Teorijos egzaminas, „Delfi“ pasakojo „Regitros“ Komunikacijos skyriaus specialistė Emilija Bardauskienė, yra vienas iš dviejų, kuriuos tenka laikyti būsimiems vairuotojams. Tačiau neįveikus šio egzamino kartelės, bandyti išlaikyti praktikos egzamino niekas neleidžia.

Bene dažniausiai laikomas yra B kategorijos vairuotojų (B kategorija suteikia teisę vairuoti įprastus lengvuosius automobilius) teorijos egzaminas. Jis trunka 30 minučių, o egzaminą sudaro 30 klausimų. Egzaminas išlaikytas tada, kai teisingai atsakoma į ne mažiau nei 24 klausimus. Vadinasi, maksimalus galimų klaidų skaičius – 6.

Jei šis egzaminas išlaikomas, tuomet būsimo vairuotojo laukia praktikos egzaminas, kuris vyksta realiame eisme. Tokiu būdu patikrinami įgūdžiai, kurių vairuotojui prireiks kasdien. Kaip aiškino E. Bardauskienė, praktikos egzamino metu vairuotojas turi pademonstruoti ne tik tai, kaip valdoma transporto priemonė, bet ir tai, kaip vairuotojas vadovaujasi kelio ženklais, reaguoja į kitų eismo dalyvių veiksmus, kylančius pavojus kelyje ir kaip priima teisingus sprendimus.

Kam reikalingas teorijos egzaminas

„Regitros“ atstovė pasakojo, kad teorijos egzamine norima patikrinti ne tik tai, kaip būsimas vairuotojas išmokęs Kelių eismo taisykles (KET), ar jis žino, ką reiškia vienas ar kitas ženklas, bet ir tai, kaip vairuotojas turimas žinias gali pritaikyti konkrečiose situacijose.

Todėl, pasak jos, pateikti klausimai yra glaudžiai susiję su praktinėmis situacijomis kelyje.

„Kėdainių mugės“ nuotr.

„Tokiu būdu siekiama, jog pradedantysis vairuotojas, išvažiuodamas į realų eismą, suvoktų, kaip išvengti avarinių situacijų arba kaip elgtis esant atitinkamoms aplinkybėms ir nesutrikti“, – kalbėjo specialistė.

Kur ir kodėl klystama

Pasak E. Bardauskienės, laikantys teorijos egzaminą „Regitroje“, turėtų atkreipti dėmesį į tai, kaip valdyti automobilį esant sudėtingoms eismo sąlygoms. Pasikartoti žinias reikėtų ir apie kelio ženklus, gatvių ženklinimą, o taip pat ir apie tai, kaip suprasti eismo reguliuotojo signalus. Atvejai, kai į gatves išeina reguliuotojai, reti, tačiau su tokia situacija susidūręs vairuotojas privalo žinoti, kaip reikėtų elgtis.

„Taip pat labai svarbu paminėti ir vairavimo kultūrą bei vairuotojų teises ir pareigas. Nors iš pirmo žvilgsnio tai gali pasirodyti išskirtinio dėmesio nereikalaujantys klausimai, tačiau dažnas būsimas vairuotojas neturi pakankamai žinių, kaip saugiai elgtis kitų eismo dalyvių atžvilgiu. Pavyzdžiui, kaip užtikrinti keleivių saugumą arba kaip elgtis įvykus eismo įvykiui“, – pastebėjo specialistė.

Anot jos, dažniausiai būsimi vairuotojai suklysta dėl to, kad kažko nežino, arba per daug jaudinasi. Būtent dėl šios priežasties į egzaminą patariama ateiti tada, kai asmuo gerai jaučiasi ir yra užtikrintas savo jėgomis.

„Be to, egzamine visuomet patariame neskubėti, atidžiai įsiskaityti į klausimus ir nepamiršti, kad teisingas atsakymas gali būti ne vienas“, – kalbėjo žinovė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (162)