Startavę iš 65-os vietos, B. Vanagas ir lenkas Sebastianas Rozwadowskis („Toyota Hilux Overdrive“) jau pirmą kontrolės punktą pasiekė palypėję net į 30 vietą.

Nors pylė smarkus lietus, o B. Vanagas prieš lenktynes pranešė dėl sudegusio varikliuko negalėsiantis naudotis valytuvais, tai nekliudė ekipažui apginti po nesėkmingo pirmadienio prarastas pozicijas iki pat finišo.

Patikslintais duomenimis, vilnietis užėmė 31 vietą.

„Žvėriškos koncentracijos pareikalavęs greičio ruožas. Nuo pat starto neturėjome valytuvų. Teko susikonstruoti pačiam, nes lijo nuo ryto. Atjungę varikliuką, viename valytuvo gale pritaisėme gumą, kitame –virvutę. Taip sugalvojome neefektyvų, bet bent kažkaip veikiantį mechanizmą vairuotojui. O šturmanas turėjo važiuoti nematydamas trasos.

Ji buvo ir pažliugusi, ir greita. Daugybė viražų su besikeičiančia danga, kalnų serpantinai. Atlikome bent 15 ar 20 lenkimų. Dalyje trasos pliaupė lietus, kitoje sausa kaip parako statinėje. Negalėjome pademonstruoti viso savo greičio, bet bent pasigerinome rytojaus starto poziciją“, – toks buvo B. Vanago komentaras vos kirtus finišo liniją.

Did stage wiping windows like this :) #wipers #dakarneverends #becreative #bvdakar #dayintheoffice #dakar2016

A video posted by Benediktas Vanagas (@benediktasvanagas) on Jan 5, 2016 at 10:11am PST

Benediktas Vanagas

Kitiems lietuviams sekėsi ne taip gerai. Startavęs 43-ias, pirmą greičio ruožo dalį Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas („Seat Leon Dakar“) nuvažiavo identišku rezultatu, bet antroje prarado dvi pozicijas.

„Sąlygos buvo labai įvairios: lietus, dulkės, kalnai, serpantinai, purvai, akmenys ir visokie kitokie velniai. Lengva nebuvo, bet tikrai įspūdinga ir įdomu. Lenkti varžovų neplanavome, bet galiausiai vis dėlto teko. Tačiau didžiojoje trasos dalyje pagavome gerą greitį – nereikėjo nei daug lenkti, nei būti lenkiamiems. O bitutė „dūzgė“ gražiai, tik artėjant finišui turbina pradėjo kelti nerimą, bet atiduosime ją į Dariaus, Rimo ir Aido auksines rankas“, – sakė V. Žala.

Vaidotas Žala

Savo ruožtu, 45-am į lenktynes pajudėjusiam Antano Juknevičiaus ir Mindaugas Slapšio duetui („Toyota Hilux Overdrive“) diena buvo permaininga. Iš pradžių lietuviai krito per dvidešimt pakopų, bet tuomet susiėmė ir finiše buvo jau 52-i.

Pasirodo, lėtai įsibėgėti A. Juknevičius nusprendė sąmoningai, nenorėdamas rizikuoti purvyne virtusioje trasoje.

„Iškart po starto sumažinome greitį. Nuvažiavę 50 kilometrų ėmėme spausti, bet paskutines 20 minučių vėl važiavome lėčiau. Ten mus ir aplenkė kiti lietuviai. Bet nesigailime dėl šio sprendimo. Trasoje molis tiesiog plaukė. Geriau jau prarasti tris minutes, bet nerizikuoti. Dabar automobilis visiškai sveikas, jokio įbrėžimo, ir dėl to labai džiaugiuosi“, – nuotaikomis dalinosi A. Juknevičius.

Antanas Juknevičius

Greičiausiam ekipažui B. Vanagas nusileido 17 min. 50 sek., V. Žala – 25 min. 21 sek., A. Juknevičius – 28 min. 14 sek.

O rikiuotės priešakyje toliau karaliauja Sebastianas Loebas, įrodinėjantis, kad yra neprilygstamas lenktynininkas – bent jau Dakaro ralio etapuose, artimuose klasikiniam raliui.

„Peugeot“ pilotuojantis prancūzas antradienį finišą pasiekė per 2 val. 9 min. 39 sek. ir antrą kartą iš eilės buvo greičiausias.

Antrą kartą iš eilės jam pavymui etapą užbaigė ir dar vienas „Peugeot“ atstovas – tik šįkart ne šeštoje vietoje likęs tautietis Stephane'as Peterhanselis, o ispanas Carlosas Sainzas, nugalėtojui nusileidęs 1 min. 23 sek.

Katarietis Nasseras Al-Attiyah („Mini“) užėmė trečią vietą, o geriausių dešimtuką užbaigė ketvirtas „Peugeot“ lenktynininkas Cyrilas Despres iš Prancūzijos.

Trečiame Dakaro ralio etape visų įskaitų dalyviams reikėjo įveikti vienodą 663 km atstumą iš Termas Rio Hondo į San Salvador de Chuchujų (Argentina). Sutrumpintas greičio ruožas, nusidriekęs akmenuotais ir provėžuotais kalnų serpantinais, sudarė 190 km, varžybas apsunkino lietus.

Dėl didelio kritulių kiekio ir nuošliaužų organizatoriai anksčiau laiko sustabdė paskutinių startavusių sunkvežimių lenktynes, įvertinę, kad sunkiasvoriai Dakaro banginiai neįveiks apgriautos trasos.

Automobilių įskaita

1. Sebastianas Loebas Prancūzija „Peugeot“ 6 val. 1 min. 42 sek.
2. Ginielis de Villiersas Pietų Afrika „Toyota“ atsilieka 5 min. 3 sek.
3. Stephane'as Peterhanselis Prancūzija „Peugeot“ 5:15
4. Mikko Hirvonenas Suomija „Mini“ 5:52
5. Nasseras Al-Attiyah Kataras „Mini“ 6:39
6. Leeroy Poulteris Pietų Afrika „Toyota“ 6:43
7. Bernhardas Ten Brinke Olandija „Toyota“ 8:42
8. Vladimiras Vasiljevas Rusija „Toyota“ 9:55
9. Cyrilas Despres Prancūzija „Peugeot“ 10:47
10. Carlosas Sainzas Ispanija „Peugeot“ 12:20
41. Vaidotas Žala Lietuva „Seat“ 1:10:43
43. Antanas Juknevičius Lietuva „Toyota“ 1:15:38
49. Benediktas Vanagas Lietuva „Toyota“ 1:23:47

Anksčiausiai prasidėjusiose motociklininkų lenktynėse dominavo „Honda“ plieniniai žirgai, kurie išsidalino visas tris prizines vietas. Antrą pergalę šiais metais ir jau 14-ą per karjerą Dakaro raliuose iškovojo ispanas Joanas Barreda Bortas, trasą nuvažiavęs per 2 val. 30 min. 37 sek. Įdomu, kad etatinis etapų nugalėtojas iki šiol ne tik nė karto netapo čempionu, bet net nėra finišavęs tarp penkių geriausių.

26 sek. nuo lyderio atsiliko argentinietis Kevinas Benavidesas, 52 sek. – portugalas Paulo Goncalvesas.

Ligšiolinis bendrosios įskaitos lyderis iš Australijos Toby Price'as (KTM) antradienį buvo tik 37-as ir nukrito į dešimtą vietą.

Papildyta: Praėjus kelioms valandoms po greičio ruožo pabaigos rikiuotę pakoregavo teisėjai, apdalinę lenktynininkus baudos minutėmis. Vieną gavęs J. Barreda Bortas krito į penktą poziciją, analogiškos nuobaudos susilaukė ir čilietis Pablo Quintanilla, dvigubai didesnės – ispanas Juanas Pedrero Garcia.

Motociklų įskaita

1. Štefanas Svitko Slovakija KTM 6 val. 27 min. 4 sek.
2. Kevinas Benavidesas Argentina „Honda“ atsilieka 34 sek.
3. Joanas Barreda Bortas Ispanija „Honda“ 0:46
4. Paolo Goncalvesas Portugalija „Honda“ 0:54
5. Alainas Duclos Prancūzija „Sherco“ 0:56
6. Matthiasas Walkneris Austrija KTM 1:33
7. Pablo Quintanilla Čilė „Husqvarna“ 3:24
8. Rubenas Faria Portugalija „Husqvarna“ 3:43
9. Toby Price'as Australija KTM 4:49
10. Juanas Pedrero Garcia Ispanija „Sherco“ 6:19

Keturračių lenktynėse Brianas Baragwanathas iš Pietų Afrikos („Yamaha“) pasiekė revanšą prieš vieną pagrindinių favoritų čilietį Ignacio Casale („Yamaha“), kuris šventė pergalę praėjusiame etape. Tiesa, šįkart afrikietis savo varžovą pranoko vos 4 sek. ir beveik nepriartėjo prie jo bendroje įskaitoje.

Keturračių įskaita

1. Ignacio Casale Čilė „Yamaha“ 7 val 40 sek.
2. Brianas Baragwanathas Pietų Afrika „Yamaha“ atsilieka 3 min. 56 sek.
3. Marcelo Medeiros Brazilija „Yamaha“ 6:58
4. Alejandro Patronelli Argentina „Yamaha“ 11:28
5. Rafalas Sonikas Lenkija „Yamaha“ 11:33

Labiausiai nuo liūčių antradienį nukentėjusias sunkvežimių lenktynes laimėjo čekas Martinas Kolomy su „Tatra“, 17 sek. aplenkęs bendrosios įskaitos lyderį iš Olandijos Hansą Stacey (MAN).

Ir toliau sosto susigrąžinti nepajėgia etatinė Dakaro ralio nugalėtoja „Kamaz“ komanda – jos atstovai liko toli nuo geriausių dešimtuko.

Sunkvežimių įskaita

1. Hansas Stacey Olandija MAN 6 val 3 min. 15 sek.
2. Pieteris Versluisas Olandija MAN atsilieka 26 sek.
3. Federico Villagra Argentina „Iveco“ 1:21
4. Gerardas de Rooy Olandija „Iveco“ 6:02
5. Tonas van Genugtenas Olandija „Iveco“ 8:27

Trečiadienį ketvirtame Dakaro ralio etape lenktynininkai suks daugiau nei 600 km ratą San Salvador de Chuchujaus apylinkėse. Greičio ruožas turėtų sudaryti 429 km, o jo metu sportininkams teks įkvėpti pirmą išretėjusio oro gurkšnį – vidutiniškai trasa iškilusi 3500 m virš jūros lygio. Organizatoriai žada tiek akmenuotų žvyrkelių, tiek maudynių smėlyje. O svarbiausia, kad vakare grįžus į bivaką mechanikai negalės remontuoti technikos, kadangi tai – pirmas šiais metais Dakaro ralio maratono etapas.

Primename, kad praėjusį šeštadienį prasidėjusiame 37-ajame Dakaro ralyje startavo 136 motociklininkai, 111 automobilių ekipažų, 45 keturračių vairuotojai ir 55 sunkvežimių komandos. Argentinos ir Bolivijos teritorijoje ralio karavanas turės sukarti per 9 tūkst. km, kol sausio 16 d. pasieks finišą Rosarijuje (Argentina).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (174)