Kopose apie 10 minučių sugaišęs „Arijus Racing“ duetas Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza vėliau demonstravo stabilų tempą ir iš esmės greičiu nenusileido ralio veteranams ir finišavo 12-oje pozicijoje. Ekipažas nuo lyderio S. Peterhanselio atsiliko 23:19 min. Tiesa, V. Žala prisipažino, kad apie 10 minučių prarado dėl navigacijos klaidos, vėliau dar dvi minutes prarado keičiant prakirstą ratą. Galiausiai, greičio ruožo pabaigoje jam teko pavojingai lengti varžovą, mat šis nenorėjo pasitraukti.

Bendroje rikiuotėje preliminariai V. Žala užima 11-ą vietą (nuo Top-10 skiria 15 sek.). Benediktas Vanagas – 17-as.

Po dviejų etapų:

1. Carlosas Sainzas 8 val. 49:38 min.
2. Yazeedas Al Rajhi +1:51 min.
3. Sebastienas Loebas +4:17 min.
4. Sethas Quintero +7:36 min.
5. Guillaume de Mevius +7:44 min.
...
11. Vaidotas Žala +15:02 min.
...
17. Benediktas Vanagas +29:59 min.
...
45. Vladas Jurkevičius +1:23:18 val.
...
72. Gintas Petrus +2:35:34 val.

Šią dieną Benediktui Vanagui skirtos 20 sek. baudos.

Vladas Jurkevičius teigė, kad šis greičio ruožas buvo malonesnis nei šeštadienį. Tiesa, ekipažui teko keisti pramuštą ratą, dar galinis kairys ratas pradėjo leisti orą, todėl jį taip pat teko keisti. LIkus 20–30 km iki greičio ruožo finišo ekipažą stabdė nukentėjęs motociklininkas, tačiau ekipažas jam niekuo negalėjo padėti, jam buvo iškviesti medikai.

Gintas Petrus džiaugėsi, kad diena praėjo be didesnių nuotykių, tačiau taip pat pripažino, kad ekipažui nepavyko išvengti navigacijos klaidų, o vienoje kopoje komandos automobilis buvo užstrigęs.

„Diena be ypatingų įvykių, kas džiugina, tik gal stebėtojams mažiau įdomu. Navigacija sunki, kelis kartus buvo pagrybauta. Greičio ruože dusyk buvo atkarpos per kopas. Pirmosios buvo net labai „darbinės“, ant vienos kopos keteros voras net pakibo, kas kainavo šiek tiek laiko. Antra kopų atkarpa – lengva. Diena buvo dulkėta, o kai niekas draugiškai lenkti neduoda (nors ir priklausytų), tai tų dulkių teko nemažai pavartoti. Bendra nuotaika – gera pradžia. Praeina startinis erzelis, ateina ritmas. Nusiteikimas kovinis.Rytoj laukia pirma maratono etapo diena su daugiau akmenų nei kopų“, – po finišo rašė Gintas Petrus.

Keturračių įskaitoje didėja atotrūkis

Antrasis greičio ruožas sudėtingas buvo ir keturratininkui Antanui Kanopkinui. Lenktynininkas pasakojo, kad virš keturių šimtų kilometrų jam teko įveikti be priekinių varomųjų ratų, tris šimtus su viena pradurta padanga ir du šimtus be duslintuvo ir variklio galios. Sportininka neslėpė, kad būtent tokie technikos gedimai jį išvargino labiausiai.

Laisvydas Kancius taip pat prisipažino, kad ši diena buvo nelengva, o ir navigacinių klaidų išventi nepavyko.

„Šiandien geriausias dalykas, kad pavyko pasiekti finišą. Sunki diena, neišvengiau kelių navigacijos klaidų, kurios kainavo ne vieną minutę. Technikai taip pat nelengva. Antrame greičio ruože fiksuoju penktą rezultatą, šią poziciją užimu ir bendroje įskaitoje Laiko skirtumai mūsų klasėje didėja, tačiau tai tik pradžia ir dar daug kas gali keistis, todėl nestabdom!“ – po greičio ruožo rašė L. Kancius.

Modestas Siliūnas šią dieną taip pat neišvengė iššūkių. Motociklininkas pasakojo, kad prieš pat finišą, likus maždaug 12-ai kilometrų, jis krito nuo motociklo, o dėl to prireikė jo remonto. Lietuvis šią dieną užbaigė 58-oje pozicijoje. Bendroje įskaitoje jis rikiuojasi 73-oje vietoje.

Motociklininkų įskaitoje šią dieną neišvengta avarijų. Ispanas Carles Falcon visai šalia finišo, važiuodamas 448-ą greičio ruožo kilometrą, patyrė avariją, kurios metu buvo sunkiai sužalotas. U-ž jo važiavę varžovai iškvietė jam medikus, kurie pradžioje jį gaivino vietoje, vėliau sraigtasparniu motociklininką nugabeno į Al Duwadimi ligoninę.

Vairą suko dviese

Su nesklandumais susidūrė ir Vaidoto Paškevičiaus, Gyčio Gaspariūno ir Alberto Veliamovič ekipažas. Nors ekipažui pradžioje pavyko važiuoti sklandžiai ir trečiame kelio punkte fiksavo netgi 2-ą poziciją, už jo komanda susidūrė su techniniu gedimu – nustojo veikti sunkvežimio vairo stiprintuvas. V. Paškevičius pasakojo, kad dėl to sunkvežimio vairą teko sukti nebe jam vienam, tačiau o su techniko G. Gaspariūno pagalba. Finišą ekipažas pasiekė 17-oje pozicijoje, bendroje įskaitoje jie rikiuojasi 9-oje vietoje.

Teko „valgyti“ dulkes

Rokas Baciuška, kuris šią dieną užbaigė 10-oje vietoje, teigė, kad greičio ruožo pradžioje buvo itin sudėtinga, mat dėl vėlyvesnio starto teko važiuoti dulkėse, o tai apsunkino darbą. Vis dėlto, jis džiaugėsi, kad diena praėjo gana sklandžiai, etapas jo pernelyg nenuvargino. Tiesa, ekipažas padarė vieną navigacinę klaidą, tačiau R. Baciuška jos nesureikšmino, mat, anot jo, tai ekipažui kainavo apie 1 minutę. vis dėlto, po finišo ekipažas sulaukė 4 minučių baudos iš organizatorių, dėl viršyto greičio neutralizacijos zonoje. Ten, kur leistinas greitis buvo 30 km/val., jie per klaidą manė, kad leistinas greitis yra 50 km/val.

Greičio ruožas su greitomis sekcijomis

Organizatoriai praneša, kad pradžioje dalyvių lauks kelios dešimtys kilometrų kopų, o didžiąją greičio ruožo dalį sudarys greitos sekcijos. Dakaro maratonas sekmadienio vakare apsistos Al Duwadimi mieste, esančiame netoli Saudo Arabijos sostinės Rijado.

Benediktas Vanagas, Kuldar Sikk

46-asis Dakaro ralis šiais metais truks 14 dienų, kurį sudarys 12 greičio ruožų, viena poilsio diena ir dvi maratoninės dienos, kurios apjungtos į vieną greičio ruožą. Iš viso dalyviai turės įveikti apie 8 tūkst. kilometrų, iš kurių beveik 5 tūkst. kilometrų sudarys greičio ruožus.

Dvi maratono dienos – Dakaro naujovė. Iki šiol Dakare buvo numatoma tik viena maratono diena, tačiau sunkiausių pasaulio varžybų organizatoriai nusprendė pasunkinti dalyviams tenkančią užduotį.

Maratono dienos reiškia tai, kad dalyviai turi varžytis be technikų pagalbos. Pasibaigus greičio ruožui visi dalyviai suburiami atskirame bivake, kuriame tik patys dalyviai gali prižiūrėti savo techniką ir šalinti jos gedimus.

Prieš šį greičio ruožą dalyviai turi labai gerai apgalvoti, kokias detales pasiims su savimi.

Šis Dakaras ypatingas ir dėl to, kad jame dalyvauja rekordinis lietuvių skaičius – šiemet Dakare startuoja 10 komandų iš Lietuvos:

  • Modestas Siliūnas (motociklų įsk.)
  • Laisvydas Kancius (keturračių įsk.)
  • Antanas Kanopkinas (keturračių įsk.)
  • Emilija Gelažninkienė, Arūnas Gelažninkas (bagių T4 įsk.)
  • Rokas Baciuška, Oriol Vidal (bagių T3, „Challenger“ klasė)
  • Vaidotas Žala, Paulo Fiuza (automobilių įsk.)
  • Benediktas Vanagas, Kuldar Sikk (automobilių įsk.)
  • Vladas Jurkevičius, Aisvydas Paliukėnas (automobilių įsk.)
  • Gintas Petrus, Jose Marques (automobilių įsk.)
  • Vaidotas Paškevičius, Gytis Gaspariūnas, Albertas Veliamovičius (sunkvežimių įsk.).
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)