Pabandyti jį teko ne itin palankiomis sąlygomis: nors kalendorius rodo pavasarį, oras pralinksmino ir kruša, ir šlapdriba, ir lietumi, o temperatūros stulpelis vargiai atsiplėšė nuo nulio laipsnių. Šalta. Ir visi žino, kad šaltis elektromobiliui – ne pats geriausias draugas: mažėja baterijos talpa, traukiasi ir nuvažiuojamas atstumas.

Visgi „Enyaq iV“ jau žaidžia toje lygoje, kur toks oras ženkliai sukliudyti neturėtų. Man į rankas atiteko „Enyaq iV80“ versija: skaičius prie pavadinimo simbolizuoja, kokios talpos baterija automobilyje įrengta. Ši – didžiausią atstumą nuvažiuojanti – versija turi 85 kWh talpos baterija ir, remiantis atnaujinta WLTP bandymų tvarka, nuvažiuoja iki 520 km atstumą. Tačiau talpiausią bateriją turintis modelis ir brangiausias – jo kaina prasideda nuo 46060 eurų.

Jeigu norisi pigesnio modelio, siūlomos dar dvi versijos. „Enyaq iV60“ su 62 kWh talpos baterija, o antroje 2021 m. pusėje pasirodys ir „Enyaq iV50“ su 55 kWh talpos baterija. Tai bus pigiausias elektrinis „Enyaq“, kurio kaina Lietuvoje prasidės nuo 35590 eurų.

Turi giminingą modelį

Norisi su kažkuo lyginti? Galite: tikras „Škoda Enyaq iV“ brolis yra „Volkswagen ID.4“. Abiejų modelių platforma (MEB), baterijų dydžiai, nuvažiuojami atstumai, netgi apsisukimo spindulys – 10,2 metro – identiški. Skiriasi tik pagreitėjimas iki 100 km/val. – „Škoda“ čia lėtesnė 0,1 sek. ir 100 km/val. greitį pasiekia per 8,6 sek. Tad tik skonio (bei piniginės storio) klausimas, kuris modelis patiks labiau.

Beje, kaip ir ID.4, taip ir „Enyaq iV“ yra varomas užpakaliniais ratais, mat elektros variklis įtaisytas ant galinės ašies ir suka užpakalinius ratus. Ieškantiems daugiau dinamikos ir aštresnių pojūčių kiek vėliau (žadama, kad antroje šių metų pusėje) bus pasiūlytos ir visus varančiuosius ratus turinčios versijos, o taip pat ir karštasis RS modelis.

O mane džiugina ir tai, kad „Škoda“ nepamiršo ženklą iš kitų išskiriančių elementų. Pavyzdžiui, priekinėse automobilio durelėse yra skėčiai, o atvėrus įkrovimo angos dureles, rasite ledo grandiklį. Kaip sako čekai – „Simply Clever“.

Patrauklus akiai modelis

Atskirų pagyrų nusipelno „Škoda“ interjero ir eksterjero dizaineriai. Automobilio išorė traukia akį ir, kitaip nei dažniausiai būdinga šiuolaikiniams elektromobiliams, kėbulo linijos yra aštrios, dinamiškos, provokuojančios. Interjere vyrauja ramybė ir klasika: „Škoda“ mielai naudoja apdailą pagyvinančią ir sušildančią tekstilę, o panorus kažko ypatingo, galima pasirinkti „Eco Suite“ apdailą, kurioje oda, naudota salone, yra dažyta alyvuogių ekstraktu ir akį džiugina malonia klasikine ruda spalva.

Įsitaisyti patogiai nesudėtinga: sėdynės apgaubia kiekvieną nugaros linkį, tad tinkamai susireguliavus vairą ir veidrodėlius, galima leistis į kelią. Nesunku greitai pastebėti, kad „Enyaq iV“ garso izoliacija tikrai gera – galbūt pro šalį važiuojantį BMW su spragsinčiu ir liepsnomis besispjaudančiu išmetimu girdėsite, tačiau susikalbėti nebus sudėtinga nei greitkelyje, nei užmiesčio keliuose, nei mieste.

Visgi tikrai jaučiasi tai, kad automobilis sunkus – sveria virš 2 tonų. Kas kartą greitėjant ar stabdant justi, kad modelis inertiškas. Tiesa, dėl žemai sumontuotų baterijų posūkiuose elektromobilis elgiasi kone nepriekaištingai, mažai svyra į šalis ir be reikalo negąsdina vairuotojo. Beje, elektroniškai „Enyaq“ greitis apribotas iki 160 km/val. ir tai, sakyčiau, gerai, kadangi jau nuo 110 km/val. greičio nepaisant visų aerodinaminių sprendimų ir kitų patobulinimų elektromobilis elektros energiją ima ryti „dideliais gurkšniais“. Ir tuomet deklaruojamas 520 km nuvažiuojamas atstumas tampa labiau teorinis ir laboratorinis nei realus.

Papildomos įrangos gausa nustebins

Bandytoje versijoje tiesiai prieš vairuotojo akis įrengtas skaitmeninis prietaisų skydelis, o centre – lietimui jautrus 13 colių skersmens multimedijos ekranas. Kompozicija akies nerėžia, o tai, kad tiesiai priešais vairuotojo akis pateikiama informacija, pavyzdžiui, kur sukti, primenami paskutiniai greičio ribojimo ženklai ir t.t., išties naudinga. Tačiau pastaruoju metu „Volkswagen“ koncernui sunkokai sekasi susidoroti su iššūkiu priversti multimedijos ekranus veikti sparčiai, taip, kaip vairuotojai pripratę naudodamiesi išmaniaisiais telefonais. Spustelėjus vieną ar kitą mygtuką ekrane justi akimirkos uždelsimas. Ar tai erzina? Ne itin.

O štai pasižvalgymas po „Enyaq iV“ kainoraštį tikrai gali sutrikdyti: pasirinkimas itin gausus. Pavyzdžiui, šeši skirtingi interjero modeliai, aštuoni skirtingi 18, 19, 20 colių skersmens ratlankių modeliai (vienas komplektas netgi siūlomas skirtingų pločių priekinei ir galinei ašiai), aštuonios skirtingos kėbulo spalvos, o kur dar beprotiškai ilgas papildomų įrangos paketų sąrašas? Kitaip tariant, būsimam „Škoda Enyaq iV“ pirkėjui tikrai bus, ką studijuoti.

Techninės detalės

„Škoda Enyaq iV80“

  • Variklis: elektrinis, 150 kW galios, 310 Nm sukimo momentas
  • Pagreitėjimas iki 100 km/val.: 8,6 sek.
  • Vidutinės energijos sąnaudos (pagal WLTP): 15,2-21,6 kWh/100 km
  • Varantieji ratai: užpakaliniai
  • Nuvažiuojamas atstumas (pagal WLTP): 520 km
  • Ilgis: 4649 mm
  • Plotis: 1879 mm
  • Aukštis: 1616 mm
  • Svoris: 2090 kg
  • Bagažinės talpa: 585 l (nenulenkus galinių sėdynių)
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)