aA
Sausio pradžioje Peru dykumas ir kalnus užimsiantis Dakaro ralio maratonas paskelbė atnaujintas taisykles. Vienas iš įdomiausių punktų – įvedama pusmaratonio distancija. Ką tai reiškia ir kaip tai pakeis sunkiausių pasaulio varžybų eigą?
Benediktas Vanagas 2018-ųjų Dakaro ralyje
© Marian Chytka nuotr.

Naujosios taisyklės nurodo tam tikrus ribojimus: visų pirma, galimybė dalyvauti šioje įskaitoje yra privilegija ir ji bus suteikta tik organizatorių valia, teigiama „General Financing team Pitlane“ komandos pranešime žiniasklaidai. Norėdami siekti šios privilegijos, dalyviai privalės per 24 valandas po iškritimo užpildyti paraišką. Bet koks nusižengimas dalyvių kodeksui ar kitoms taisyklėms taps automatiniu bilietu namo. Renginio organizatoriai pasilieka sau teisę neleisti startuoti šioje įskaitoje nenurodydami priežasties.

Kitas dalykas – laikas. Startuoti iš naujo bus leista tik tiems, kurie iškrito iki poilsio dienos sausio tryliktąją. Taip pat bus draudžiama bandyti iš naujo, jeigu pasitraukta buvo dėl sužeidimų ar kitų sveikatos negalavimų.

Jokių privilegijų

Pusmaratonio taisyklės taip pat numato privilegijų panaikinimą. Puikus šios situacijos pavyzdys būtų 2017-ųjų Nassero Al-Attyah pasitraukimas. Šiuo metu ne tik Dakaro raliui, bet ir startui su lietuviška ralio-kroso komanda pasaulio čempionate besiruošiantis sportininkas savo pasirodymą tąkart baigė labai anksti. Po itin didelio susidūrimo su akmeniu, katarietis stipriai pažeidė savo automobilio važiuoklę ir nors sugebėjo pasiekti techninę zoną, tą kartą jam buvo uždrausta tęsti savo pasirodymą dėl pažeisto automobilio rėmo.

Atsižvelgiant į nekuklią „Toyota“ komandos aptarnavimo galią, į tokią situaciją patekęs N. Al-Attiyah šįkart galėtų leisti ramiai suremontuoti savo automobilį ir pasirodymą tęsti po poilsio dienos. Tokiu atveju jis privalėtų pirmąją dieną pradėti pagal savo startinį numerį, tačiau žemiau visų, kurie vis dar dalyvauja maratone. Taip pat jis prarastų privilegiją prašyti teisėjų sprendimu pakelti jo startinę vietą ir nepaisant jo tolimesnių rezultatų, negalėtų naujos dienos pradėti aukštesnėje, nei 25 startinėje pozicijoje.

Kaip įprasta, naujos dienos startinė pozicija sprendžiama pagal vakarykštį finišą, tačiau suteikus šansą stipriems, galbūt kone papildomą poilsio savaitę turėjusiems pilotams varžytis su lyderiais, būtų prarastas teisingumo principas, tad šioje vietoje varžybų organizatoriai reikalaus kasdien įrodyti savo vertę iš naujo.

Nepaisant fakto, kad šioje hipotetinėje situacijoje N. Al-Attiyah galėtų kasdien laimėti greičio ruožus, bendroje rezultatų lentelėje jo laiko nerastume – tam bus sukurtas atskiras „Semi-Marathon“ polapis. Taip pat atsiras apribojimai ir žengimui ant finišo podiumo – pusmaratonio dalyviai ten bus įleidžiami tik po to, kai minia pasveikins visas varžybas įveikusius dalyvius.

„Planas turistams“

Trumpai tariant, naujosios taisyklės tai tarsi paguodos varžybos tiems, kurie gali siekti finišo ir gali kasdien džiuginti žiūrovus savo puikiu pasirodymu, tačiau įsismarkavę padaro klaidą arba tiesiog turi vieną nesėkmingą techninę dieną.

Sužinojęs apie taisyklių pasikeitimą, „General Financing team Pitlane“ pilotas Benediktas Vanagas jų nesureikšmino ir tai laiko daugiau turistų grąžinimo planu, nei pagalba lyderiams:

„Sveikinu tokį sprendimą, nes jis turbūt kažkam yra reikalingas, tačiau abejoju, kad kažkas iš prioritetinių vairuotojų arba iš gamyklinių komandų imtų dalyvauti šioje distancijoje. Iš esmės jie važiuoja dėl pagrindinio prizo, tad ši tema matyt skirta ne jiems. Tai daugiau aktualu privačioms komandoms, žmonėms, kurie tiesiog nori įveikti distanciją, nors ir iškrito pirmosiomis dienomis. Tai gali būti kažkoks sau įrodymas, kad tu gali lenktyniauti, gali pasiekti finišą. Galvoju, kad pavyzdžiui tais metais, kai mes nepasiekėme finišo dėl sankabos gedimo, kažin ar būtume rinkęsi tokį variantą. Mes važiuojame tam, kad įveiktume visą distanciją, tad toks savęs paguodimas, kad štai vis vien atvažiavome ar tai faktas, kad užėmėme kažkokią vietą yra daugiau paguoda sau, kuri matyt nelabai mums reikalinga. Bet čia taip iš mano perspektyvos“, – naujas taisykles vertina sportininkas.

Šios naujos taisyklės, sujungtos su jau gana aiškiomis derybomis dėl maratono grįžimo į Afriką rodo, jog A.S.O. – renginio organizatoriai – iš ties neriasi iš kailio, kad bent išlaikytų esamą situaciją. Norinčių perimti sudėtingiausių pasaulio varžybų vardą tikrai yra, tačiau keturis dešimtmečius dykumose grūdintas užsispyrimas tikrai neleis to vardo atiduoti paprastuoju būdu, o galimybė tęsti lenktynes po pertraukos ar rimtesnio remonto sudarys galimybes į maratoną grįžti nuotykių ieškotojus, kurie seniau sudarydavo nemenką dalyvių dalį.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Bardauskui motociklą teks pamiršti mažiausiai dvejiems metams (33)

Antradienio naktį į Lietuvą grįžo paskutinis Dakaro ralio dalyvis Balys Bardauskas . Visą...

Apie naują automobilį Dakarui svajojantis Žala: su „Kamane“ pasiekėm galimybių ribą (23)

Dakaro ralis Vaidotui Žalai ir Sauliui Jurgelėnui, „ Agrorodeo “ ekipažui, pasibaigė...

Dakare abi rankas susilaužęs Bardauskas grįžo į Lietuvą (41)

„Plokštelė, plokštelė, varžtai, dar kelios plokštelės ir krūva varžtų“, –...

Dakaro aidas: Vanago šuolis nosimi į žemę ir Gelažninko smėlyje pamestas motociklas (71)

Šių metų Dakaras Lietuvai ypač sėkmingas – parvežti net du rekordai: 24 vieta galutinėje...

Antano Juknevičiaus tikslas – dar vienas Dakaras, tik neaišku, ar su tuo pačiu šturmanu (27)

Iki šiol stabiliausiu Dakaro ekipažu laikytas ir šiemet netikėtų staigmenų pažėręs „Craft...

Top naujienos

Venesueloje bręsta pokyčiai: šie protestai visai kitokie, nei anksčiau – kyla patikimiausi režimo rėmėjai

Trečiadienį tūkstančiai Venesuelos gyventojų išėjo į gatves protestuoti prieš, ko gero,...

Vienas brangiausių Europos viešbučių laukia lietuvių antplūdžio: čia prisistatyti ubagais neapsiverčia liežuvis (104)

Norite suvokti, ar jau esate turtingas, ar dar toli gražu? Paprasčiausiai atsakykite į klausimą...

9 kiaušinių pakuotės ir krentantis Putino reitingas: kaip rusai gyvena 2019 metais (1283)

Vietoje įprastos dešimties kiaušinių pakuotės – dėžutė su devyniais. Tokį vaizdą Rusijos...

Albinas Januška: klysta manantys, kad Šimonytė pralaimės Nausėdai (1368)

Jei prezidento rinkimų antrame ture susirungs Ingrida Šimonytė ir Gitanas Nausėda , bent dalis...

VRK iš rinkimų kovos Vilniaus miesto savivaldybėje pašalino dainininką Baumilą (109)

Vyriausioji rinkimų komisija ( VRK ) ketvirtadienį išbraukė 11 pretendentų dalyvauti savivaldos...

Lietuvėms siūlo procedūrą, po kurios išmesite pudrą: gydytoja vertina skeptiškai (68)

Lietuvoje prieš pusmetį atsiradusi grožio rinkos naujovė –„B.B. Glow“, kitaip veido odos...

Mokslininkai ieško atsakymų į klausimą – ką iš tikrųjų slepia besaikis pirkimas? (4)

Kai prieš didžiąsias metų šventes matome lentynas šluojančius pirkėjus, randame logišką...

Karolis Vyšniauskas apie paskutinį interviu su Jonu Meku: jis buvo fiziškai nusilpęs, bet pilnas bene vaikiško entuziazmo (30)

Lietuvą apskriejus žiniai apie tai, kad savo namuose Jungtinėse Amerikos valstijose mirė garsus...