Paskutinį kartą Dakaro ralis iš Marselio startavo 2003 metų sausio pirmąją. 25-ajį kartą vykęs Dakaro ralis tada vedė per Tunisą, Libiją, o sausio 19 dieną finišavo Šarm El Šeihe.
Išlydėti savo technikos į Marselį nuvyko ir „iGo2Dakar“ komandos ekipažas – Mindaugas Plukys ir Andrius Laucius. 2020 metų Dakaro iššūkis šiai komandai, kaip ir jų keturiais ratais varomam „Nissan Navara“ pikapui vardu Odisėjas, jau trečias.
Formalumai „Formulės 1“ trasoje
Šiemet techninė ir administracinė komisijos vyko 50 kilometrų nuo Marselio uosto esančioje „Paul Ricciard“ trasoje, kurioje dar birželio mėnesį ratus suko greičiausi planetos F1 pilotai.
Šių procedūrų metu tikrinama, ar teisingai užpildyti muitinės dokumentai, ar sumokėti mokesčiai, ar tvarkinga automobilio registracija.
„Su Dakaro raliu susijusi biurokratija nėra paprasta. Reikėjo ne tik pildyti akreditacijos prašymus ir įvairias formas dėl automobilio gabenimo, bet ir atlikti daugybę formalumų Marselyje – Prancūzijos uostamiestyje, iš kurio visų Dakaro dalyvių technika su keltu iškeliavo į Saudo Arabiją.
Gerai, kad tai jau trečiasis mūsų Dakaras, kiekvienais metais viskas gerokai aiškiau“, — kalbėjo M. Plukys
Taip pat automobilyje būtinai turi būti trikampis ženklas, gesintuvas, šviesą atspindinčios liemenės, saugos diržų nupjovėjai bei Saudo Arabijos žemėlapis. Automobilio viduje taip pat turi būti paruošta vieta ir pravesti laidai navigacijai. Taip pat automobilis turi turėti du taškus, už kurių būtų galima tempti, bent penkių metrų virvę ir veikiantį garsinį signalą. Įvykdžius visas procedūras užklijuojami lipdukai ir pajudama uosto link.
Paruošti reikia ne tik automobilį
Automobilio atidavimas prieš Dakarą toli gražu ne vienintelė užduotis komandai. Pavyzdžiui iš anksto būtina pasirūpinti draudimu, nes Dakaro organizatoriai reikalauja, kad kiekvienas ten esantis būtų apsidraudęs bent 30 tūkst. eurų sumai.
„Kadangi Dakaras kupinas ne tik nuotykių, bet ir iššūkių bei pavojų, draudimą reikia rinktis atidžiai išanalizavus kokio tipo sužeidimus konkretus draudimo polisas kompensuoja ir kokia yra medicininių išlaidų draudimo suma. Visą tai įvertinę pasirinkome „If draudimą“, kuris kiekvieną mūsų apdraudė 100 tūkst. eurų suma“, – apie pasiruošimą Dakarui pasakojo M. Plukys.
Atlikus popierinius reikalus laukia ir kitos procedūros: keliaujant į Pietų Ameriką, nors nėra privaloma, komanda skiepydavosi nuo geltonojo drugio užkrato ir kitų ligų. Ne išimtis ir vykstant į Saudo Arabiją.
Nauja vieta – daug nežinomųjų
Komandos nariai pasakoja, kad šiemet uoste matyti gerokai daugiau kemperių nei ankstesniais metais.
„Komandos dar tiksliai nežino maršruto, tad nėra užtikrinti dėl viešbučių užsakymo. Tam, kad išvengtų nepatogių naktų, daug komandų kartu su savimi plukdosi kemperius savo pilotams ir šturmanams“, – komentavo Mindaugas Plukys.
Dažniausiai kemperiai varomi tik dviem ratais, o Dakaro organizatoriai visiems Dakare būsiantiems automobiliams kelia pagrindinį reikalavimą – jie privalo turėti keturių varančių ratų transmisiją.
Nesvarbu ar tai pikapas, ar visureigis, ar mikroautobusas, ar namelis ant ratų – du varančius ratus turintys modeliai nepageidaujami ir nėra priimami į laivą.
Vienintelė išimtis yra nameliams ant ratų ar mikroautobusams su sąlyga, jeigu jie priskiriami konkrečiai komandai ir ta komanda naudoja mažiausiai šešis varančius ratus turintį sunkvežimį be priekabos, galintį prireikus tempti kitą transporto priemonę.
„Suteikdami akreditacijas ar kitokio tipo leidimus dalyviams, organizatoriai prisiima šiokią tokią atsakomybę už jų sveikatą. Todėl norima, kad rizika užklimpti ar tiesiog neįveikti kažkokios kliūties būtų kuo mažesnė. Paprasčiausias kelias tai užtikrinti yra būtent keturi varomi ratai – toks visureigis paprastai turės ir aukštą prošvaisą, ir kitas pravažumą didinančias sistemas“, – teigia A. Laucius
2018 ir 2018 metais iGo2Dakar komandos vyrukai su savo Nissan Navara gelbėjo ne vieną automobilį įstrigusį klastingose kopose. Vyrai pasakoja, kad abiejų išvykų metu kilo vis naujų minčių kokių patobulinimų dar reikia automobiliui, kad kuo labiau sumažintų savo šansus strigti smėlynuose.
Šiemet į Dakarą iškeliavo rekordiškai daug technikos su lietuviškais numeriais. 2020 metų Dakare Lietuvą atstovaus net šešios komandos iš Lietuvos: motociklininkas Arūnas Gelažninkas, Dakaro legenda tituluotas ir ilgiausią Dakaro ralio patirtį sukaupęs Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu, Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu, Benediktas Vanagas su Sebastianu Rozwadowskiu, Edvinas Juškauskas su Aisvydu Paliukėnu ir Gintas Petrus su Tomu Jančium.
Dakare debiutavęs Lietuvos ekipažas pripažino: prieš ralį nepakeitė vienos detalės – ji ir sugedo
Šiandien „Toyota“ atstovybėje „Mototoja“ buvo surengtas „Heston Airlines“ ekipos,...
Rokas Baciuška paaiškino, kokios taktikos ėmėsi dėl pergalės Dakare: padėjo ir kitas lietuvių ekipažas
Rokas Baciuška – 22-ejų tauragiškis, parodęs, ką gali ambicijos, užsispyrimas ir ryžtas...
Žala dėlioja planą kitų metų Dakarui: naują automobilį nori nuomotis, tačiau iš ko – dar klausimas (6)
Vaidotas Žala šių metų Dakaro ralyje pakartojo geriausią Baltijos šalių pasiekimą –...
Pirmą „beduiną“ į Lietuvą iš Dakaro parvežęs Baciuška: to per dešimtmetį padaryti nepavyko nė vienam (21)
Pirmasis Lietuvai parvežtas beduinas – štai toks Roko Baciuškos, vos 22-ejų sulaukusio...
Antrą trofėjų iš Dakaro parsivežęs Gelažninkas nesako, ar į varžybas sugrįš: dabar nesinori nieko
Sekmadienį iš Dakaro ralio sugrįžo ne vienas ekipažas, sunkiausiose pasaulio varžybose...
Top naujienos
Pajūrio draustinyje prabangų namą pasistačiusiems verslininkams – teismo kirtis: viskas krypsta vilos griovimo link
Viename gražiausių pajūrio draustinių ištaigingą namą pasistatę verslininkai sulaukė jau...
Viena turtingiausių Lietuvos šeimų bando atsikratyti sąsajų su Rusija ir Baltarusija: vedamos derybos
Šiuo metu yra vedamos derybos su keliais potencialiais įmonių Baltarusijoje ir Kaliningrade...
Karas Ukrainoje paveikė visas ekonomikos sritis – ES ruošiasi audrai
Naujų energijos kainų šuolių, sparčiai kylančių maisto kainų ir su tuo susijusių socialinių...
Vasaros atostogoms išleidžiame daugiau nei Kalėdoms: kaip susiplanuoti biudžetą jau dabar
Kada išleidžiame daugiau – vasarą ar prieš Kalėdas? Internete nuomonės išsiskiria – vieni...
Karas Ukrainoje. Donecko srityje rusai nužudė mažiausiai 10 ukrainiečių
Rytiniame Donecko regione Rusijos pajėgos nužudė mažiausiai 10 ukrainiečių civilių, tarp jų...
Eksperimentas nustebino: važiuojant lėčiau pavyko sutaupyti, tačiau tokia strategija suveiks ne su visais automobiliais
Prasidėjus degalų kainų raliui vairuotojai dažniau atkreipia dėmesį į patarimus, kaip važiuoti...
Tyliai tūnanti liga gali baigtis kepenų ciroze ar vėžiu: net nejausdami simptomų žmonės gali užkrėsti kitus
Hepatitas – virusinė užkrečiamoji (infekcinė) kepenų liga, galinti tyliai ir ramiai slėptis...
Ala Pugačiova atsakė, kada ketina sugrįžti į Rusiją: paaiškino, kodėl
Ala Pugačiova patikino, kad į Rusiją sugrįš, ir tai planuoja padaryti jau šį rudenį –...
Tujų genėjimas pagal taisykles: kaip nepadaryti septynių paplitusių klaidų
Kraštovaizdžio dizaineriai dažnai siūlo sodinti tujas, nes jos yra lengvai auginamos, be to, gana...
Ispanijoje gyvenanti Aušra Burnienė: rudenį šios šalies kurortuose nusipirkti būstą gali būti neįmanoma dėl vienos priežasties papasakojo apie kainas (2)
Pilni lėktuvai lietuvių į Ispaniją leidžiasi ne tik atostogų, apstu ir norinčių čia susirasti...