B. Vanago ekipažas visuose įkaitiniuose punktuose išlaikė gerą važiavimo tempą ir atrodė gana stabiliai. Vis dėlto, paskutiniame punkte ekipažas buvo 20, taigi kelyje iki finišo prarado pozicijas. Komanda nuo lyderio atsiliko 55 min. 21 sek. Bendroje įskaitoje ekipažas išsaugojo 22-ą vietą.

„Turime dvi naujienas: vieną – gerą, kitą – nelabai. Gera naujiena, kad maratono diena pagaliau baigėsi ir mes jau esame bivuake. Tarpinė žinia yra ta, kad likus šimtui kilometrų iki greičio ruožo pirmos dalies finišo dingo vairo stiprintuvas. Šiame automobilyje stovint neįmanoma pajudinti vairo, o važiuojant šiaip ne taip keliasdešimt laipsnių gali pasukti, bet išvysčius didesnį greitį, jis tiesiog sprūsta iš rankų. Sukiojantis po kopas, vos galėjau jį išlaikyti. Atkentėjome tuos šimtą kilometrų ir dar virš pustrečio šimto kilometrų pervažiavimą kopomis iki trumposios greičio ruožo dalies. Likus gal porai kilometrų iki galutinio šios dienos finišo vairas man dar kartą išsprūdo, o ranka įstrigo vairaratyje. Tą akimirką užtemo akyse ir sekundės ar dviejų nebeprisimenu. Taigi blogoji žinia yra ta, kad patyriau riešo lūžį. Dar prieš vizitą pas medikus, vos nusimovus pirštinę, aiškiai matėsi, kad riešas yra ištinęs ir ne visai taisyklingos formos. “, – liūdną naujieną po sunkios dienos konstatavo B. Vanagas.

Anot lenktynininko, jo patirtą traumą tiksliai nustatė iškart po finišo rentgenu ranką peršvietę Dakaro medikai. Po jų konsultacijos B. Vanagas nutarė naudoti įtvarą ir vartoti skausmą malšinančius medikamentus. Ryžto nestokojantis Lietuvos atstovas vis tiek rado jėgų pajuokauti, kad komandos nuotaikos ir toliau išlieka geros: „Pagal mūsų komandos dvasią šią traumą galime prilyginti nulūžusiam nagui. Kaulo lūžio vietoje skeveldrų nėra – važiuosime toliau. Dabar laukia diena poilsio. Sutvarkysime automobilį, vairą jau bus galima pasukti, tad tikrai neketiname sustoti ir kovosime iki galo.“

Didžiąją dalį pirmos greičio ruožo dalies B. Vanagas laikėsi 18 vietoje, vėliau nusileido porą pozicijų, o dėl patirtos traumos ir kopose sugaišto brangaus laiko smuktelėjo dar žemiau ir finišą kirto 38 vietoje: „Buvome užklimpę kopose. Teko nemažai pasikapstyti, nes be vairo stiprintuvo dar neveikė ir hidraulinės kojos automobiliui pakelti. Kai kopos nedidelės, reikia labai daug nuolat laviruoti vairu, o man tai daryti buvo tiesiog neįmanoma.“

Antano Juknevičiaus ir Edvardo Duobos ekipažas finišavo 67-oje pozicijoje. Jie nuo lyderio atsiliko 3 val. 18 val. 21 sek. Bendroje įskaitoje ekipažas nukrito dviem laipteliais žemyn ir užima 62-ą vietą.

Lietuvių ekipažas susidūrė su problemomis: "Bolivijoje vos nenuplovė srauni upės srovė, nebuvo priekinių stabdžių, todėl net serpantinuose ties praraja teko stabdyti pavaromis, buvo šalta ir net nebuvo galimybės nusiprausti, bet svarbiausia, kad sveiki", - po etapo skelbta socialiniame tikle.

Pirmas šiame etape finišavo Yazeedas Alrajhi iš Saudo Arabijos, kuris distanciją įveikė per 3 val. 26 min. 49 sek. Antroje vietoje liko praeito etapo nugalėtojas argentinietis Orlando Terranova, kuris atsiliko 1 min. 12 sek. Trešas finišavo Nasseras Al-Attiyah iš Kataro, kuris nuo lyderio atsiliko 2 min. ir 36 sek.

Ketvirtą vietą užėmė Ginielis de Villiersas iš Pietų Afrikos, kuris nuo lyderio atsiliko 2 min. 49 sek. O penktas finišavo kaimyninės Lenkijos lenktynininkas Krzysztofas Holowczycas (03:12).

Pirmąją šių metų Dakaro savaitę automobilių lenktynininkai užbaigė įveikdami iš viso 510 km ilgio dviejų dalių greičio ruožą ir grįždami į Čilės miestą Ikikę. Didžiuliais druskožemio plotais garsėjančiame Bolivijos mieste organizatoriai parengė įspūdingą starto procedūrą – prie linijos rikiavosi ir į greičio ruožą sykiu pajudėjo po 10 automobilių. Tai daryti leido gamtinės sąlygos, mat sportininkai startavo didžiausioje pasaulyje Ujūnio druskos lygumoje.

Pasiekęs Čilės teritoriją, lenktynių karavanas padarė trumpą pertrauką ir patraukė Ramiojo vandenyno pakrantės link, o ten, Ikikės miesto apylinkėse, dalyvių dar laukė likusi trumpa 38 km greičio ruožo dalis. Iš viso sekmadienį jie nuvažiavo daugiau kaip 800 km.

Sekmadienį baigėsi vadinamasis maratono etapas, kai po šeštadienio etapo lenktyninė technika buvo pastatyta į izoliuotą bivaką. Į jį negalėjo patekti komandų mechanikų brigados, todėl visus būtinus remonto darbus prieš startą privalėjo atlikti patys lenktynininkai.

Automobilių įskaita

1. Yazeedas Alrajhi Saudo Arabija „Toyota“ 3 val. 26 min. 49 sek.
2. Orlando Terranova Argentina „Mini“ atsilieka 1 min. 12 sek.
3. Nasseras Al-Attiyah Kataras „Mini“ 2:36
4. Ginielis de Villiersas Pietų Afrika „Toyota“ 2:49
5. Krzysztofas Holowczycas Lenkija „Mini“ 3:12
6. Nani Roma Ispanija „Mini“ 3:24
7. Stephane'as Peterhanselis Prancūzija „Peugeot“ 3:46
8. Vladimiras Vasilyevas Rusija „Mini“ 6:00
9. Borisas Garafulicas Čilė „Mini“ 10:09
10. Carlosas Sousa Portugalija „Mitsubishi“ 11:17
38. Benediktas Vanagas Lietuva „Toyota“ 55:21
67. Antanas Juknevičius Lietuva „Mebar“ 3:18:21

Pirmasis iš motociklininkų finišavo portugalas Paolo Goncalvesas, kuris distanciją nuvažiavo per 3 val. ir 56 min. Antroje vietoje liko ispanų žvaigždė Marcas Coma, kuris nuo lyderio atsiliko 14 sekundžių. Trečias finišavo australas Matthiasas Walkneris su 30 sekundžių deficitu.

Motociklų įskaita

1. Paolo Goncalvesas Portugalija „Honda“ 3 val. 56 min. 00 sek.
2. Marcas Coma Ispanija KTM atsilieka 14 sek.
3. Matthiasas Walkneris Austrija KTM 00:30
4. Pablo Quintanilla Čilė KTM 01:32
5. Toby Price'as Australija KTM 01:49
6. Juanas Pedrero Garcia Ispanija „Yamaha“ 03:20
7. Alainas Duclosas Prancūzija „Sherco TVS“ 03:48
8. Helderis Rodriguesas Portugalija „Honda“ 04:05
9. Stefanas Svitko Slovakija KTM 05:09
10. Riaanas Van Niekerkas Pietų Aafrika KTM 06:06

Keturračių įskaita

1. Nelsonas Augusto Sanabria Galeano Paragvajus „Yamaha“ 5 val. 22 min. 12 sek.
2. Rafalas Sonikas Lenkija „Yamaha“ atsilieka 5 min. 46 sek.
3. Ignacio Casale Čilė „Yamaha“ 11:37
4. Ricardo Vinetas Čilė „Can-Am“ 24:20
5. Sergio Lafuente Urugvajus „Yamaha“ 32:33

Sunkvežimių įskaitoje pirmas finišavo rusas Eduardas Nikolajevas su „Kamaz“. Jis nuotolį įveikė per 3 val. 25 min. 47 sek. Nuo jo 11 min. 16 sek. atsiliko olandas Gerardas de Rojus. Trečioje vietoje liko kitas rusas Andrejus Karginovas, kuris nuo lyderio atsiliko 14 min. 58 sek. deficitu.

Sunkvežimių įskaita

1. Eduardas Nikolaevas Rusija „Kamaz“ 3 val. 25 min. 47 sek.
2. Gerardas de Rooy'us Olandija „Iveco“ atsilieka 11 min. 16 sek.
3. Andrey'us Karginovas Rusija „Kamaz“ 14:58
4. Alesas Loprais Čekija MAN 20:01
5. Ayratas Mardeevas Rusija „Kamaz“ 32:02

Pirmadienį automobilių ir sunkvežimių vairuotojų laukia poilsio diena, o motociklininkai ir keturračių vairuotojai pirmieji gavo poilsio dieną šeštadienį.

„Darbų prie automobilio yra prisikaupę. Tiek greičių dėžė, tiek ir sankaba kėlė problemų paskutiniame greičio ruože, o vakar, važinėjantis po šlapią ir slidų molį, buvome išmušę ratų suvedimą. Taigi mechanikams teks padirbėti iš peties. Laiko tam turime daugiau nei sočiai, – sakė B. Vanagas ir dar kartą pakartojo negalvojantis apie sustojimą nepasiekus galutinio Dakaro maratono taško – finišo. – Svarbiausia, kad laikytų sveikata. Niekur mes nestosim – varysim tik į priekį.“

Per aštuonias Dakaro dienas ralio dalyviai jau įveikė 5775 km, o greičio ruožais nuvažiavo per 3100 km. Šių metų maratone automobilių lenktynininkams numatyta 9111 km distancija. Pusę jos sudaro greičio ruožai. Po laisvadienio Dakaras tęsis Argentinos link, kur sausio 4-ąją prasidėjo šis pragariškai sunkus dykumų žygis. Dalyvių laukia dar penki etapai, o juos įveikę, ištvermingiausieji šeštadienį (sausio 17 d.) pasieks išsvajotąjį finišo podiumą Buenos Airėse.

Primename, kad 36-ą kartą vykstančio Dakaro ralio dalyviai iš viso turės nuvažiuoti per 9 tūkst. kilometrų. 13 etapų lenktynių trasa driekiasi per Argentiną, Boliviją ir Čilę, o finišas numatytas sausio 17 d. Buenos Airėse (Argentina).

Šiemet prestižiniame ralyje startavo 161 motociklininkas, 45 keturračių vairuotojai, 137 automobilių ir 63 sunkvežimių ekipažai.

Prisijunk prie tūkstančių sporto mėgėjų bendruomenės – tapk DELFI Sporto draugu „Facebook“, sužinok šviežiausias naujienas iš sporto arenų, dalinkis įžvalgomis ir komentarais!