aA
„Jei būčiau pirmus metus sporte, turbūt pasiduočiau emocijoms. Bet aš jau daug matęs ir žinau, kad viskas gali labai greitai pasikeisti“, – sako Vaidotas Žala. Prieš išvykdami į Dakaro ralį V. Žala ir Saulius Jurgelėnas nedrąsiai kalbėjo, jog svarbiausia bus pasiekti finišą. Prieš tai dukart šio tikslo šiam ekipažui įgyvendinti nepavyko. Dabar sėdę į „Toyotą Hilux Overdrive“ lietuviai finišo link lekia tokiu tempu, kokiu dar nėra važiavęs nė vienas lietuvis, tačiau džiūgauti nepasiekę Kordobos sportininkai neketina.
Saulius Jurgelėnas ir Vaidotas Žala
Saulius Jurgelėnas ir Vaidotas Žala
© Vytautas Dranginis

Agrorodeo“ ekipažas per pirmus 8-is Dakaro etapus greičio ruožuose sugaišo 35 valandas 16 min. ir 1 sek. Tai lietuviams garantuoja 13 vietą bendroje įskaitoje.

Kol kas rekordinis Baltijos šalims finišas buvo pernai, kai Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis į galutinį finišą atlėkė 21-i. Į dvidešimtuką, o tuo labiau penkioliktuką dar nė vienam lietuviui nepavyko prasibrauti. Šis tikslas V. Žalai ir S. Jurgelėnui dabar ranka pasiekiamas.

„Šiandien ryte nubudau, peržiūrėjau rezultatus ir nustelbė toks keistas jausmas“, – šypteli S. Jurgelėnas.

Tačiau yra vienas „bet“ – liko dar penki etapai. Šiais metais Dakaras yra toks nenuspėjamas, kad prognozuoti galutinius rezultatus yra misija neįmanoma.

„Reikia tiesiog važiuoti savo tempu – nei per lėtai, nei per greitai. Tiesiog judėti normaliu tempu ir nelėkti. Žinoma, kai pamato varžovą Vaidas instinktyviai pradeda spausti, tačiau negalėčiau pasakyti, kad perspaustų“, – sako S. Jurgelėnas.

Nors du trečdaliai Dakaro jau įveikta, patyręs šturmanas žino, kad džiūgauti dar gerokai per anksti.

Vaidotas Žala
Vaidotas Žala
© Vytautas Dranginis

„Dar tikrai ne pabaiga ir dar bus visko – smėlio, kopų, dulkių, akmenų“, – sako S. Jurgelėnas.

Kad kova bus įtempta rodo tai, kad artimiausią varžovą V. Žala ir S. Jurgelėnas lenkia vos kiek daugiau nei 2 min. Tuo tarpu iki 12-os vietos „Agrorodeo“ ekipažui trūksta vos pusketvirtos minutės.

„Matome, kad dvylikta vieta ranka pasiekiama. Kita vertus, už mūsų rikiuojasi visa eilė pilotų, kurie gali mus labai lengvai pavyti, nes pusantros valandos skirtumas nėra didelis“, – sako S. Jurgelėnas.

Sau rekordiniu tempu važiuoja ir A. Juknevičius su D. Vaičiuliu – „Craft Bearings“ ekipažas kol kas rikiuojasi 17-as. Nuo „Agrorodeo“ „Craft Bearings“ duetas atsilieka tik 45 minutėmis ir dar turi realių galimybių kilti aukštyn.

Nenustebino

Jei prieš išvykdami į Dakarą V. Žala ir S. Jurgelėnas tarsi buvo Benedikto Vanago ir A. Juknevičiaus šešėlyje, tai šiandien „Agrorodeo“ žengia priekyje patyrusių Dakaro vilkų. Tiesa, tai neturėtų būti labai didelė staigmena.

„Vaidotas manęs nė kiek nenustebino. Jis jaunas, greitas, ambicingas. Jis turi viską, ką turiu aš. Beje, visi lietuvių ekipažai labai ambicingi. Šioje situacijoje labai šaunu, kad dvejus metus buvęs alkyje su labai prasta mašina dabar Vaidas gavo automobilį ir iškart iššovė“, – apie kolegą sako A. Juknevičius.

Lietuvių komandos Dakare siekia aukštumų
Lietuvių komandos Dakare siekia aukštumų
© Vytautas Dranginis

„Vaidoto greitis manęs visiškai nenustebino. Buvo visiškai aišku, kad Vaidotas yra labai greitas jaunuolis. Pagrindinis dalykas, kad jis išlaikytų šaltus nervus iki pat Dakaro pabaigos ir kad nenutiktų kas nors techniškai negero. Tokiu atveju mes turėsime puikų rezultatą“, – sako B. Vanagas.

„Kamanė“ vietoje „Bitės“

Prieš tai vykusius du Dakarus V. Žala baigė labai anksti ir abu kartus pavedė neatlaikiusi „Bitutė“ – lietuvių Dakarui pritaikytas „Sean Leon“ paskutinį kvapą išleisdavo vos po kelių etapų. V. Žala apskaičiavo, kad per du Dakarus įveikė vieno distanciją.

Gavęs į rankas „Overdrive“ vairą V. Žala kol kas rodo, kad gali važiuoti labai greitai ir, kas svarbiausia, pasiekti finišą. Dakare galioja taisyklė, kad laimi ne tas, kas greičiausias, o kas greičiau pasiekia finišą. Panašu, kad V. Žalai pavyksta ne tik išlaikyti puikų tempą, bet ir šaltą galvą.

Kad kova dėl vietų antrajame dešimtuke bus itin arši įrodo faktas, jog pilotai nuo 12-os iki 20-osios vietos „telpa“ į 1 val. 20 min. atsilikimo nuo lyderio tarpą. V. Žala turi viskas galimybes kilti bent viena pozicija aukštyn.

„Stengiuosi nepasiduoti mintims, nes viskas gali labai greitai pasikeisti. Aš jau turiu labai daug karčios patirties. Žinau, kad viena klaida ar vienas gedimas gali viską nubraukti. Galima labai daug valandų prisirinkti.

Aštuntasis Dakaro ralio etapas V. Žalos komandos akimis
Aštuntasis Dakaro ralio etapas V. Žalos komandos akimis
© Vytautas Dranginis

Darome savo darbą ir stengiamės jį padaryti iki galo. Pradžia buvo nervinga. Mašina greita, su Sauliumi senai važiavome, trasos sudėtingos, kopos. Matyt dėl to greičių dėžę supyliau per keturis greičio ruožus, viskas buvo nešvariai, o dabar jau nusiraminau, pasisaugau. Radau balansą tarp saugaus, bet greito važiavimo. Iki labai greito dar reikia pridėti, tačiau dabar reikia pasisaugoti.

Dabar jau stengiuosi kvailai nerizikuoti. Per tuos dvejus metus Dakare supratau, kad ne viskas kelio knygoje pažymėta. Yra tik didžiausios kliūtys, o kartais ir jos specialiai pamirštamos pažymėti. Taigi važiuoji tiek, kiek matai. Jei nematai – nevažiuoji. Rizikavimo režimą išjungiau, nedurniuokime“, – DELFI dešimtojo etapo išvakarėse žadėjo V. Žala.

Lenktynininkas neslėpė, kad už naujojo bolido vairo jaučiasi puikiai ir tikino, jog visų jo galimybių dar neišnaudoja.

„Matau, kad yra labai didelis rezervas, ką dar galime išspausti iš šio automobilio. Dėl to aš netapšnoju sau per petį. Šis Dakaras turi būti lūžio taškas – arba mes išgyvename, arba einame užsiimti kita veikla. Iš tikro turint tokį automobilį reikėtų važiuoti dešimtuke. Tiesiog reikia išvengti klaidų, kurias lemia patirties stoka. Jei kažkada jų išvengsime ir važiuosime tokiu tempu – tikslą pasieksime“, – kalbėjo V. Žala.

Jis kol kas lenkia kur kas labiausiai patyrusius A. Juknevičių ir B. Vanagą. Tačiau veltis į lenktynes su tautiečiais V. Žala neketina.

„Labai lengva įsivelti į tarpusavio lenktynes. Maratonas yra toks reiškinys, kur svarbu net tik pasiruošti fiziškai, bet ir sudėlioti psichologinius akcentus. Jei į greičio ruožą išvažiuosi su neteisinga mintimi, nusiteikimu, tai labai gretai gali prisidaryti reikalų.

Klasikiniame ralyje turėjau skaudžių pamokų. Kai kurios baigėsi skaudžiai, kai kurios – ant ribos. Tiesiog išvažiuoji su neteisingu nusiteikimu ir tavo kūnas visiškai kitaip reaguoja į situacijas. Jei žinai, kad turi važiuoti su tam tikru rezervu, kad turi saugoti automobilį, tada viskas vyksta kur kas sklandžiau“, – sako V. Žala.

Įdomu, kad į starto vietą V. Žala atvyksta vienas paskutiniųjų – ekipažas su kitais sportininkais nelaukia starto eilės, o sustoja kiek atokiau. Pasirodo, tai vienas iš pasiruošimo startui etapų.

„Stengiuosi nesivelti į priešstartinį lenktyniavimą. Turiu tam tikrą procedūrą. Pirmiausia pasitikrinu padangų slėgį, tada žinau, kada pradėti rengtis, tada šiek tiek užkandu, nueinu į krūmus. Ta procedūra susikomplektuoja ir viską sudėlioja į savo vietas. Dabar aš jaučiuosi ramiai. Jau viskas nusistovėjo ir viskas vyksta labai ramiai“, – sako V. Žala.

DELFI primena, kad iki Dakaro maratono pabaigos lieka penki etapai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Artėjančiame Dakaro ralyje laukia nemenka staigmena – žada naują automobilių klasę (1)

Ispanijos nacionalinis sporto dienraštis „Marca“ ir tarptautinis tinklalapis Motorsport.com...

Iš Saudo Arabijos parplukdyta lietuviška Dakaro technika: ilsėtis teks ne visiems (1)

Po ganėtina netrumpos kelionės, iš Saudo Arabijos į Europą parplaukė Dakaro ralio dalyvių...

Dakare su skausmais kovojusio Jurgelėno laukia gydymas: ar startuos Dubajuje paaiškės tik kitą mėnesį (5)

Dar paskutinių Dakaro greičio ruožų metų „ Agrorodeo “ ekipažas prisipažino –...

Bemiegės naktys Dakaro ralyje – įprastas dalykas technikams (2)

Dakaro ralyje dirbusių technikų sunkumais nenustebinsi. Jie žino, kas yra smėlio audra, stiprus...

Ką bendra turi Dakare nugalėjęs Carlosas Sainzas ir Benediktas Vanagas? (7)

Benediktas Vanagas yra pirmasis Lietuvos žmogus, kurio vardu pavadintas „Toyota“ serijinės...

Top naujienos

Pamirškite, kad COVID-19 pasireiškia tik karščiavimu ir kosuliu – medikams susirūpinimą kelia visai kiti simptomai (195)

Jungtinėse Valstijose pradėjus plisti koronavirusui , dermatologai ant kai kurių paciento odos...

Minske – dar vienas neramus vakaras: pareigūnai panaudojo ašarines dujas, patvirtinta protestuotojo mirtis papildyta 23:59 (365)

Įvairiuose Minsko rajonuose trečiadienio vakarą rinkosi protestuotojų grupės. Portalo tut.by...

Mirė žurnalistas Aurelijus Katkevičius papildyta 21:20 (183)

Eidamas 58-uosius metus mirė žurnalistas, Lietuvos verslo dienraščio „Verslo žinios“...

Baltarusių aktyvumas gali nustebinti net ukrainiečius: net atskiri kiemai ginasi prieš OMON'ą (541)

Protestai Baltarusijoje stipriai skiriasi nuo Ukrainos Maidano, čia į gatves išėję žmonės...

Kolegos prisimena Aurelijų Katkevičių: negalėjai nenorėti būti kaip jis (9)

Trečiadienio vakarą Lietuvą pasiekė liūdna žinia, kad Anapilin iškeliavo žurnalo „Verslo...

Po gaivesnės pertraukos sugrįš karštis, prognozuoja ypač šiltą savaitgalį (4)

Baltijos šalyse klajoja aukšto atmosferos slėgio sūkurys. Ketvirtadienį jo įtaka bus juntama ir...

Užkalnis. Nesijuokime iš Baltarusijos – pas mus ne ką džiugiau (333)

Kad Baltarusija su visais jos rinkimais yra apgailėtina pelkė, nereikia nė aiškinti. Eiliniai...

Ko nepajėgė virusas, tą padarė nusivylimas valdžia: stoja Baltarusijos futbolo čempionatas (7)

Koronaviruso nepaisiusi ir dėl to visame pasaulyje pavasarį išgarsėjusi Baltarusijos futbolo lyga...

Vis daugiau moterų ryžtasi suvalgyti savo placentą: pasakė, kuo ji naudinga, o kaip gali pakenkti (37)

Daugelio jau nestebina kai kurių moterų pasirinkimas po gimdymo suvalgyti savo placentą. Manoma,...

|Maža didelių žinių kaina