„Transneft“ pranešime pažymi, jog kartu su Rusijos energetikos ministerija parengti siūlymai dėl šių kompensacijų dydžio nustatymo bei jų išmokėjimo tvarkos.

Naftos tiekimas iš Rusijos vamzdynais į Europą ilgam sutriko balandžio 19-ąją, Baltarusijai ją pasiekusioje rusiškoje naftoje aptikus didelę koncentracija dichloretano – toksiškos, stiprų korozijos poveikį turinčia medžiagos. Netrukus buvo nustatyta, jog nafta buvo užteršta netoli Rusijos Samaros miesto esančioje perpumpavimo stotyje, bandant nuslėpti naftos vagystes.

Baltarusija balandžio 19-osios vakarą sustabdė naftotiekį Uneča-Polockas, smarkiai sumažino savo naftos perdirbimo įmonių gamybos pajėgumus, siekdama išvengti jų įrengimų sugadinimo. Buvo sustabdytas užterštos rusiškos naftos tranzitas į Lenkiją, Vokietiją, o per Ukrainą – į Vengriją, Slovakiją, Čekiją.

Kokybės standartus atitinkanti nafta „Družba“ rezervine atšaka į Baltarusijos naftos perdirbimo įmones sumažintomis apimtimis pradėta tiekti praėjusio mėnesio pradžioje, o pabaigoje atnaujintas „švarios“ naftos eksportas Ukrainos kryptimi – į Slovakiją, Vengriją, Čekiją.

Rusiškos naftos tiekimas vamzdynais per Baltarusiją į Lenkiją bei Vokietiją buvo atnaujintas tik praėjusį sekmadienį.

„Transneft“ skelbė, jog visos „Družba“ vamzdynų sistemos išvalymui nuo užterštos naftos gali prireikti 6-8 mėnesių.