Iš Vilniaus – į Rygą, iš Rygos – į Frankfurtą, iš čia – į Torontą ir galiausiai į Karibuose esančią Grenadą atvykusi Milda su Mindaugu daug domėjosi apie šiuo metu šioje saloje esančią situaciją.

„Ilgai svarstėme, ką daryti su kelione į Karibus – važiuoti ar ne. Tačiau pakalbėjome su kitais žmonėmis, kurie visoje šioje situacijoje keliauja ir jie mus nuramino, kad nėra taip baisu, kaip gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio. Tuo tarpu sala, į kurią skridome – viena saugiausių Karibų salų. Grenadoje buvo nustatyti tik 42 koronaviruso atvejai, šiuo metu – tik 2 aktyvūs. Tačiau ir jie buvo įvežtiniai“, – pasakoja Milda.

Tiesa, prieš atvykdama čia pora susidūrė su keliais iššūkiais – teko gana skubiai susitvarkyti dokumentus, gauti reikalingus leidimus.

„Kad gautume leidimą atvykti į salą, turėjome nueiti nemažą kelią. Ilgą laiką domėjausi, kaip gauti reikalingus dokumentus, kaip Sveikatos ministerija sprendžia įvairius dalykus. Nes iš esmės situacija kito vos ne kasdien, taisyklės – irgi. Galų gale, net ir bilietų įsigyjimas užtruko, – teigia moteris. – Visa kelionė truko kone 40 valandų. Iki tol turėjome nemažai reikalų ir nerimo. Pavyzdžiui, prieš paliekant savo šalį privalėjome pasidaryti koronaviruso testą. Kad patektume į Grenadą, nuo testo atlikimo negali praeiti daugiau nei 72 valandos. Galvojome, ar tilpsime į šį laiką. Tačiau vėliau sužinojome, kad už didesnius pinigus galima pasidaryti testą ir atsakymą gauti vos per kelias valandas. Spėjome.“

Gavę neigiamą atsakymą, Milda su Mindaugu privalėjo Sveikatos ministerijai pateikti paraišką dėl patekimo į salą, nurodant visus savo duomenis. Čia vėl susidūrė su nerimastingu laukimu – ar patvirtinimas bus atsiųstas laiku.

„Tačiau viską gavome ir čia prasidėjo mūsų kelionė. Apsiginklavome dezinfekciniais skysčiais ir apsauginėmis veido kaukėmis. O kelionės metu buvome maloniai nustebę – buvo labai griežtai laikomasi reikalavimų, tiek lėktuvuose, tiek oro uostuose. Matavo temperatūrą, įspėjo, kad įsėdus į lėktuvą būtina dezinfekuoti rankas, sėdėjome laikydamiesi nurodytų atstumų, o ir keleiviai buvo geranoriškai nusiteikę“, – tikina Milda.

Iš Frankfurto į Torontą vykęs skrydis buvo ilgiausias – truko 9 valandas. Jo metu, pasak Mildos, buvo taikomos griežčiausios taisyklės.

„Kadangi kelionė truko netrumpai, žinoma, buvo tiekiamas maistas. Ir viskas iki tokio lygio, kad nusiimi kaukę, įsidedi kąsnį, vėl užsidedi kaukę ir kramtai, – šypteli moteris. – Jei keleivių palydovai pamatydavo žmogų be kaukės ar išlindusią iš po kaukės nosį, sudrausmindavo išsyk. Tačiau po dviejų įspėjimų galėjo grėsti ir baudžiamoji atsakomybė. Net ir eiti į tualetą nebuvo galima paprastuoju būdu – teko spausti mygtuką ir laukti, kad nesusidarytų eilė.“

Atvykus į Toronto oro uostą buvo viskas uždarytas – dirbo vos dvi kavinės. Tiesa, skrydžiai, nors ir ne įprastu tempu, tačiau vistiek vyko.

„Visas tas 16 valandų reikėjo laukti prie savo vartų, niekur išeiti nebuvo galima. Tačiau naktis praėjo gerai, pamiegojome ant sofučių. Iš pradžių galvojome, kad bus blogiau, – juokiasi Milda. – Nuostabu, kad nors oro bendrovės dėl suvaržymų patiria neįtikėtinus nuostolius, vis tik sudaro sąlygas saugiai keliauti. Manau, tai fantastiškas dalykas.“

Patekimas į galutinį planuotos kelionės tašką – Grenadą – pasak atlikėjos, taip pat yra nenuspėjamas: čia gali būti neįleidžiamas dėl menkiausios priežasties.

„Vietiniai šią salą labai myli, saugo ją. Jie nepyksta ant atvykėlių, turistų, tačiau prašo saugotis, nes nenori saloje chaoso – siekia palaikyti ramybę, – sako Milda. – O atvykę privalėjome karantinuotis minimum penkias dienas. Tvarka tokia – iš specialaus sąrašo pasirenki tam tikrą viešbutį ar kitą apgyvendinimo įstaigą, ten praleidi atitinkamą dienų skaičių, tada atlieki koronaviruso testą. Jei atsakymas neigiamas – gali judėti toliau.“

Moteris džiaugiasi, jog personalas yra puikiai apmokytas dirbti esant tokiai situacijai visame pasaulyje – prireikus galima netgi paprašyti, kad nueitų į parduotuvę nupirkti maisto.

„Galima trumpam nubėgti nusimaudyti, aišku, nekontaktuojant su kitais. O personalas visuomet prižiūri, ką darai – juk būna visokių žmonių“, – sako Milda.

Tiesa, šiandien Milda kartu su vyru jau mėgaujasi atostogomis – pora gavo neigiamus testo rezultatus. Atlikėja tvirtina, kad jie į šią salą atvyko buriuoti, o net keturias savaites praleis ne viešbutyje, o laive ant vandens.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.