Pastebėta, kad galiojančios teisės aktų nuostatos ne visais atvejais įgalina savivaldybes efektyviai vykdyti teikiamos komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kontrolės funkcijas, o kai kuriais atvejais komunalinių atliekų tvarkymo sistemų administratoriams yra suteikta itin plati veiksmų ir sprendimų priėmimo diskrecija, sprendžiant su komunalinių atliekų tvarkymu susijusius klausimus.

STT korupcijos prevencijos pareigūnai atkreipė dėmesį, kad tam tikrais atvejais savivaldybėse neužtikrinama efektyvi komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybės priežiūra ir kontrolė. Šiuo metu nėra aišku, kaip tiksliai turi būti vertinama teikiamų paslaugų kokybė, todėl skirtingų komunalinių paslaugų teikėjų teikiamos paslaugos tapačiose situacijose gali būti vertinamos ne vienodai ir subjektyviai. Taip pat, buvo pastebėta, kad ne visiais atvejais savivaldybių atstovai atlieka numatytus komunalinių paslaugų kokybės patikrinimus ar dalyvauja juos vykdant, rašoma pranešime.

Atlikus analizę nustatyta, kad tam tikrais atvejais viešųjų pirkimų konkursai komunalinių atliekų tvarkytojui-vežėjui vykdomi neužtikrinant jų skaidrumo, o šių pirkimų procedūrų kontrolė ne visais atvejais garantuoja viešųjų pirkimų lygiateisiškumo, nediskriminavimo ir skaidrumo principų įgyvendinimą.

Atliekos Shutterstock

Pastebėta, kad kai kurių savivaldybių ir jų įsteigtų komunalinių atliekų tvarkymo sistemų administratorių viešųjų pirkimų komisijų nariai tarpusavyje susiję tiesioginio pavaldumo santykiais. Šie pavaldumo ryšiai, STT vertinami kaip rizikos veiksniai, galintys paveikti visos viešųjų pirkimų komisijos nešališkumą.

Be to, kai kuriais atvejais komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos įgyjamos neskelbiamų derybų būdu kreipiantis tik į vieną tiekėją, motyvuojant ypatinga skuba. STT pareigūnų vertinimu, tinkamai nepagrindus tokio pirkimo būdo, gali būti ribojama konkurencija ir nepagrįstai sudaromos palankesnės sąlygos atskiriems tiekėjams.

Bendra tokių pirkimų vertė analizuojamu laikotarpiu sudarė beveik 1 milijoną eurų. Informacija apie atvejus, kuomet viešieji pirkimai buvo vykdomi, galimai pažeidžiant Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatas, pagal kompetenciją buvo perduota įvertinti Viešųjų pirkimų tarnybai, pažymima pranešime.

STT, atlikusi korupcijos rizikos analizę, nustatytiems rizikos veiksniams valdyti ir šalinti pateikė 26 rekomendacinio pobūdžio pasiūlymus. Savivaldybės per 3 mėnesius turi viešai paskelbti, kaip atsižvelgta ar numatoma atsižvelgti į STT pateiktus pasiūlymus.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją