aA
Antroji Dakaro ralio diena, panašu, įsimins ne vienam ekipažui. Žvelgdami į greičio ruožą spjaudosi ne vienos užsienio komandos lenktynininkai, nosis nukabinusios tokios žvaigždės, kaip Nasseras Al-attiyah ar Stephane'as Peterhanselis. Diena kontrastinga buvo ir Lietuvos ekipažams: vieni skriejo lyg ant sparnų, kiti – virto nuo kopos, gedo ir nežino, kaip seksis važiuoti trečią dieną.
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis grįžo į finišą
© DELFI / Paulius Garkauskas

„Tos aštrios, sunkiai įveikiamos, kopos sudarys vos 50-60 kilometrų iš viso maršruto, bet galime prisiminti praėjusius metus, kai tikrai puikus lenktynininkas Nani Roma prie pat finišo apsivertė. Visa tai įvyko šiame ruože“, – pirminė DELFI „Craft bearings“ komandos šturmanas D. Vaičiulis prieš startą antrame greičio ruože.

Pasak jo, didžioji dalis trasos driekėsi smėlynais, tačiau be šių teks važiuoti ir akmenuotais vieškeliais. Kitaip tariant, vienur buvo lengva užklimpti, kitur – pramušti ratus.

Pirmieji antrąją dieną į greičio ruožą išvažiavo automobilių ir bagių vairuotojai, po jų startavo motociklininkai, „side by side“ klasės dalyviai ir sunkvežimiai. Lietuvių starto tvarka buvo išdėliota pagal pirmosios dienos finišo rezultatus: pirmi startavo Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu, antri – Benediktas Vanagas su Sebastianu Rozwadowskiu, treti – Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu.

Pagavo „stogą“

Ir, panašu, „Craft bearings“ ekipažui D. Vaičiulio priminimas buvo lemtingas. Ekipažas užtikrintai startavo, vėliau buvo matyti, kad tempas sulėtėjo, tačiau lenktynininkai vis dar važiavo rikiuotės viduryje, buvo pakilę ir į greičiausiųjų 30-uką. Tačiau pasiekę paskutinį, 8-ąjį kelio punktą, sportininkai sustojo.

Kurį laiką nebuvo žinoma, kas nutiko, vėliau DELFI žurnalistas Dakare Paulius Garkauskas, dirbantis Peru, Dakaro užkulisiuose, informavo, kad likus 30 km iki finišo ekipažas sustojo. Pasak žurnalisto, Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis paskelbė, jog turi techninių problemų, užstrigo kopose ir finišo pasiekti taip, kaip planavo, nepavyks.

Vėliau paaiškėjo ir daugiau detalių. Buvo paskelbta, kad lūžus akceleratoriaus paminai, ekipažas patyrė avariją, po šios – daugybę papildomų problemų. Į finišą keliomis valandomis vėliau atvažiavęs ekipažas buvo pasitiktas ovacijomis, nesvarbu, kad automobilis kaip reikiant aplamdytas, ir, panašu, mechanikai šiąnakt turės darbo kaip reikiant.

„Būna, apsiverti ir važiuoji toliau. Bet mūsų atveju negalėjai važiuoti“, – finiše pasakojo Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.

Paaiškėjo, kad kylant į stačią kopą, pačiu netinkamiausiu momentu, lūžo akceleratoriaus pamina.

Antrame greičio ruože 2019-ųjų Dakare Antanui Juknevičiui lūžo akceleratorius
Antrame greičio ruože 2019-ųjų Dakare Antanui Juknevičiui lūžo akceleratorius
© DELFI / Paulius Garkauskas

„Ir nebeužteko „gazo“, nebeištraukiau. Apsivertėm. Bet nuotaika vis tiek gera finiše“, – pasakojo A. Juknevičius.

Tokie kūlvirsčiai Dakaro ralyje nieko neįprasta, jų pasitaiko, tačiau po visko prasidėjo kitos problemos.

„Pavažiuojam pusę kilometro ir pradeda kaisti variklis. Prisigaudė oro aušinimo sistema, necirkuliavo aušinimo skystis. Pradėjome ieškoti, kur problema. Mechanikai patarė, kad turime pastatyti automobilį stačiai nuo kopos ir mėginti tada užvesti, kad oro kamštis išeitų, bet mums šitam prireikė dar poros valandų“, – kalbėjo pilotas.

Antrame greičio ruože jie finišavo 80-i, nuo lyderio atsilikę puspenktos valandos. Bendroje įskaitoje ekipažas nukrito į 76 vietą.

Išgąsdino tautą

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas, „Agrorodeo“ ekipažas, sugebėjo patys to nė nežinodami išgąsdinti visą tautą. Vyrai sėkmingai startavo, buvo užfiksuoti pirmame kelio punkte, o vėliau pradingo iš visų radarų akiračio.

Įprastai tai gali reikšti, kad ekipažas turi sunkumų: kažkas sugedo, vertėsi nuo kopos, reikia pagalbos ir pan. Tačiau palydovinis telefonas, duotas lenktynininkams tam, kad galėtų susisiekti su finiše laukiančiais mechanikais, tylėjo, tad žinių, kas nutiko, neturėjo ir komanda.

Pasirodo, kaip neretai būna, sukvailiojo ralio organizatorių įranga, nepamačiusi lietuvių visus beveik 350 kilometrų. Į finišą atkeliavęs ekipažas pasakojo, kad patyrė pačių įvairiausių jų tempą sulėtinusių nuotykių, tačiau viskas baigėsi sėkmingai.

Pirmiausia, prisipažino V. Žala, važiuodami kiek per greitai kaip reikiant vožėsi į akmenį, kuris sulankstė variklio dugno apsaugą. Už tai, juokėsi vaikinas finiše, jam galvą turėtų „nuimti“ mechanikai. Vėliau sprogo automobilio galinė padanga. Galiausiai ekipažas užvažiavo ant nemažo akmens bei ant jo pakibo. Vyrai neslėpė, kad reikėjo kaip reikiant palaviruoti, kol pavyko nusikrapštyti „Kamanę“ vėl atgal ant kelio.

Kaip DELFI sakė V. Žala, trasa tikrai nebuvo pati lengviausia.

„Čia buvo ta diena, kur jau norėjosi, kad ji greičiau baigtųsi“, – sakė V. Žala.

Jam antrino ir S. Jurgelėnas, prisipažinęs, kad būtų nenorėjęs būti šturmanu pačiam pirmam starto rikiuotėje važiavusiam ekipažui.

Antrajame greičio ruože ekipažas finišavo 23-oje vietoje, bendroje įskaitoje lenktynininkai taip pat 23.

Nustebino greičiu

Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis, „General Financing team Pitlane“ ekipažas, daugelį nustebino taip, kaip niekas negalėjo tikėtis.

Startavę 20-oje pozicijoje, lenktynininkai pademonstravo išties greitą tempą ir šovė tarp greičiausių 15-os lenktynininkų. Šią poziciją jie išlaikė kone visus 340 kilometrų, tik finiše nusileido Erikui Van Loonui ir užėmė 16-ąją vietą. Pastarojo lenktynininko, pasakojo baigęs greičio ruožą B. Vanagas, ekipažas niekaip negalėjo pavyti taip, kad galėtų jam signalizuoti, jog trauktųsi į šalį, todėl nemažai laiko teko važiuoti svetimose dulkėse.

Tačiau tai duetui nesutrukdė finišuoti greičiausiai iš visų lietuvių, be to, už nugaros palikti Stephane'ą Peterhanselį, pramintą „Ponu Dakaru“. Tiesa, B. Vanagas tuo pernelyg nesididžiavo ir konstatavo, kad šį lenktynininką gali palikti sau už nugaros tik tada, kai šis suklysta.

Beje, ekipažas sakė matę sustojusi ir V. Žalą, tačiau šis kolegoms pamojo, kad judėtų toliau ir pagalbos neprašė.

„Labai įdomus ir techniškas greičio ruožas. Buvome dinamiški, bet nerizikavome, saugojome ratus ir didesnių bėdų neturėjome. Porą kartų buvome klystelėję, tad praradome apie 3 minutes, bet dieną vertiname pozityviai“, – kalbėjo lenktynininkas.

Bendroje įskaitoje lenktynininkas užima 16-ąją vietą.

Kopos ir akmenys

Dar prieš startą Darius Vaičiulis, A. Juknevičiaus komandos šturmanas, pasakojo, kad laukiantis greičio ruožas – labai įvairus. Jame laukė ir nusileidimai iki vandenyno pakrantės, ir važiavimas per tikrai aukštas ir klastingas, aštrias viršūnes turinčias, kopas, o taip pat – savotiški žvyrkeliai su gausybe akmenų, galinčių lengvai numontuoti ar pradurti padangas.

Šturmanas įspėjo, kad visoje trasoje stipriai keisis greitis: jei kopose visi važiuos lėčiau, žvyrkeliuose spaus akceleratorių ir stengsis važiuoti greitai.

Automobilių įskaitoje po antrojo greičio ruožo greičiausias – Sebastienas Loebas ir Danielis Elena, važiuojantys privačioje „PH Sport“ komandoje. Antras – Nani Roma ir Alexas Haro Bravo iš „X-Raid“ komandos, o treti – Bernhardas ten Brinke ir Xavieras Panseri iš „Toyota“ komandos.

SxS įskaitoje greičiuasi – Francisco Lopez Contardo ir Alvaro Juan Leon Quintanilla. Antroje vietoje liko Reinaldo Varela ir Gustavo Gugelmin. Treti – Sergejus Kariakinas ir Antonas Vlasiukas.

Sunkvežimių klasėje staigmenų nėra. Pirmas čia „Kamaz“ ekipažas su Eduardu Nikolajevu, Jevgenijum Jakovlevu ir Vladimiru Rybakovu. Antroje vietoje liko „Iveco“ su Gerardu de Rooy, Dareku Rodewaldu ir Moises Torrallardona. Treti – dar vienas „Kamaz“ ekipažas su Dmitrijum Sotnikovu, Dmitrijum Nikitinu ir Ilnuru Mustafinu.

Motociklininkai – vėliau

Po automobilių vairuotojų į trasą išvažiavo motociklų ir keturračių klasių dalyviai. Lietuvai šioje klasėje atstovauja Balys Bardauskas, „Ąžuolas team“ narys, ir Arūnas Gelažninkas, „East and Nord by Lituanica“ komandos narys.

A. Gelažninkas startavo iš 56 pozicijos, B. Bardauskas – iš 129. Pastarasis lenktynininkas prisipažino, kad norėtų antrąją Dakaro ralio dieną atsigriebti, mat pirmąją jam – nepasisekė. Išsikrovė navigacinė įranga ir lenktynininkas nesurado dviejų svarbių kelio taškų, tad užsidirbo baudų ir buvo nustumtas į rikiuotės apačią.

Visgi antroji diena abiems lenktynininkams sėkmingesnė. A. Gelažninkas iki finišo važiavo stabiliai ir jį pasiekė būdamas 46-oje vietoje, tokią pat vietą lenktynininkas užima ir bendroje įskaitoje. B. Bardauskas finišavo 111 vietoje, o bendroje įskaitoje užima 113 vietą.

Kadangi Balys Bardauskas važiuoja sunkiausioje – motociklininkų vienišių klasėje „Originals by Motul“, šios klasės įskaitoje jis užima 23 vietą.

Pirmasis motociklų klasėje – Mathiasas Walkneris, „Red Bull“ komandos narys. Už jo – amerikietis Ricky Brabecas, trečias liko Joanas Barreda Bortas. Abu antrą ir trečią vietas užėmę lenktynininkai yra „Monster Energy“ ekipos nariai.

Keturračių klasėje greičiausias – Nicolas Cavigliasso, antras liko Gustavo Gallego, trečias – Alexandre Giroud.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ovacijomis Vilniuje pasitiktos sugrįžusios Dakaro komandos atnaujinta 23.24 (184)

Šeštadienio vakaras Vilniaus oro uoste ne vienam keleiviui buvo neįprastas. Kone visos Lietuvos...

Apskaičiavo, kur Dakaro ralis lietuviams galėtų kainuoti pigiau (22)

Jau kone pusmetį netylančios kalbos apie sunkiausio pasaulyje maratono migraciją pradeda priminti...

Juknevičius po finišo podiumo: pagal visus dėsnius turėjome nefinišuoti (44)

Dakaro ralio dievai 2018-ais saugoję „Craft bearings“ komandą nuo didesnių techninių...

Abi rankas Dakare susilaužęs Bardauskas: pavažiavau 200 metrų ir daugiau nebegalėjau (109)

Tai, kad Dakaras gali būti labai nenuspėjamas ir neretai smūgiuoti žemiau juostos, įrodė Balio...

Dakare – iškilmingai apdovanoti pasiekę finišą, o lietuviai prieš šventę spėjo nuveikti gerą darbą papildyta 04.38 (94)

Dakaras nėra užbaigtas, kol jo dalyvis nepravažiuoja pro finišo arką. Tokia procedūra...

Top naujienos

Orai: šaltis parodys savo nagus (10)

Pirmadienio dieną iš vakarų priartės nauja kritulių zona. Debesuotumas sparčiai didės....

Dėl 100 tūkst. ryžosi ekstremaliam eksperimentui: žmogaus protui tai per žiaurus išbandymas haliucinuoti pradėjo jau 3 parą (62)

Richas Alati tegalvojo apie šešiaženklę sumą. Kad ją laimėtų, jam tereikėjo ištverti 30...

Pagrindinis priekaištas Skverneliui: ką jo vietoje darė Grybauskaitė (465)

Į prezidentus kandidatuojantis Saulius Skvernelis teigė nematąs priežasčių, kodėl turėtų...

(Ne)Grįžtu. Apie tradicijas mirusįjį šarvoti lovoje ir emigracijoje palaidotus lietuvius (26)

Kai kurie nė neketina grįžti iš emigracijos, kiti apie tai svajoja dešimtmetį, o dar kiti...

Kaltinimų dėl neva išsigalvoto neįgalumo sulaukusi Antonovienė pratrūko: tik retas žino, kokią kainą moku už sportą (184)

„Mafijos tėvu“ vadinamo Vido Antonovo žmona Rima neseniai ir vėl atsidūrė dėmesio centre....

Miestietis laimingas pabėgęs į ekologišką vienkiemį, kuriam valdininkai net nesuteikia adreso (25)

Jei kadaise kauniečiui Tomui Didžiuliui kas būtų pasakęs, kad jis, tikras miesto vaikas, augęs...

Puikų Messi smūgį atrėmęs vartininkas nesulaikė „su mėsomis“ taranavusio Suarezo epizodo įrašas

Ispanijos „ La Liga “ čempionate 20-ame ture sunkią pergalę pasiekė namuose rungtyniavusi...

Po vandentiekio avarijos Vilniuje pagaliau gera žinia vairuotojams

Ketvirtadienį, sausio 17 d., apie 16.23 val., Vilniuje , Žemaitės g., trūko vandentiekio...

Rimvydas Valatka. Antrasis Mesijo atėjimas – iš Rusnės betliejaus (1112)

Vieni statė postamentus Raiteliui ir Basanavičiui. Kiti už valdiškus pinigus statėsi estakadą...

Atleisk ir pamiršk: kaip išsilaisvinti iš pykčio, pagiežos ir skausmo (11)

Būti visada nuolankiam, priimti viską, kaip yra, ir laukti, kol likimas visas problemas išspręs...