Realybė, žinoma, ne tokia kvapą gniaužianti nei pirmas motociklo įspūdis (ne veltui pristatymo vaizdo medžiagoje juo važiuoja Imperijos kareivį primenantis vairuotojas), bet japonų motociklų gamintojo vaizduotė negali nežavėti – du ratai priekyje ir vienas gale – tokios koncepcijos daugiau nesiūlo nei vienas kitas motociklų gamintojas.

Žinoma, išskyrus „Piaggio MP3“ ir... „Yamaha Tricity“ mopedus, turinčius tokį patį ratų išdėstymą. Tik su itališku mopedu viskas paprasčiau – atvažiavai, nulipai ir nuėjai. O štai „Tricity“ priekinės pakabos konstrukcija kitokia – atvažiavai, nulipai ir, jei jo neatrėmei kojele, jis nukris. Tokią pačią pakabos konstrukciją turi ir „Niken“, be to, pasižymintis ir aukštesniu svorio centru. Tai kokiems velniams visa ši sudėtinga architektūra (daugiau apie „Leaning Multi-Wheel“ pakabą galima sužinoti čia) su dvigubomis apverstomis priekinėmis šakėmis, jas jungiančia gudria lygiagrečių traukių sistemą ir net keturiais priekiniais amortizatoriais?

Ogi komfortui ir saugumui. Nes du priekiniai ratai – dvigubai didesnis sukibimo plotas, gerokai sumažinantis tikimybę, kad nuslys priekinis ratas (šiuo atveju ratai) – jei vienas ratas praranda sukibimą, kitas ratas saugo nuo nuslydimo, taip sumažinant griuvimo pavojų. Akivaizdu, kad tokia konstrukcija padidina ir stabdymo efektyvumą, atitolinant tą momentą, kada į darbą turi įsitraukti ABS sistema. Tiesa, priekyje yra ne įprasti 17“, bet 15“ colių ratai (galinė padanga yra „190/55 R 17“ dydžio), tad ir stabdžių diskai mažesni. Atitinkamai – ir didesnė reikalinga stabdymo jėga.

O dar ši konstrukcija žymiai padidina važiavimo komfortą – motociklo priekinė šakė su nepriklausoma dviejų ratų pakaba tarsi sklendžia kelio paviršiumi. Tai yra neabejotinas privalumas, bet yra ir trūkumas.

Nes važiuodamas nelabai jauti kas vyksta su priekiniais ratais ir norėtųsi labiau įtraukiančio važiavimo proceso. Bet jei reikia įveikti tolimą atstumą, manau, tai tik privalumas, nevarginantis tolimoje kelionėje važiuojant bet kokiu keliu. Galinė pakaba yra reguliuojama – standartinis nustatymas yra komfortiškas, bet galima pasirinkti ir standesnę amortizaciją.

Varančioji jėga – trijų cilindrų 847 cm3 variklis (toks pats kaip „MT-09“ ir „Tracer 900“ modeliuose, tik su sunkesniu alkūniniu velenu, todėl ne taip azartiškai, bet tolygiau renkamais sūkiais), pasiekiantis 115 AG ir 87 Nm sukimo momentą. Motoras daugiau nei pakankamas rodsteriui ar lengvam kelioniniam motociklui, tačiau aiškiai per silpnas 263 kilogramus sveriančiam triračiui, jei norite sukti rankeną lyg skristumėte kosminiu motociklu.

Bet keliavimui – visai pakankamas. Tuo labiau, kad aukščiausią, šeštą pavarą galima jungti jau prie 60 km/h, o su antra pavara galima bėgėtis net iki pat 130 km/h – pavaros yra itin ilgos. Tiesa, degalų sąnaudos nėra pačios mažiausios – vėlgi dėl ne pačio geriausio galios ir svorio santykio, jos tik važiuojant lėtai nukrito iki 7 l/100 km.

Dar norėtųsi aukštesnio priekinio stiklo – vėl gi su mintimi, kad keliauti šiuo triračiu motociklu būtų tikrai patogu tiek dėl komfortiškos pakabos, tiek ir dėl geresnį sukibimą užtikrinančių priekinių ratų, kai reikėtų važiuoti blogu oru. Tad jei dairotės kelioninio motociklo ir mėgstate originalius sprendimus, kai tik baigsis karantinas skubėkite išbandyti šį japonišką triratį – jei neturite erdvėlaivio piloto licencijos ir nereikalingas viršgarsinis greitis, šis motociklas jus gali tikrai nustebinti.

Daugiau apie naują „Yamaha Niken“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje, kurios pabaigoje sužinosite ir vieną netikėtą atradimą.

„Yamaha Niken“ techniniai duomenys

  • Variklis: 847 cm3
  • Variklio galia: 84,6 kW (115 AG) prie 10 000 aps./min
  • Variklio sukimo momentas: 87,5 Nm prie 8 500 aps./min
  • Degalų bako talpa: 18 l
  • Svoris su degalais: 263 kg
  • Degalų sąnaudos testo metu: 7 l / 100 km
  • Sėdynės aukštis: 820 mm
  • Kaina: 15 123 eurai