aA
Tarp išardytų lokomotyvų, traukinių vagonų, grandinių ir tepaluotų įrankių specialiai apšviesti ir išblizginti stovi ryškios žarijų spalvos automobilis ir sunkvežimis. Jau dešimtą kartą Dakaro technikos palydėjimą savo žodžiu pradedantis „Craft bearings“ komandos pilotas Antanas Juknevičius pripažįsta, kad kažkuo nustebinti darosi sudėtinga, tačiau tuoj pat pažeria kalną naujienų ir intriguojančių istorijų iš pasiruošimo.
Antano Juknevičiaus startinio numerio 2019 Dakare pristatymas
Antano Juknevičiaus startinio numerio 2019 Dakare pristatymas
© Komandos archyvas

Pirmoji staigmena – kruopščiai slėptas A. Juknevičiaus ir D. Vaičiulio ekipažo startinis numeris, skelbiama pranešime žiniasklaidai. Praėjusiais metais rekordinį Baltijos šalims finišą 12-oje vietoje pasiekusi komanda kitąmet startuos iš kol kas aukščiausios kada nors lietuvių užfiksuotos, 15-os startinės pozicijos. Kaip sako pat A. Juknevičius – tikėjosi būti dvidešimtuke, tačiau žinant konkurenciją abejonių buvo iškilę.

„Mums labai patiko numeris 321, bet 315 – ant naujos agresyvesnės išvaizdos bolido atrodo įspūdingai, ypač, kai žinai, kiek daug greitų pilotų ir kokio dydžio komandos yra Dakaro elito 20-uke. Kiekvienais metais tu nukrenti kažkiek pozicijų, nes ateina pernai iškritusios žvaigždės, kurioms turi užleisti vietą, bet mes nukritome vos per 3 pozicijas – faktas, kad užleidome vietą Loebui, Despres, bet už mūsų buvo ir Hirvonenas, Terranova – reiškia savo vietą ir pagarbą tarp jų jau esame iškovoję. Patekom į milijonų zoną – čia komandos kartu dirba ištisus metus, keliauja po pasaulį dalyvaudami „Cross-Country“ taurėje, biudžetai čia kosminiai. Nepaisant to, aš manau, kad ir mes turėsim kuo nustebint, ypač technologine prasme“, – tikino lenktynininkas.

Kaip ir praėjusiais metais, šiemet A. Juknevičiaus palaikymo sunkvežimis turi ant stogo sumontuotus saulės fotomodulius. Šiemet lietuvių bendrovė „SoliTek“ čia sumontavo inovatyviausią įmanomą įrangą, todėl generuojamas elektros kiekis ženkliai išaugo. Praėjusiais metais mechanikams dar vis prireikdavo užkurti generatorių, tačiau šiemet akumuliatorių talpos visiškai pakaks darbams prie automobilio, ir kaip sako A. Juknevičius – liks draugams.

„Pernai mechanikai jau džiaugėsi ramesniu darbu – pamiršo, ką reiškia, kai nuolat prie ausies burzgia generatorius, reikia jį pildyti, tepliotis. Mes visi suprantam, kad reikia judėti į tą pusę ir atsisakyti kuo daugiau naftos produktų suvartojimo, CO2 išmetimo – kuo ankščiau į tą pusę judėsim, tuo greičiau ateisim. Pernai visą reportažą organizatoriai apie mus padarė, gal šiemet pamatę progresą ir filmą susuks?“, – juokėsi Dakaro vilkas.

2019-ųjų Dakare komandos ir vėl kviečiamos prisijungti prie „Eco-Label“ iniciatyvos, kurios ambasadoriais šiemet tapo A. Juknevičiaus ir D. Vaičiulio ekipažas. Su šiemetiniais atnaujinimais „Craft bearings“ ir vėl pretenduos į šį sertifikatą.

Dar daugiau įdomių detalių lenktynininkas papasakojo apie naujojo bolido perrinkimo darbus – tikrinant vos 1500 km nuvažiavusio „Overdrive“ vidurius komandos inžinieriai atrodo neįprastų siurprizų.

„Aš per tris Dakarus senajame automobilyje buvau pakeitęs vieną sankabą – čia po kelių pasaulio čempionatų etapų ištraukę sankabą ją iškart išmėtėme – atrodo, kad žmogus važinėjęs šiuo automobiliu dar tik mokėsi lenktyniauti su sekvencine pavarų dėže. Greičių dėžės viduje taip pat buvo ką keisti, darbo buvo ir prie reduktoriaus. Tai tik dar kartą patvirtina, kad labai svarbu, kaip lenktynininkas pažįsta savo techniką ir kaip ją naudoja“, – pasakojo sportininkas.

Dakaro ralis 2019-ais vyks vienoje valstybėje – Peru, kur lenktynininkai startuos ir finišuos sostinėje Limoje. Šiemet varžybos neįprastos ir trumpesniu maršrutu, bei bendra lenktynių trukme – lenktynininkai varžysis 10 dienų, o nuvažiuos 5000 km, tačiau organizatoriai žada, jog Peru trasų specifika lems vieną sunkiausių Dakaro ralių Pietų Amerikoje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Artėjančiame Dakaro ralyje laukia nemenka staigmena – žada naują automobilių klasę (1)

Ispanijos nacionalinis sporto dienraštis „Marca“ ir tarptautinis tinklalapis Motorsport.com...

Iš Saudo Arabijos parplukdyta lietuviška Dakaro technika: ilsėtis teks ne visiems (1)

Po ganėtina netrumpos kelionės, iš Saudo Arabijos į Europą parplaukė Dakaro ralio dalyvių...

Dakare su skausmais kovojusio Jurgelėno laukia gydymas: ar startuos Dubajuje paaiškės tik kitą mėnesį (5)

Dar paskutinių Dakaro greičio ruožų metų „ Agrorodeo “ ekipažas prisipažino –...

Bemiegės naktys Dakaro ralyje – įprastas dalykas technikams (2)

Dakaro ralyje dirbusių technikų sunkumais nenustebinsi. Jie žino, kas yra smėlio audra, stiprus...

Ką bendra turi Dakare nugalėjęs Carlosas Sainzas ir Benediktas Vanagas? (7)

Benediktas Vanagas yra pirmasis Lietuvos žmogus, kurio vardu pavadintas „Toyota“ serijinės...

Top naujienos

Po pažinties feisbuke – tiesiai į lovą, o po karšto sekso – į ligoninės operacinę (107)

„Ar esi tai bandžiusi ir ar norėtum tai padaryti su manimi?“ – feisbuke su penkiolikmete...

Egzotiškos salos oro uosto vaizdai lietuvį pribloškė: nuogi, basakojai keleiviai čia yra normalu (167)

Dieną praleidęs skirtingų klanų Dani genties festivalyje ir susigundęs pakramtyti jų mėgstamo...

Sinoptikai papasakojo, kokia bus spalio pradžia: vėsiausia bus vienoje Lietuvos dalyje

Šiandien ir artimiausiomis dienomis mūsų regione stumdysis du bariniai dariniai: nuo Rumunijos...

Susirgęs šia liga dažnas taip ir neišdrįsta nueiti pas gydytoją: delsimas baigiasi sudėtinga operacija arba net vėžiu (19)

Hemorojus – dažna liga, tačiau apie ją garsiai kalbėti nesinori. Dažnas ją ignoruojame,...

Į Pirėją nevykstantis „Žalgirio“ direktorius: nerimo nemažai – žaidžiame ne taip, kaip turėtume pokalbis „Vienas prieš vieną“ (18)

Nepraėjo nė septyni mėnesiai ir Eurolyga grįžta į arenas – kai kurios iš jų bent jau...

Pirmosios ponios apranga įžiebė diskusijas: ekspertų nuomonės išsiskyrė (585)

Valstybę reprezentuojančių asmenų apranga turi ypatingą svarbą ir neretai tampa diskusijų...

Eugenijus Laurinaitis | D+ nariams

Klausk psichoterapeuto. Nemėgstu savo darbo, kaip įveikti stresą ir kodėl mums tokia svarbi kitų nuomonė? nauja laida (1)

Namai, darbas, šeima, vaikai, sutuoktinis, giminės, socialiniai tinklai ar seniausi žmonijos:...

Pagal sergamumą koronavirusu aplenkėme Italiją: kokie sprendimai laukia? (422)

Lietuvoje sparčiai daugėja sergančių koronavirusu . Naujus atvejus jau skaičiuojame šimtais, o...

Aš ikona. Grožio salono įkūrėja Oksana Pikul-Jasaitienė: kur pinigai, ten reikia ieškoti ir kitos medalio pusės (45)

Ar moterims ir šiais laikais sudėtinga kalbėti ir atvirai pasakoti apie tai, kaip sukurti...

|Maža didelių žinių kaina