„Kitos šalys narės ketina kreiptis teismą, mes galvojame, kad mažiausiai 8 šalys kreipsis. Kartu su Susiekimo ministerija siųsime pačius geriausius mūsų teisininkus atstovauti Europos Sąjungos Teisingumo Teisme“, – posėdyje sakė teisingumo ministras Elvinas Jankevičius.
Tuo metu susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius teigia, kad dėl minėtų Mobilumo paketo nuostatų 35 tūkst. Lietuvos vežėjų gali likti be darbo.

„Mūsų biudžeto praradimai bus apie 102 mln. eurų, kas sudarys 1,6 proc. bendrojo vidaus produkto. Tuo labiau nesuprantama situacija, kai yra COVID–19 situacija, nakvojimas kabinoje yra uždraustas ir priverčiama nakvoti viešbučiuose, kur sąlygos koronaviruso plitimui yra palankesnės nei atskirai (esantiems – ELTA)“, – sakė J. Narkevičius.

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis sako, kad ieškinys, kuriam Vyriausybė pritarė, ES Teisingumo Teismui dėl Mobilumo paketo turėtų būti pateiktas artimiausiomis dienomis.

„Ieškinys yra parengtas. Per kiek laiko procedūrinis sprendimas bus įgyvendintas, tai čia dienų klausimas yra. Tikimės, kad bent aštuonios valstybės, be Lietuvos, jį parems ir tikime tikrai sėkminga baigtimi“, – žurnalistams sakė S. Skvernelis.

Susisiekimo ministerija nurodo, kad atskiros šių teisės aktų nuostatos dėl privalomo transporto priemonės grąžinimo į įsisteigimo valstybę, kabotažo ribojimų, vairuotojų komandiravimo ir poilsio taisyklių įsigaliojimo, kai nėra užtikrinta atitinkama infrastruktūra, neatitinka Lietuvos politinių ir ekonominių interesų bei turės neigiamos įtakos Lietuvos verslui.

„Mobilumo paketo nuostatos dėl privalomo transporto priemonės grąžinimo į įsisteigimo vietą, kabotažo ribojimo bei darbuotojų komandiravimo ir atnaujintų kasdienio bei kassavaitinio poilsio taisyklių įsigaliojimo datos, Lietuvos transporto sektoriaus įmonių ir joms atstovaujančių organizacijų teigimu, dirbtinai perskirstys krovinių vežimo kelių transporto priemonėmis rinką, apribos Lietuvos vežėjų verslo galimybes kitose valstybėse narėse, kas nulems neigiamą įtaką jų užimamai rinkos daliai”, – teigia ministerija.

Pasak Susisiekimo ministerijos, Mobilumo paketo nuostata dėl privalomo transporto priemonės grąžinimo į įsisteigimo vietą neatitinka Europos žaliojo kurso tikslų ir siekio užtikrinti, kad ES iki 2050 metų taptų neutralizuoto poveikio klimatui regionu, kuriam pritarė Europos Vadovų Taryba.

J. Narkevičius anksčiau taip pat sakė, kad Mobilumo paketo punkto dėl vairuotojų poilsio šiuo metu įgyvendinti negalima, nes tam nėra užtikrinta pakankama viešbučių infrastruktūra.

Tačiau profsąjungos teigia, kad sąlygos dėl darbuotojų poilsio turi būti užtikrinamos, o viešbučių infrastruktūra atsiras tada, kai bus poreikis.

Europos Parlamentas liepos pradžioje priėmė Mobilumo paketą, kuriam Lietuva nepritarė.