Su didžiuliu nusivylimu V. Žalos fanai sutiko skaudžią naujieną apie palaikomo lenktynininko nesėkmę dykumoje, bet tai dar nereiškia, kad „Arijus Racing“ duetui ralis jau visiškai baigtas.

Po poilsio dienos automobilį sutvarkęs ekipažas ketina startuoti „Dakar Expierience“ kategorijoje, kurioje dalyviai gali pasitikrinti savo jėgas ir kaupti patirtį.

V. Žala jau ne kartą karjeroje turėjo tokią dilemą: tęsti ralį, kaupti patirtį ar tausoti techniką ir finansinius resursus?

Kaip lenktynininkas elgdavosi kritinėse situacijose, kai nebeturėdavo vilčių kovoti dėl gero, sportinio rezultato?

Debiutas „bitute“

Debiutas 2016-ųjų ralyje V. Žalai nepavyko: Pietų Amerikoje dar vykusio ralio metu streikavusi technika paskutinį kvapą išleido 10-ame etape.

Prienuose konstruotas „Seat Leon Dakar“ prototipinis visureigis, komandos meiliai vadintas „bitute“, kėlė problemų jau pirmuose greičio ruožuose.

„Kai jau rodėsi, jog finišas ranka pasiekiamas, po ilgos agonijos smėlyne mūsų automobilio variklio turbina „numirė“. Mūsų Dakaras, deja, baigtas“, – pranešė V. Žala, kuriam tuomet dar talkino šturmanas Saulius Jurgelėnas.

Sunkus sugrįžimas

Duetui ir 2017 m. nepavyko šturmuoti Dakaro ralio finišo podiumo. Jų „Seat Leon Dakar“ automobilis kaprizus demonstruoti pradėjo vėl nuo pat varžybų pradžios.

„Visi žino, ką reiškia žudančios bolivietiškos kopos. Būtent jos laukia visų dalyvių ketvirtame etape. Tačiau pagal reglamentą galima jas praleisti, gauti 12 valandų baudos, todėl turbūt šiandien važiuosime nebe rezultatui, o tam, kad pasiektume etapo finišą. 400 kilometrų greičio ruožuose – ir taip bus pakankamai veiksmo“, – ketvirto etapo strategiją atskleidė šturmanas.

Tačiau ralyje ekipažas neužtruko: po paros komanda buvo priversta sudėti ginklus.

„Pravažiavom sunkiausią ruožo dalį, išlipome iš kopų, prasidėjo greitesni keliukai ir variklis apsipylė tepalais“, – trumpai reziumavo S. Jurgelėnas. Sportininkai ir taip dvi paras praleidę trasose suprato, kad toliau kankintis su streikuojančia technika ir trečia diena be miego – beviltiška.

V. Žala ir S. Jurgelėnas ralio finišo podiumą pagaliau kirto 2018 metais užėmę 18-ą vietą, po metų džiaugėsi 12-a pozicija, o 2020 m. ralį pradėjo pergale pirmame etape.

Fantastiškai ralį pradėjęs ekipažas sukėlė milžiniškus sirgalių lūkesčius, tačiau nuvylusi technika ir virtinė nesėkmių bloškė komandą į galutinę 26-ą vietą.

2021-aisiais pavedė MINI motoras

„Išvažiavus iš bivako viskas atrodė neblogai. Tačiau tik startavus, įveikus vos 2 km įvažiavome į kopas ir ėmė strigti variklis. Atsirado pašaliniai garsai ir kvapas, kuris byloja, kad artėja paskutinioji.

Nuriedėjome nuo kelio, užgesinome variklį ir tiek žinių. Jau Dakaro pradžioje tokie nuotykiai, žinoma, muša per galvą, bet anksčiau ar vėliau kažkokį planą susidėliosime“, – dar trasoje dieną kalbėjo V. Žala.

„Atėję X-Raid atstovai, išsakė mintis, kad galima bandyti ardyti variklį, išvalyti sistemą, bet vis dėl to važiuojame ne pirmus metus, būtų daugybė darbo vardan tikimybės, kuri yra nedidelė, jog motoras dar gyvens.

Nusprendėme, kad šiame sporte ieškosime kitų būdų suvesti sąskaitas. Gal kitų metų sausis, o gal sugalvosime kažkokius sprendimus greičiau, bet tai nebus šių metų Dakaras“, – nusivylęs kalbėjo V. Žala.

2023-aisiais – ilgas sąrašas išvadų

Nors komanda ne kartą gyrė naują „Prodrive Hunter“ automobilį, tačiau techninės jo bėdos neleido lenktynininkui pasiekti gerą rezultatą ar bent jau finišuoti 2023-iųjų ralyje.

Pernai Iš Dakaro ralio V. Žala grįžo su ilgu sąrašu išvadų.

„Dabar mūsų užduotis pasidarė pakankamai paprasta – kiekviename greičio ruože turime spausti iki galo ir pasižiūrėti, ar mūsų tempas atitinka šitą lygi, bei sukaupti patirties kilometrų su šiuo automobiliu, nes tai mūsų pirmos varžybos tokia technika“, – taip kalbėjo antro greičio ruožo nebaigęs V. Žala.

Prieš metus V. Žalos ekipažas problemų nestokojo nuo pat ralio starto.

Jau Dakaro prologe lenktynininkas dukart keitė prakirstas padangas ir tai ekipažą bloškė į rikiuotės antrą pusę.

Pirmame greičio ruože tuomet „Teltonika Racing“ pavadinimą turėjęs ekipažas užėmė 6-ą vietą, antrame strigo dėl prakirstų padangų, o sulaukus pagalbos ir pradėjus judėti V. Žala vėl buvo priverstas sustoti: ant priekinės apsaugos nukrito reduktorius. Po techninio gedimo lenktynininkas nebaigė šio greičio ruožo ir iš esmės krito iš kovos dėl aukštesnių pozicijų ralyje.

Trečiame greičio ruože ekipažas užėmė 7-ą vietą. Ketvirtame etape pavedė automobilio amortizatoriai, vos 40 km nuvažiavęs ekipažas dar kartą nebaigė šio greičio ruožo. Penktame greičio ruože „Teltonika Racing“ užėmė 10-ą vietą, šeštame – 5-poziciją, 7-ame V. Žalą aplenkė tik Yazeedas Al Rajhi, 8-ame etape „Teltonika Racing“ komanda liko dešimta, 9-ame V. Žala vėl užėmė 2-ą vietą į priekį praleisdamas tik Sebastieną Loebą.

10-ame greičio ruože V. Žala su P. Fiuza finišavo su tamsa: po smūgio į duobę už kopos lūžo automobilio priekinė kairė apatinė ir viršutinė šakės. Komandą gelbėjo pagalbos sunkvežimis.

11-as greičio ruožas tapo paskutinis „Teltonika Racing“ komandai 2023-iųjų Dakare. Dykumoje subyrėjus pavarų dėžei, strigęs ekipažas buvo priverstas laukti pagalbos sunkvežimio. Nors ekipažas buvo nuvilktas iki bivako, tačiau čia per naktį nepavyko išspręsti techninių problemų.

Dėl pavarų dėžės gedimo dvyliktame greičio ruože startuoti negalėjęs lenktynininkas neslėpė jautęs, jog Dakare buvo per trumpai ir nepadarė visko, ko norėjo.

Stumdėsi su elitu

2024-ųjų ralis iki 6-ojo maratoninio 48 valandų greičio ruožo V. Žalai klostėsi sėkmingai.

Pirmame etape V. Žala užėmė 4-ą vietą, antrame liko 14-as ir bendroje įskaitoje smuktelėjo į 11-ą poziciją.

Trečiame etape lenktynininkas finišavo stipriausiųjų dešimtuke ir bendroje įskaitoje grįžo į Top-10.

Stabilumą demonstravęs „Arijus Racing“ ekipažas ketvirtame greičio ruože gerino pozicijas: finišavo aštuntas dienos įskaitoje ir bendroje rikiuotėje palypėjo į 9-ą vietą.

5-ame etape V. Žala lenkė pagrindinius konkurentus ir bendroje įskaitoje šoktelėjo į 7-ą poziciją.

Lemiamu tapo 6-asis greičio ruožas, kuriame ekipažą sustabdė incidentas kopose.

„Kas nutiko? Nutiko tai, kad už vienos kopos buvo gili gili duobė ir į ją pataikėm nosimi. Greitis nebuvo didelis, bet to užteko, kad atitrūktų vienas iš šakės tvirtinimų – tiesiog nutrūko varžtas, tačiau negalime pakeisti, nes dalis varžto liko savo vietoje.

Bandėme toliau važiuoti, tvirtinti diržu, bet matau, kad per didelė rizika, nes net paprastu keliu važiuojant ji sunkiai valdoma“, – pasakojo V. Žala.

„Arijus Racing“ kolektyvas ilgai nedvejojo, ar tokiomis aplinkybėmis trauktis ar tęsti ralį ir kaupti patirtį ateičiai.

Naktį komanda paskelbė, kad sutvarkius automobilį ralį tęs toliau. „Varome iki bivuako, ilga dienelė buvo. Bet Mažylį sutvarkysime ir varysim toliau“, – rašoma komandos feisbuko paskyroje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją