Dakaro ralis „General Financing team Pitlane“ rodo savo nagus. Ketvirtoji diena komandai vėl nepagailėjo iššūkių. Sunki trasa, nesėkmės, gedimai, kurių sutvarkymas pareikalavo brangaus laiko. Dakaras sunkus ne tik ekipažui, tačiau ir technikams. Niekam ne paslaptis, jog būtent jie iki gilios nakties rūpinosi, kad komandos „Toyota Hilux“ ryte vėl būtų techniškai tvarkinga ir pajėgi atlaikyti naują greičio ruožą.
Pilkieji Dakaro kardinolai
© Komandos archyvas

Ketvirtam greičio ruože ištikusius techninius gedimus po kelių bemiegių naktų jiems teko remontuoti lauko stovyklos sąlygomis – viduryje dykumos, be jokios užuovėjos ar pavėsio, pučiant be proto stipriam vėjui, pažeme nešančiam kilogramus biraus smėlio.

Kas gi tie žmonės, apie kuriuos dažniausiai kalbama mažai, tačiau be jų pilotai negalėtų pasiekti ralio finišo. Šiais metais „General Financing team Pitlane“ technikų komandą Dakare sudaro trys nariai. Darius Biesevičius yra senas Dakaro vilkas, kaip technikas jis dalyvavo jau ne viename ralyje (vien drauge su komanda šis Dakaras jam yra ketvirtas), Artūras Šerkšnas ir Mantas Rimkus. Kadangi Darius Biesevičius, draugiškai aplinkinių vadinamas Biesu, yra gerai žinomas, šį kartą pristatysime jums Artūrą ir Mantą. Abu vaikinai pirmą kartą patiria, kas tai yra Dakaro ralis.

– Papasakokite apie savo, kaip techniko, patirtį ir kaip jūs atsiradote komandoje?

Artūras Šerkšnas: Nuo vaikystės augau technikos pasaulyje, mokiausi ir dirbau techniko darbą, kryptingai tobulėjau. Visuomet buvo įdomu, kaip technika veikia, ką galima padaryti geriau, suprasti, koks šioje srityje svarbus yra tikslumas. Daug metų svajojau tapti Dakaro ralyje dalyvaujančios komandos dalimi. Kadangi noras buvo stiprus, dėjau daug pastangų, kad tai įvyktų, ir štai aš esu Benedikto Vanago „General Financing team Pitlane” komandos dalis.

Pilkieji Dakaro kardinolai
Pilkieji Dakaro kardinolai
© Komandos archyvas

Mantas Rimkus: Viskas prasidėjo nuo mažų dienų. Vos 12 metų pradėjau domėtis technika. Mano pirmoji išardyta ir surinkta transporto priemonė buvo motoroleris, kiek vėliau kibau į motociklus, automobilius, o dabar dirbu su sportiniais bolidais. O tai, kad esu „General Financing team Pitlane“ komandoje lėmė nuo mažens ugdytas nuoseklumas, užsispyrimas, tvarka ir, žinoma, nuolatinis žinių kaupimas.

– Kokios jūsų atsakomybės technikų komandoje Dakare?

Artūras Šerkšnas: Pagrindinė tiesioginė atsakomybė – rūpintis, kad bolidas „Toyota Hilux” būtų techniškai tvarkingas ir su juo Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis galėtų sėkmingai pasiekti Dakaro finišą. Seku techninę informaciją apie bolido būklę, agregatų resursus. Kadangi šį automobilį esame perrinkę jau daug kartų, žinau, kas kur turi būti ir kaip turi veikti. Turime visų būtinų detalių ir žinių, kurias jau tikrina Dakaras. Tarp kitų atsakomybių - komandos sunkiosios technikos vairavimas ir techninis aptarnavimas.

Mantas Rimkus: Dakare mano, kaip techniko, pagrindinė pareiga padaryti viską, kad ekipažas galėtų startuoti pilnu pajėgumu, bolidas būtų techniškai paruoštas ir leistų ekipažui dirbti savo darbą. Tačiau Dakaras trunka 14 dienų, todėl technikų komandoje pasiskirstėme ir papildomas atsakomybes. Aš esu atsakingas už techninės komandos dalies navigaciją Dakaro metu.

– Ką techniko karjeroje reiškia dalyvavimas Dakare? Gal tai kaip sportininkų Olimpinės žaidynės?

Artūras Šerkšnas: Tai yra daugelio technikų svajonė (taip pat ir mano). Tačiau tai - ne saldainis, kurį pakanka išvynioti ir mėgautis... Sakoma, kad Olimpiadoje užtenka dalyvauti. Dalyvavimo Dakare tikslas – pasiekti finišą. Dalyvavimas prasideda nuo pasirengimo. O jam reikia begalinio susikaupimo, kruopštaus ir atkaklaus darbo. Po to seka darbas ekstremaliomis sąlygomis, daugeliu atveju sudėtingesnėmis nei turi Olimpinių žaidynių dalyvių komandos. Vis dėlto aš džiaugiuosi, kad esu profesionalios komandos narys ir su ja turiu galimybę patirti tikrąjį Dakaro išbandymą.

Pilkieji Dakaro kardinolai
Pilkieji Dakaro kardinolai
© Komandos archyvas

Mantas Rimkus: Mano manymu dalyvavimas Dakare technikui reiškia labai daug. Žinoma, kiekvienas skirtingai tai vertina. Tačiau man tai vienas iš svarbiausių gyvenimo iššūkių.

– Į Dakaro ralį atkeliavote pirmą kartą. Koks jis jums šiuo metu atrodo? „General Financing team Pilane“ komandai jis sudėtingas, tad darbo turite daugiau nei sočiai.

Artūras Šerkšnas: Daugelį metų domėjausi Dakaro raliu, sekiau jo eigą ir naujienas, tad puikiai įsivaizdavau, kas ir kaip. Dėl to, ko tikėjausi, tą ir radau. Šiuo metu man čia viskas patinka. Taip, jau turėjome ne vieną bemiegę naktį, tačiau kol kas tai išgyvenama.

Mantas Rimkus: Keliaudamas į Dakarą, nesitikėjau, kad bus lengva, dėl to dabar kylančius sunkumus priimu kaip savaime suprantamus. Nors iššūkių turime daug, esu jau kelias naktis nemiegojęs, nesijaučiu blogai. Matyt, dar per mažai laiko praėjo ir nuovargis nespėjo manęs nukankinti.

– Kaip manote, kokios savybės reikalingiausios geram technikui?

Artūras Šerkšnas: Žinoma, inžinerinių ir techninių žinių bagažas. Tačiau vien to nepakanka. Žinias reikia mokėti produktyviai panaudoti, pritaikyti jas skirtingoms ir dažnai ekstremalioms situacijoms, kai yra būtinas greitis, koncentracija ir darbo kokybė.

Pilkieji Dakaro kardinolai
Pilkieji Dakaro kardinolai
© Komandos archyvas

Mantas Rimkus: Manau, kad geras technikas turi turėti platų požiūrį į gyvenimą, mokėti susikoncentruoti ir greitai bei kokybiškai atlikti darbą priimdamas geriausius sprendimus, tai neatsiejama techniko savybė.

– Ko šiuo metu palinkėtumėte sau ir visai komandai?

Artūras Šerkšnas: Sėkmingai finišuoti Argentinoje.

Mantas Rimkus: Komandai norėčiau palinkėti išlikti visada tokiai pat stipriai ir vieningai, net tada, kai atrodo, jog blogiau ir būti negali.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Feisbuke uraganą sukėlusios karalienių įkvėpėjos ir jos vyro interviu apie turtus kraunančią veiklą ir tikrąjį gyvenimą (154)

Neseniai feisbuke it virusas paplito įrašas, kuriame Rasa Kaktytė kvietė moteris šypsotis,...

Mažoji Lietuva Anglijoje: pūsles ir varginantį darbą kenčia dėl 220 svarų per 3 dienas (286)

Mažoji Lietuva – taip šmaikščiai vadinamas vaisių ir daržovių pakavimo fabrikas Visbiče,...

Edita Mildažytė: esu pakankamai įtakinga, kad galėčiau priimti sprendimus ir vykdyti savo gyvenimo planą taip, kaip noriu (199)

DELFI tęsia įtakingiausiųjų rinkimus, kuriuose – ir didžiausią įtaką turinčios...

Karališkos vestuvių naktys, kurių nesinori prisiminti (14)

Jie ištarė santuokos priesaiką stebint 29 milijonams žmonių, tačiau princo Harry ir Meghan...

Apie Vėlyvio akibrokštą bažnyčioje pasisakė ir Liudvikas Andriulis: „trolinti“ reikia ir galima stipresnius už save, ne silpnesnius

Režisierius Emilis Vėlyvis kartu su projekto „Zero Live Show“ aktorių komanda per Žolinę...

Savaitgaliui į namus vykę kariai pateko į avariją: vienas žuvo, keturi sužaloti papildyta (185)

Penktadienį, rugpjūčio 17 d., pavakare, kelio Molėtai–Pabradė 9-ajame kilometre, susidūrus...

Savaitgalio orai: viena diena bus ypač karšta (22)

Sunku patikėti, kad jau greitai imsime skaičiuoti paskutines vasaros dienas ir netrukus pasitiksime...

Skaitytojai dalijasi istorijomis: ką daryti, jei persekioja kelyje? (84)

DELFI skaitytojos istorija apie tai, kaip naktį ją automobiliu persekiojo nežinomas vyras...

Neįprastos vyrų ir moterų charakterio savybės, kurios atrodo seksualios priešingai lyčiai (18)

Seksualumas yra labai susijęs su kūnu. Žmonėms patinka matyti ir liesti kitų žmonių kūnus –...

Į festivalį „Karklė Live Music Beach 2018“ – net ir pėsčiomis (13)

Šiandien, penktadienį, Karklės miestelyje prasidėjo muzikos ir menų festivalis „ Karklė Live...