Kuo daugiau vidinės Dakaro virtuvės norintis parodyti A. Juknevičius Dakaro karavaną lydį į kiekvieną greičio ruožą, tačiau tai nėra taip paprasta, kaip gali atrodyti.
„Su komanda iš vakaro viską susiruošiam, keliamės labai anksti ir leidžiamės į kelią greičio ruožo link. Jį pasiekę, nesirenkam vietos, kur platu ir daug erdvės, nes ten automobiliai pro tave prapūs dideliu greičiu ir bus neįdomu. Nusimatom tokią problematiškesnę vietą, kur galima tikėtis ir vaizdų, ir reikalų – kelio susiaurėjimą, aštrų posūkį ar didesnę duobę. Iki to taško važiuojam kelias valandas per visokią peklą – akmenis, vandenį, išdžiūvusias upių vagas ir kanjonus. Dėl to neišvengiam ir aukų – teko atsisveikinti ir su veidrodėliu, ir tvarkyti sustreikavusį duslintuvą“, – aiškina Dakaro legenda.
Tokių vietų, apie kurias pasakoja A. Juknevičius, pasiekti įprastam Dakaro turistui nepavyksta, nes šis procesas reikalauja specifinių gebėjimų ir patikimos technikos. Reikia labai gerai išmanyti topografiją, gebėti puikiai orientuotis ir naviguoti nenuspėjamoje aplinkoje, pasirinkti tinkamas trajektorijas, turėti didelę patirtį vairuojant bekele įvairiomis aplinkybėmis ir pažymėti greita reakcija.
Visa tai leidžia Dakaro legendai atsidurti pačiame įvykių epicentre – vietose, kur be ekipažų nėra nieko kito. Tuo pačiu tapti ir pirmuoju šaltiniu, kuris ne tik viešai dalijasi unikaliais kadrais, bet realiu laiku informuoja apie karščiausius įvykius ir komentuoja susiklosčiusią situaciją.
Pirmasis pasiekė Vaidotą Žalą
Antrajame greičio ruože Antanas Juknevičius pirmasis pasiekė sustojusį ir susprogusias padangas keitusį V. Žalos ekipažą.
„Pamatėm, kad Vaido automobilis nebejuda, nors prieš tai labai gerai prapūtė pro mus. Iš karto atsirinkom per kalnus keliuką ir tiesiausiu būdu atvažiavom į tą vietą, kuris jis buvo sustojęs. Vaidas paklojo abu ratus, bet pasikeitė juos atsarginiais. Trečia padanga stipriai leidžia, bet atsarginio rato nėra, tai teks ją prisipūsti ir važiuoti po minutę, kol vėl reikės stoti. Tai be techninės pagalbos niekaip. Labai norėjom jam padėt, bet tai yra neleistina. Tai tik pasišnekėjom, davėm patarimų ir Vaidas bando važiuoti toliau“, – tiesiogiai iš įvykio vietos komentaro Dakaro pankas.
Kokios pagalbos trasoje gali tikėtis lenktynininkai?
Itin sudėtingomis sąlygomis pasiekęs vietą, kurioje antrą kartą stojusiam V. Žalai pagalbą teikė komandos palaikymo sunkvežimis, A. Juknevičius papasakojo, kaip veikia techninė pagalba greičio ruože.
„Techninės pagalbos sunkvežimiai, kurie važiuoja trasa, skirstomi į kelias grupes. Yra greitosios pagalbos sunkvežimis, kurį įprastai vairuoja buvęs garsus sunkvežimių klasės lenktynininkas – jis varo labai greitai, bet veža mažai dalių ir labai gerus mechanikus. Toks sunkvežimis turi būti arti ekipažo, kad greitai privažiuotų padėti, jeigu nutiko koks nedidelis incidentas ar gedimas, bet jis stoja daugiausiai 5 – 10 minučių ir pučia toliau.
Yra ir kitas techninės pagalbos sunkvežimis – dirbtuvės ant ratų. Toks turi daug dalių ir gali padėti po rimto gedimo ar vertimosi, bet važiuoja lėčiau, tai jo ir laukti reikia ilgiau“, – teigė A. Juknevičius.
Iškart po Dakaro – netikėta naujiena Vaidoto Žalos komandai: 2024-ųjų lenktynėms teks ieškoti kito pagrindinio partnerio
Ketvirtadienį Vaidotas Žala pranešė svarbią naujieną – komandai teks ieškoti naujo...
Galvą purto ir Vanagas, ir Žala: Dakaro ralio išvados ir kaip vertinti lietuvių rezultatus? (2)
Iš Dakaro ralio grįžęs Antanas Juknevičius „Delfi tema“ laidoje pasidalino įspūdžiais...
Jų Dakare galėjo ir nebūti: Vaidotas Paškevičius atvirai prabilo apie iššūkius dar prieš Dakarą
Antrą kartą Dakaro ralyje besivaržiusiam lietuviškam sunkvežimių įskaitos ekipažui ne viskas...
Dakaro gerbėjai Laisvydą Kancių lygina su „Sostų karų“ žvaigžde: kilo diskusijų dėl vyrų panašumo
Nors sunkiausiomis pasaulio lenktynėmis pramintas Dakaras jau baigėsi, panašu, kad diskusijos,...
Su nuotykiais į Lietuvą grįžusiam Laisvydui Kanciui jau oro uoste įteiktas specialus medalis
Antradienį vakare į Lietuvą sugrįžo paskutinis Dakare besivaržęs lenktynininkas Laisvydas...
Top naujienos
Įsigalioja naujos „Sodros‟ išmokų ribos: kaip keisis gaunamos sumos
Nuo šeštadienio įsigalioja naujos „Sodros‟ išmokų „lubos‟ ir „grindys‟, jos didėja...
Sprendimas, pakeitęs Lietuvos likimą: jei ne, būtų tas pats, kas dabar yra Ukrainoje (2)
Trečiadienį minėtos 19–osios Lietuvos įstojimo į NATO metinės. Politikai prisimena...
Blinkevičiūtė ironiškai įvertino valdančiuosius: tai nėra sveika papildyta (34)
Valdžia nesiklauso žmonių, o politinės kultūros lygis rieda žemyn, sako socialdemokratų...
Kiaušinius marginti vašku gali kiekvienas: ilgametė margintoja sugriauna mitą, kad šis užsiėmimas – tik kruopštuoliams išvardijo visą veiksmų seką ir kokių klaidų nedaryti
Įvairiausiais raštais ir spalvomis marginti kiaušiniai – atributas, be kurio neįsivaizduojamas...
Balandžio 1-oji Lietuvoje galvas susukdavo ir patiems melų autoriams: laikai, kai „traukėsi“ Adamkus, o taikinyje buvo net ir Valinskienės krūtinė (1)
Turbūt ir šiandien pernelyg nenustebsite, jei Melagių dieną kas nors iš artimųjų ar draugų...
Visiška maišalynė: liko tik du turai, o „Žalgiris“ gali finišuoti nuo 5 iki 11 vietos (1)
Į „Turkish Airlines“ Eurolygos atkrintamųjų lėktuvą besiveržiantis Kauno „Žalgiris“...
Lietuvos medikai sunkiai sergančią ukrainietę išplėšė iš mirties nagų: prisiminusi jų gerumą, mergina vos sulaiko ašaras (3)
27 metų ukrainietė Maryna Varyvoda į Lietuvą iš Perejaslavo miesto, Kyjivo apskrityje, atvyko ne...
Ukraina: šiandien absurdas pasiekė naują lygį (15)
Ukrainoje Maskva vykdo agresyvų karą, kuriam jos niekas neprovokavo. Hagoje Vladimiro Putino laukia...
Svarbiausia pasaulyje naftos kaina jau greit keisis į gerąją pusę
Po kelerius metus trukusių audrų svarbiausia pasaulyje naftos kaina jau greitai visam laikui pakeis...
Karas Ukrainoje. JAV generolas pateikė pesimistinę prognozę JK žvalgyba: Rusijos žiemos puolimas Donbase žlugo
Mažai tikėtina, kad Ukraina 2023 metais visus Rusijos karius pašalins iš savo teritorijos,...