„Išsidėvėję dantračiai. Kas blogiausia gali įvykti, tai kabina gali įkristi, jeigu tie dantračiai nebesusitiktų“, – apžiūrėdamas senus liftus LNK žiniose sakė liftus prižiūrinčios bendrovės „Baltijos liftai“ direktorius Mantas Romaška, tačiau taip pat pridūrė, kad panikuoti nereikėtų, mat net ir seniausiuose liftuose yra įrengti stabdymo mechanizmai.

Daugiabučius namus prižiūrinčios įmonės „Mano būstas“ duomenimis, iš 1 tūkst. liftų, pusę reikia remontuoti, o beveik pusė remontuotinų – kritinės būklės, t.y. senesni nei 40 m.

„40 metų automobilis irgi gali važiuoti, bet avarijos atveju tu nežinai, kokios bus pasekmės“, – LNK teigė „Mano būstas“ atstovas Paulius Ugianskis.

Tiesa, dėl pavojaus keleivių saugumui Vilniuje netrukus planuojama sustabdyti 31 liftą. Panašiai tiek buvo sustabdyta ir pernai.

„Situacija kartojasi metai iš metų. Kiekvienais metais yra stabdomas tas pats liftų kiekis. Gyventojai – kaip taisyklė – kaip tik liftas yra uždaromas pirmą mėnesį, nesiima jokių priemonių, tačiau kai tenka pavaikščioti pėsčiomis į 5,6,9 aukštus, jie priima sprendimą jį keisti arba remontuoti“, – sakė P. Ugianskis.

Visgi be lifto likti bijo ne visi daugiabučių gyventojai. Kai kurių nuomone, liftininkai taip gąsdindami tiesiog bando pasipinigauti.

„Išgirdau dabar kalbas, kad ir tas dabar nebelaikys, nors prieš tai dirbo be jokio gedimo. Tiesiog manau, kad čia yra kažkokios tendencijos“, – komentavo viena daugiabučio gyventoja.

„Negalvoju remontuoti. Važiuoti nebijau. Užstrigsiu – pasėdėsiu, vis tiek išgelbės“, – sakė kitas gyventojas.

„Jeigu liftas sustotų... pėsčiomis einam. Jau buvo toks atvejis. O ką? Sveika“, – sakė dar viena gyventoja.

Kapitalinis lifto remontas gyventojams gali atsieiti daugiau nei 30 tūkst. Eur, o pakeitimas nauju – daugiau nei 50 tūkst. Eur.

Liftus prižiūrinčios bendrovės duomenimis, ši situacija su senais liftais yra ne tik Vilniuje, bet ir visuose miestuose, kuriuose yra senų daugiaaukščių.