aA
Ketvirtadienį Dakaro ralio dalyviai paliko Peru kopas ir akis į akį susidūrė su nauju iššūkiu – Bolivijos aukštikalnėmis. Šeštas Dakaro greičio ruožas vyko nebe smėlio kopose, bet ant kieto grunto, klasikinio ralio tipo keliuose, kuriuose teko pakilti į 4,7 km aukštį. „Agrorodeo“ komandos atstovai Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas šį etapą įveikė 17-oje vietoje.
Vaidotas Žala apie šeštąjį Dakaro etapą: varėm kaip ežiukai rūke
© Vytautas Dranginis

Greičiausias šeštame Dakaro ralio greičio ruože buvo Carloso Sainzo ir Lucaso Cruzo ekipažas, 313 km greičio ruože užtrukęs 2 val. 53 min. 30 sek. Jis sumažino atsilikimą bendroje įskaitoje iki lyderių Stephane‘o Peterhanselio su Jeanu-Pauliu Cottret iki 27 minučių. V. Žala su S. Jurgelėnu nuo lyderių šeštame Dakaro ralio etape atsiliko 28 min. 13 sek., o trasą įveikė per 3 val. 21 min. 43 sek. Jų užimama vieta bendroje įskaitoje – 20-a.

Po penkto greičio ruožo „Toyota Hilux“ pavarų dėžė pradėjo skleisti ūžimo garsą, tad mechanikai nusprendė penktadienį (laisvą dieną) planuotą remontą paankstinti ir jį atliko naktį iš trečiadienio į ketvirtadienį. Tačiau kol visos detalės buvo pakeistos, iš bivuako iškeliavo mobili degalų kolonėlė ir komanda, V. Žalos teigimu, „liko ant ledo“ – automobilis neturėjo degalų. Šiek tiek specialaus sportinio benzino (60 l) turėjo ir sutiko duoti Antanas Juknevičius, o kita dalis buvo užpildyta paprastu A95 markės benzinu vietinėje kolonėlėje. Pasak V. Žalos, varikliui tai nelabai sveika, bet kito pasirinkimo jie neturėjo.

„Visas ruožas tai „žiaurus“. Vidurys yra purvynas, drėgmė jame didžiulė. Mechanikai turės ką veikti – pusę dienos mašiną plaus“, – kalbėdamas apie greičio ruožą, trumpai jį apibūdino V. Žala.

Paklaustas, kaip jam sekasi pritapti prie išretėjusio aukštikalnių oro, juk finišas vyko 4 km aukštyje, sportininkas pripažino – jaučiasi kiek keistai, galva truputį svaigsta. Tačiau savijauta – kur kas geresnė nei pirmąkart pakliuvus į aukštikalnes prieš porą metų.

„Aš kiekvieną Dakaro dieną pagalvoju – šiandien tai krūvą reikalų turėjom. Bet kita diena, kaip taisyklė, dar labiau nustebina. Keistas Dakaras. Kartais sportuojam, kartais kovojam už išgyvenimą. Paskutinė atkarpa vietomis buvo tikra pelkė. Užtraukė langus ir baigėsi mūsų sportas – varėm kaip ežiukai rūke. Vis laukiu, gal rytoj bus ta diena „be reikalų“, – pridūrė lenktynininkas.

Podiumas Bolivijoje
Podiumas Bolivijoje
© Vytautas Dranginis

Pirmasis šeštą greičio ruožą iš lietuvių baigė Balys Bardauskas – motociklininkams jis buvo sutrumpintas. B. Bardauskas finišavo 104-oje vietoje, o bendroje įskaitoje yra 103-as. Benediktas Vanagas su Sebastianu Rozwadowskiu finišavo 14-i (bendroje įskaitoje – 44-i), A. Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu – 28-i (bendroje įskaitoje – 21-i).

Penktadienį Dakaro ralio dalyvių laukia laisva diena. Ją sportininkai išnaudos poilsiui bei adaptacijai prie aukštikalnių – dar antradienį greičio ruožas prasidėjo Ramiojo vandenyno pakrantėje, o ketvirtadienį teko kilti į 4,7 km aukštį bei finišuoti prie La Paso 4 km virš jūros lygio įrengtame bivuake. Komandų technikai tuo tarpu atliks planinius Dakaro pusiaukelės darbus automobiliams. Iškart po laisvos dienos laukia maratono greičio ruožas – šeštadienį finišavę, lenktynininkai negalės gauti pagalbos iš mechanikų ir automobilius turės remontuoti patys.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Ligoninės „mirtininkės“: vienintelis kriterijus gali nulemti 15 ligoninių likimą (216)

DELFI pasiekė Sveikatos apsaugos ministerijos ( SAM ) specialistų parengta neoficiali analizė,...

Šeimai finansų krizė nesibaigia iki šiol: įžvelgia sistemines spragas (16)

Praėjusiame dešimtmetyje Lietuvoje besipučiant nekilnojamojo turto kainų burbului, verslininkas...

ES gimė Italijos saloje, dabar jos gyventojai nori lauk (67)

Niūriai žvelgdamas į apleistą salos uostą, Ciro Alleatis nė kiek neabejoja, kas yra kaltas dėl...

Eli Lake: Šiaurės Korėjos apgavystė (3)

Nuo tada, kai praėjusį birželį per viršūnių susitikimą Singapūre susipažino su Kim Jong Unu,...

Tragiškas Celine Dion gyvenimas - lyg prakeiksmas: lydimas gedulo, persileidimų ir vyro kančių (12)

Kanadiečių dainininkės Celine Dion širdis niekuomet nepamirš velionio vyro ir buvusio...

Didžiuliai vandens kiekiai suteka į plyšius vandenyno dugne – kur jis dingsta? (30)

Jūs tikriausiai žinote, kad Žemės paviršius yra tarsi suskeldėjusio kiaušinio lukštas....

Planuojantiems statybas: ką privaloma žinoti apie detaliojo ir bendrojo plano koregavimą (2)

Rinkdamiesi žemės sklypą, kuriame norėtumėte statyti savo svajonių namą ar vystyti kitą...

Pasitelkite vieną gudrybę ir įspaudų ant kilimo neliks iš karto

Kai norisi permainų namuose, o laiko remontui nėra, pakanka perstatyti baldus – malonios permainos...

Pavojingų atliekų mūsų namuose netrūksta: kaip su jomis elgtis? (1)

Kasdieniai poreikiai kiekvienos šeimos namuose palieka po nemažą krepšelį atliekų. Dalį...

8 klaidos, kurių rudenį neišvengia dažnas sodininkas (2)

Rudenį paprastai pasijuntame išvarginti žemės ūkio darbų, todėl norime juos kuo greičiau...