aA
Arūnas Gelažninkas yra gerai žinomas Lietuvos motociklų bendruomenėje – jis yra daugkartinis šalies motokroso bei enduro čempionas. Metai po metų jis plaukė pasroviui, vis pagalvodamas, kad būtų smagu kada nors išbandyti jėgas Dakaro ralyje – juk tai yra visų enduro vairuotojų svajonė. Tačiau konkrečių žingsnių to link jis nedarė iki pernai, kol vienas draugas paklausė – „Tai ar nori važiuoti į Dakarą?“
Arūnas Gelažninkas. Projekto #IGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas. Projekto #IGo2Dakar nuotr.

Ilgai negalvojęs A. Gelažninkas atsakė „Taip“ ir tuomet prasidėjo – pasiruošimas, dalyvavimas papildomose varžybose, navigacijos užduotys, finansų rinkimas ir daugybė kitų niuansų. Kaip sekėsi šias užduotis atlikti, pasibaigus Lietuvos motociklų sporto čempionatams A. Gelažninko paklausė #iGo2Dakar projekto komanda.

– Kaip atėjo idėja, kad laikas startuoti Dakare?

– Idėją pradėjo stumti mano draugai, ne aš pats. Automobilių vairuotojų dėka Dakaro ralis pradėjo populiarėti ir manęs vis kas nors paklausdavo, kada aš pradėsiu važiuoti. Aš pagalvodavau, kad būtų smagu, bet jokių žingsnių nedariau. Vėliau pradėjau važiuoti endure, o kiekvieno enduristo svajonė yra Dakaras – juk tai yra šio sporto viršūnė. Prieš metus su draugu Andriumi sėdėjome, šnekučiavomės ir jis paklausė – nori važiuoti į Dakarą? Man iš tikro norėjosi patirti kažką naujo, tad atsakiau – „Noriu“. Jis sako, padėsiu tau ieškant rėmėjų ir panašiai, tad darom.

Norint gauti leidimą startui Dakare, reikia dalyvauti keliose didesnėse enduro varžybose. Todėl pavasarį skubėdami užsiregistravom ir važiavom „Merzouga rally“ Maroke. Jaučiau, kad važiuoju į nežinią – po žiemos tik kelis kartus ant motociklo buvau atsisėdęs, tačiau pavyko viskas neblogai ir ten iškovojau teisę važiuoti Dakare.

Arūnas Gelažninkas. Projekto #IGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas. Projekto #IGo2Dakar nuotr.

– Koks pojūtis važiuoti tokio lygio varžybose?

– Peržiūrėjau ankstesnių metų dalyvių sąrašus ir pasidarė aišku, kad to ralio nelaimėsiu – ten labai daug stiprių sportininkų, Dakare užėmusių aukštas vietas. Tačiau greičiausiųjų dešimtuką pasiekti įmanoma.

Kai likus kelioms savaitėms iki ralio pradžios organizatoriai paviešino dalyvių sąrašą, nustebau – ten buvo visa Dakaro grietinėlė. Tačiau tai neišgąsdino, nes jie tokie pat žmonės – anksčiau ar vėliau reikės su jais važiuoti. Buvo netgi labai naudinga, nes pamatėm, kaip dirba jie patys, kaip funkcionuoja komandos.

Motokrose varžybose esu matęs, kaip atrodo gamyklinės komandos, tačiau ralyje aš – naujokas, dedu pirmuosius žingsnius tobulėdamas. Su keliais sportininkais pasikalbėjęs sužinojau naujų dalykų.

– Kaip sekėsi naviguoti? Kaip ruošeisi, kas mokė skaityti kelio knygą?

– Dakare daug lemia gebėjimas naviguoti. „Merzouga rally“ tam ir buvo skirtas – norėjom pamatyti, kaip reikia naviguoti, kaip kopos atrodo, kaip motociklas į jas reaguoja. Pirmos kelio dienos buvo kažkas tokio – aš supratau, ką kelio knyga nori parodyti ir kokie yra ženklai, tačiau juos atpažinti važiuojant yra gerokai sunkiau. Trys kumščio dydžio akmenukai kelio knygoje pažymėti kaip dideli akmenys ir suprask juos kaip nori. Pradžioje pasitikėdavau kitais varžovais, sekdavau juos ir nejaučiau, kad kažką išmokau.

„Balkan Offroad Rallye“ buvo naudingesnis. Daugelį dienų buvau greičiausias ir startuodavau pirmas, tad turėdavau naviguoti pats. Pirmomis dienomis dariau klaidas, vis bandydavau nuskubėti kažkur, tačiau po to sekėsi vis geriau. Manau, bendras rezultatas neblogas – dabar esu pasiruošęs kur kas geriau nei pavasarį.

– Kai kurie dalyviai specialiai nevažiuoja pirmi, nes kitų pėdsakais sekti lengviau. Ar pats taip darei?

– „Merzouga“ ralyje tai pasiteisino, ypač smėlynuose. Tačiau pėdsakai ne visada teisingi būna – kartais važiuoji ir matai, kad jau porą punktų praleidi, tada tenka apsisukti ir jų ieškoti pačiam. Negali vien pėdsakais pasitikėti.

Balkanų ralyje daug akmenuotų vietovių, dulkių, pėdsakų ten praktiškai nebuvo.

Arūnas Gelažninkas. Projekto #IGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas. Projekto #IGo2Dakar nuotr.

– Daugiau naviguoti tekdavo pagal orientyrus?

– Taip. Daugiausia visokie keliukai buvo, laukuose ir kalnuose. Keliai nebuvo uždaryti, nes eismo ten praktiškai nėra, tačiaur kartais sutikdavome mašinas, tad pasitaikydavo įvairių situacijų. Vietiniai žmonės ten gyveno savo gyvenimą.

Dakare pirmais metais nebūsi lyderiu, tad apie tai, kad būsi pirmas ir reikės kažką praleidinėti, galvoti nereikia.

– Tad pirmi metai – tik apsižvalgymui?

– Dakare lygis labai aukštas – čia susirenka visi buvę enduro, motokroso ir kitų šakų čempionai. Pirmais metais neįmanoma parodyti aukšto rezultato – aš neturiu tokios patirties, esu dalyvavęs tik keliuose raliuose. Mano tikslas ne tik pravažiuoti, bet ir užimti kuo geresnę vietą, tačiau aukščiau bambos neiššoksiu.

– Ar šiemet dar numatytos treniruotės?

– Varžybų, kuriose reikėtų naviguoti, šiemet nebeturėsiu. Liko mažiau nei mėnuo iki motociklo atidavimo, per šį laikotarpį reikia jį pilnai paruošti, kažkiek išbandyti vietoje. Navigavimo įgūdžių daugiau patobulinti nepavyks.

– Su kokiu motociklu startuosi?

– Kol kas važiuoju su savo treniruočių motociklu KTM, o skirtą Dakaro raliui parodysiu vėliau.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Artėjančiame Dakaro ralyje laukia nemenka staigmena – žada naują automobilių klasę (1)

Ispanijos nacionalinis sporto dienraštis „Marca“ ir tarptautinis tinklalapis Motorsport.com...

Iš Saudo Arabijos parplukdyta lietuviška Dakaro technika: ilsėtis teks ne visiems (1)

Po ganėtina netrumpos kelionės, iš Saudo Arabijos į Europą parplaukė Dakaro ralio dalyvių...

Dakare su skausmais kovojusio Jurgelėno laukia gydymas: ar startuos Dubajuje paaiškės tik kitą mėnesį (5)

Dar paskutinių Dakaro greičio ruožų metų „ Agrorodeo “ ekipažas prisipažino –...

Bemiegės naktys Dakaro ralyje – įprastas dalykas technikams (2)

Dakaro ralyje dirbusių technikų sunkumais nenustebinsi. Jie žino, kas yra smėlio audra, stiprus...

Ką bendra turi Dakare nugalėjęs Carlosas Sainzas ir Benediktas Vanagas? (7)

Benediktas Vanagas yra pirmasis Lietuvos žmogus, kurio vardu pavadintas „Toyota“ serijinės...

Top naujienos

Grįžo iš emigracijos ir įkūrė ramybės oazę: lankytojų netrūksta ir darbo dienomis (3)

Greta ir Algirdas Šaumanai iš emigracijos Norvegijoje grįžo prieš trejus metus, tačiau šiandien...

Vilnietis savo istorija nori perspėti kitus: viskas prasidėjo nuo noro „nuskausminti“ jausmus, bet baigėsi kur kas blogiau (37)

Įveikęs priklausomybę nuo narkotikų vilnietis Ruslanas šiandien drąsiai priima gyvenimo...

Garsiausi keliautojai gūžčioja pečiais: Nida – brangiausias planetoje kurortas, pasaulyje tokių mokesčių nėra (224)

Neringa ypatinga ne tik savo gamtos perlais, bet ir mokesčiais, norintiems patogiai ilsėtis jos...

Rimvydas Valatka. Po kiek dabar lietuviška svajonė? (76)

Mindaugo karūnavimo diena. Kaip dar vienas ilgasis Išgertuvių savaitgalis. Jums nieko netrūksta?...

Į Barseloną atvykęs Jasikevičius: darbai jau pradėti (108)

Buvęs Kauno „Žalgirio“ vyriausiasis treneris Šarūnas Jasikevičius sekmadienį atvyko į...

Atsakau toms nepriklausomoms trisdešimtmetėms – dėl vienatvės kalti jūsų „tūsai“ (18)

Man valgyti neduok, bet leisk „Delfi“ paskaityti. Kartais net į „Delfi plius“ įlendu....

Dėl COVID-19 protrūkio per 24 val. uždaryti du Ispanijos regionai (18)

Per pastarąją parą uždaryti du Ispanijos regionai, praneša britų leidinys „The Independent“.

Mokslininkai ėmė tyrinėti krūtų implantus: kiekviena moteris privalo tai žinoti (7)

Krūtų didinimas yra viena populiariausių chirurginių procedūrų Jungtinėse Valstijose . Visgi...

5 priežastys, dėl kurių mokslininkai pataria ne tik ilsėtis, bet ir gyventi prie jūros (8)

Daugiau nei dešimt metų trukę tyrimai apie poilsį ir gyvenimą prie jūros parodė, kad poilsis...

Miestą iškeitė į kaimą Ignalinos rajone: savo namus pavertė traukos vieta (8)

Jūratė ir Adas Čibirai iš jų taip vadinamo didmiesčio – Ignalinos persikėlė gyventi į...

|Maža didelių žinių kaina