Trys priežastys pereiti prie elektrinių automobilių

1. Kova su klimato tarša tarptautiniu lygmeniu.

Praėjusiais metais JAV vyriausybė visą automobilių parką pakeitė elektriniais automobiliais, o Europos Sąjunga priėmė visą eilę teisės aktų, ribojančių kenksmingų medžiagų patekimą į atmosferą. Be to, ES planuoja iki 2035 metų uždrausti naujų automobilių su dyzeliniais ir benzininiais varikliais pardavimą. O Kinija iki 2025 metų tikisi 20 % automobilių pramonės perorientuoti į automobilių su netaršiais varikliais gamybą ir padidinti naudojamų elektromobilių skaičių nuo 2 iki 8 milijonų.

2. Vartotojų parama Žaliosioms iniciatyvoms.

Praeitais metais Ukraina prisijungė prie Europos žaliojo kurso. Jo tikslas yra iki 2050 metų paversti Europą pirmuoju žaliuoju kontinentu. Be to, šalyje taikomas ekologinis mokestis – jį moka įmonės, per metus išmetančios į atmosferą daugiau negu 500 tonų CO2. Taip pat taikomos lengvatinės paskolos, iniciatyvos už elektromobilius, žalieji tarifai ir kitos vyriausybinės aplinkosaugos iniciatyvos. 2022 m. sausio 1 d. Ukrainoje užregistruota daugiau kaip 33000 elektromobilių.

3. Kylančios naftos kainos.

Klasikinės energijos kainos pastaruoju metu sparčiai kyla. Pavyzdžiui, 2022 m. kovo mėnesį „Brent“ žaliavinės naftos kaina pakilo į dešimtmečio aukštumas – 127,98 USD už barelį. Tokią situaciją lėmė ne tik laipsniškas prekių draudimų panaikinimas, bet ir Rusijos karas su Ukraina – didžiausi Rusijos naftos importuotojai pradėjo mažinti vartojimo apimtis. Be to, įmonės masiškai pradėjo atsisakyti garantuoti Rusijos „juodojo aukso“ gabenimą, o Europos uostai jam uždaromi. it. Dėl to kai kuriose rinkose atsirado trūkumas, nulėmęs naftos ir iš jos gaminamų produktų kainų šuolį.

Kodėl elektriniai automobiliai yra finansiškai naudingi

2022 m. kovo mėnesį pasauliniai elektra varomų automobilių pardavimai išaugo 60 % iki 851 000 vienetų. Pirmą kartą visiškai elektriniai automobiliai, neįskaitant hibridinių, sudarė 11 % pasaulinių pardavimų.

Šiandien elektros kainos auga lėčiau, negu benzino kainos. Pasak „Autocentre“, pastarąjį mėnesį elektrinių automobilių paklausa Ukrainoje išaugo 15 kartų. Pagrindinė tokio augimo priežastis yra ta, kad elektromobilius vairuoti atsieina 50 kartų pigiau, negu automobilius su vidaus degimo varikliais. Tai, kad nereikia laukti didžiulėje eilėje įkrauti elektrinį automobilį dėl kuro trūkumo šalyje, taip pat yra labai svarbus veiksnys.

Elektrinių automobilių rinkos perspektyvos

Išvardinti faktoriai verčia automobilių pramonės gigantus transformuoti gamybą, pritaikant ją elektromobiliams. Vertybinių popierių birža yra labai jautri inovacijoms, todėl „žaliuosius“ automobilius gaminančių įmonių akcijų kaina turi augimo potencialą.

„Tesla „Model Y“ ir „ Tesla Model 3“ yra pasaulyje populiariausi elektromobiliai. Todėl „Tesla“ (NASDAQ:TSLA), tapusi elektrinių automobilių rinkos pioniere, išlieka sėkmingiausiu prekės ženklu rinkoje. Įmonė nuoseklų grynąjį pelną sugebėjo pasiekti tik 2020 metais. Dabar ji siekia tapti pirmąja įmone, masiškai gaminančia elektrinius automobilius ir pagaminti jų iki 20 milijonų per metus.

„Tesla Inc.“ 2017–2021 m. finansiniai rezultatai, mln. JAV dol.*

*Šaltinis: autorius duomenis surinko iš šios medžiagos

„Tesla“ svarbiausi finansiniai duomenys rodo aiškią pastarųjų penkerių metų augimo tendenciją. 2021 metais įmonės pajamos išaugo 70,67% nuo 31,5 mlrd. JAV dol. Iki 53,8 mlrd. JAV dol., o grynasis pelnas išaugo 700,58% nuo 0,7 mlrd. JAV dol. iki 5,5 mlrd. JAV dol.

Netikrumas dėl „Tesla“ akcijų kainos svyravimų

Jei žvelgsite į „Tesla“ akcijas kaip į investicijos idėją, turite būti budrūs, nes vertę sudaro ir spekuliatyvus komponentas. Kainų svyravimams didelę įtaką daro subjektyvus Elono Musko veiksmų faktorius. Pavyzdžiui, 2020 m. gegužės 1 d. verslininkas „Tweeter“ paskiroje paskelbė, kad „Tesla“ akcijų kaina yra per aukšta ir įmonė akimirksniu prarado 14 mlrd. JAV dolerių kapitalo rinkos vertės

2021 m. lapkričio 4 d. įmonės akcijų kaina pasiekė visų laikų aukštumas, pakilusi iki 1243,49 JAV dol. 2022 m. gegužės 25 d. ji smuko beveik per pusę iki 658,8 JAV dol. JAV Federalinio rezervo banko griežtinama monetarinė politika taip pat tam turėjo įtakos, paskatindama technologijų bendrovių vertės smukimą.

„Tesla Inc.“ akcijų kainos nuosmukis paskatino atlikti adekvatesnį įmonės vertinimą iš esmės. Todėl, atsižvelgiant į įmonės finansinę sėkmę iš vienos pusės ir į technologijų sektoriaus nuosmukį iš kitos pusės, prognozuoti tolesnį akcijų kainos judėjimą nėra lengva. „Tesla“ akcijos yra pervertintos pagal kainos ir pelno (angl. P/E) santykį (dabar 89,05).

Elektriniai automobiliai yra ateitis

Perėjimo prie elektrinių automobilių perspektyva išjudino rinką. Net ir visiškai kitoje srityje dirbančios įmonės, tokios kaip „Apple“ ir „Sony“ juos jau gamina.

„Apple“ ilgai planavo gaminti savo elektrinius automobilius, todėl ketina įsigyti startuolį „Canoo“, kuris galėtų tapti svarbiausiu žingsniu kelyje link šio tikslo. Be to, „Bloomberg“ pranešė, kad įmonė pasamdė „Ford“ pasaulinio automobilių saugos inžinerijos biuro direktorių Desi Ujkašević, turintį 31 metų darbo automobilių industrijoje patirtį.

2021 m. vasario mėnesį „Apple“ ir „Hyundai“ / KIA turėjo pasirašyti bendradarbiavimo sutartį, pagal kurią pastarosios investuotų 3,5 mlrd. JAV dolerių elektrinių automobilių gamybos KIA gamykloje Džordžijos valstijoje pradžiai. Tačiau Korėjos koncernas ir JAV informacinių technologijų gigantas nesugebėjo susitarti dėl „Apple Car“ gamybos.

Priešingai negu „Apple“, „Samsung“ nutarė atsisakyti idėjos gaminti savo elektrinį automobilį. Toks sprendimas priimtas atsižvelgiant į tai, kad jis pakenktų bendrovės verslui. Jei „Samsung“ įeitų į automobilių rinką, taptų tiesiogine konkurente įmonių, kurioms dabar tiekia komponentus elektriniams automobiliams.

Egzistuoja nuomonė, kad greitas perėjimas prie elektrinių automobilių pakenktų aplinkai. Reikėtų nepamiršti ne tik elektrinių automobilių veikimo, bet ir viso jų gamybos ciklo ir utilizavimo. Vietoj visiško vidaus degimo variklio atsisakymo reikėtų investuoti į aplinkai mažiau kenkiančias inovacijas, pavyzdžiui, hibridinius variklius, kurie būtų mažiau kenksmingi aplinkai, negu visiškai elektriniai automobiliai.

Vandenilio revoliucijos pradžia automobilių pramonėje

Pažangus judėjimas šia kryptimi yra vidaus degimo variklių transformavimas į vandenilinius, leidžiantis įmonėms išsaugoti daugiametes tiekimo grandines, kuriose dirba šimtai tūkstančių darbuotojų. Be to, vandeniliniai automobiliai neišmeta kenksmingų teršalų į atmosferą, nes iš išmetamojo vamzdžio išsiskiria tik vandens garai.

Azijos automobilių pramonės atstovės , „Toyota“ ir „Hyundai“, jau pristatė savo automobilius su vandeniliniais kuro elementais. Ukrainoje „Toyota Mirai“ tapo vienu iš tokių automobilių. Praeitais metais jis buvo sertifikuotas ir jam suteiktas registracijos numeris.

Šalia naujo tipo vidaus degimo variklių kūrimo, „Toyota“ (NYSE: TM) iki 2025 metų planuoja pristatyti 15 elektrinių automobilių modelių ir ateinantį dešimtmetį investuoti 13,5 mlrd. JAV dolerių į akumuliatorių gamybos apimčių didinimą.

3 priežastys, kodėl analitikai rekomenduoja investuoti į „Toyota Motor“

Japonijos automobilių pramonės gigantas išsiskiria nuosekliais finansiniais rezultatais, kurių neįtakoja rinkos pokyčiai. Už tai reikia pagirti bendrovės vadovų talentą suvaldyti rizikas ir padėkoti vartotojams, aukštai vertinantiems bendrovės automobilius. 2021 metais bendrovės pajamos augo 15,3 %, o grynasis pelnas – 26,94 %.

„Toyota Motor Corp.“ 2017–2021 m. finansiniai rezultatai, mln. JAV dol.*

*Šaltinis: autorius duomenis surinko iš šios medžiagos

  1. Bendrovės finansiniai rezultatai puikūs.
  2. Bendrovės konkurencinis pranašumas yra vandenilinių automobilių rinka.
  3. Kainos ir pelno (angl. P/E) santykis yra 10,3, o tai reiškia, kad bendrovė yra per mažai vertinama.

TM akcijų kaina atspindi bendrąją rinkos smukimo tendenciją ir gegužės 25 d. buvo 161,03 JAV dol.

„Renault“ proveržis vandenilinių ir elektrinių automobilių rinkoje

Europa taip pat neatsilieka vandenilinių variklių srityje. BMW planuoja pristatyti „iX5 Hydrogen“ dar šiais metais. Gegužės 19 d. „Renault Group“ („Euronext Paris“: RNO) pristatė vandenilinį krosoverį „Scenic Vision“. Tačiau bendrovė pasakė, kad automobilis nebus parduodamas iki 2030–2032 metų ir kad 2024 metais rinkoje pasirodys visiškai elektrinė jo versija.

Kuro elementą naudojanti „Scenic Vision“ versija yra su elektriniu varikliu, kuriam energiją tiekia vandenilio generuojama elektra. Pasak „Renault“, 16 kW kuro elementas leidžia automobiliui nuvažiuoti iki 800 km be sustojimo įkrovimui. Lyginant su tradiciniais elektromobiliais, jo akumuliatorius bus dukart lengvesnis, todėl išmetamo anglies kiekis sumažėja iki 75 %.

„Renault“ reikia proveržio vandenilinių ir elektrinių automobilių rinkoje dėl nežymaus bendrovės pastarųjų metų veiklos rezultatų smukimo. 2019 ikipandeminiais metais bendrovė paskelbė 140 mln. JAV dol. nuostolį, kuris 2020 metais išaugo iki 8 mlrd. JAV dol., tačiau 2021 metais „Renault“ automobilių paklausa vėl pradėjo augti, ką liudija 6,3 % pajamų augimas iki 46,2 mlrd. JAV dol. bei 0,9 mlrd. JAV dol. grynasis pelnas.

„Renault SA.“ 2018–2021 m. finansiniai rezultatai, mln. eurų*

*Surinko autorius, remdamasis medžiaga

Nuo 2018 m. balandžio pradžios bendrovės akcijų kaina ritosi žemyn. Iš kitos pusės, bendrovės kainos ir pelno (angl. P/E) santykis 6,7 yra gana žemas, o tai reiškia, kad akcijos yra per mažai įvertintos. Gegužės 25 d. RNO akcijų vertė buvo 24,39 euro.

„Žaliųjų“ automobilių gamintojų akcijų prikimo nauda

Dabartinė aplinka yra palanki elektrinių automobilių gamintojų akcijų kainoms. Ilgalaikė investicija į tokias bendroves yra puiki idėjas.

Priklausomai nuo jūsų noro prisiimti riziką ir bendrovių pasirinktos investavimo strategijos, į minėtas įmones galėtų investuoti:

  1. Rizikos nebijantys investuotojai,kurie iš investicinių idėjų nori gauti didžiausią grąžą trumpalaikėje perspektyvoje, rinksis „Tesla“ (TSLA). Bendrovė yra rinkos lyderė ir jos finansiniai rezultatai yra geri. Tačiau nereikėtų pamiršti, kad bendrovės akcijos yra pervertintos daugiausiai dėl Elono Musko asmenybės. Be to, nėra aišku, ar bendrovė sugebės išsaugoti pozicijas, nes į rinką ateina nauji konkurentai.
  2. Nuosaikūs investuotojai, kuriems investicinės idėjos saugumas yra svarbesnis už potencialų gerą pelną, rinksis „Toyota“ (TM). Tai stabiliai veikianti bendrovė, turinti nepriekaištingą finansinių rezultatų istoriją ir užimanti vandenilinių automobilių rinkos lyderės poziciją. Jis turi geras perspektyvas padidinti savo vertę vidutinės trukmės laikotarpiu.
  3. Investuotojai, kurie, kaip Varenas Bufetas (angl.Warren Buffett) nebijo savo investiciniame portfelyje priglausti daug žadančias akcijas ilgalaikėje perspektyvoje ir ramiai laukti, kol akcijų kaina pakyla, neabejotinai rinksis „Renault“ (RNO). Ji turi potencialą augti ir ilgainiui užvaldyti Europos vandenilinių automobilių rinką. Be to, „Renault“ yra labiausiai nuvertinta iš visų minėtų įmonių.

Nepamirškite, kad konkurencija yra arši ir neprognozuojama, todėl, prieš investuodami, turėtumėte atlikti išsamią rinkos ir pasirinktos įmonės analizę.