės keltu per...

Benediktas Vanagas atskleidė visas paslaptis, kuo ypatingas jo Dakaro ralio bolidas (7)

Jūs atsisėdate į savo automobilį. Priešais matote pažįstamą vaizdą, kuris kardinaliai...

Iš „Dakaro“ grįžusi „iGo2Dakar“ komanda: visur turėjome būti pirmi

Šių metų dešimties dienų „Dakaro“ iššūkį įveikė ne tik penki lietuvių ekipažai,...

Bardauskui motociklą teks pamiršti mažiausiai dvejiems metams (37)

Antradienio naktį į Lietuvą grįžo paskutinis Dakaro ralio dalyvis Balys Bardauskas . Visą...

Apie naują automobilį Dakarui svajojantis Žala: su „Kamane“ pasiekėm galimybių ribą (25)

Dakaro ralis Vaidotui Žalai ir Sauliui Jurgelėnui, „ Agrorodeo “ ekipažui, pasibaigė...

Top naujienos

Gyvai / DELFI Diena. Kaip žadama kovoti su geriančiomis nėščiosiomis ir ko imsis mokytojai, jei nebus gerinamos darbo sąlygos? vyksta apklausa (1)

Kaip valdžia žada kovoti su geriančiomis nėščiosiomis? Kas padėtų apsaugoti dar negimusius...

Putinas ilgai nedelsė: pasirašė įsaką dėl pasų Donbaso gyventojams (10)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pasirašė įsaką dėl supaprastintos pilietybės išdavimo...

Lietuviai įspėjo į Graikiją keliaujančius tautiečius: net dienos metu nepraraskite budrumo

Nenuspėjami, ant kalnų išsibarstę, per 700 tūkst. gyventojų turintys Atėnai . Ar juos įmanoma...

Pritarė atlyginimų biudžetininkams didinimui: kai kurių darbuotojų algos kils 15 proc. (110)

Vyriausybė trečiadienį iš esmės pritarė darbo grupės parengtai viešojo sektoriaus...

Dar vienas didelis gaisras, prasidėjęs nuo degančios žolės: Rokiškio r. sudegė pastatai, užsiliepsnojo miškas

Trečiadienį dėl degančios žolės kilo dar vienas didelis gaisras. Šįkart Rokiškio r.,...

Norintiems įsirengti saulės elektrinę – nemenka valstybės parama, tačiau reikia paskubėti (77)

Artėjant gegužės mėnesiui Energetikos ministerija ragina individualių namų gyventojus...

Rusams vos suduriant galą su galu, Kremlius siūlo 8 mlrd. dolerių išmoką naftos milžinėms (1)

Kaip rodo viešosios nuomonės apklausos, nuo tada, kai Rusijoje padidintas mokestis dar labiau...

Rusijos žurnalistas: Putinui – trigubas iššūkis. Ir veikti reikia jau dabar (160)

Balandžio 21-ąją Ukraina galutinai ir negrįžtamai tapo demokratija. Nuo šios istorijon...

Įspėja: Lietuvos link nuo Baltarusijos atslenka dūmai padidėjusi oro tarša, rekomenduoja vengti atvirų erdvių miestuose (260)

Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba trečiadienį pranešė, kad 7 val. ryto Lietuvos laiku...

Restoranų gidas: 47 vietos, kur skaniai pavalgyti Vilniuje (3)

Kulinarinės patirtys tampa vis svarbesne kelionių dalimi. Garsas apie išskirtinius restoranus...