Teisių neprireikė

Į Tor Modlin trasą, kuri nuo Varšuvos yra nutolusi apie 40 kilometrų, mes atvykome apie vidudienį.

Jau netrukus paaiškėjo, kad pirmasis dalykas, nuo kurio pradėsime pažintį su vilkikais ir bus bandomieji važiavimai. Nespėjus nė gerai apsidairyti jau sedėjome autobuse. Jis visus smalsuolius ir norinčius išbandyti vilkikus vežė į specialiai tam paruoštą trasos dalį.

Atvykus į trasą mus pasitiko dailiai surikiuoti vilkikai. Buvo nesunku pastebėti, kad kai kurie – su didžiulėmis puspriekabėmis, kurių ilgis, kaip niekada iki šiol nevairavus C, CE kategorijos automobilių, kiek gąsdino.

Trasa, kurioje išbandėme vilkikus, pasirodė nedidelė ir net ir nepatyrusiems vairuotojams įveikiama vos per keletą minučių.

Visgi joje, ko gero, tilpo viskas, ko gali prireikti išbandant naują didelių gabaritų automobilį – keletas kalniukų, staigus 90 laipsnių posūkis, žiedinė sankryža bei speciali sistema, skirta išbandyti transporto priemonę esant sudėtingoms oro sąlygoms.

Mus pasitikę instruktoriai iškart vedėsi prie vilkikų ir ragino juos išbandyti. Prisipažinus instruktoriui, kad šis važiavimas bus pirmas vairuojant vilkiką, šis tik numojo ranka: „Tai tikrai nesudėtinga“, – juokėsi jis, nors man tada juokinga tikrai neatrodė.

Pirmas važiavimas – su 14 m. puspriekabe

Pirmasis modelis, kurį teko išbandyti – naujausias 2019 metų „Renault T High 520“. Ne mažiau svarbus faktas, kad prie jo buvo prikabinta ir dar beveik 14 metrų puspriekabė.

Įlipus į vilkiką instruktorius iškart paaiškino, kad automobilis turi automatine pavarų dėžę, o siekiant išlaviruoti prikabintą puspriekabę reikės labai atidžiai sekti šoninius veidrodėlius.

Tik įlipus dėmesį patraukė kabinos dydis. Nors čia buvo keturios sėdynės, vietos netrūko. Instruktorius paaiškino, kad įprastai sėdynės būna tik dvi, o šalia jų dar ir gultas tolimųjų reisų vairuotojų poilsiui, tačiau su šiuo vilkiku vykdomi vairuotojų apmokymai, todėl automobilyje sėdynių šiandien daugiau nei įprastai.

Varšuvos Tor Modlin automobilių trasoje vyko „Volvo“ ir „Renault" vilkikų bandomieji važiavimai.

Instruktoriui trumpai papasakojus pagrindinius dalykus, gavusi leidimą pradėti kelionę pasukau automobilio raktelį ir išjungę vilkiko stovėjimo režimą lėtai pajudėjome iš vietos.

Kiek pavažiavus į priekį mūsų jau laukė pirmoji kliūtis – apvažiuoti įspėjamuosius kelio stulpelius jų nekliudžius. Apsidžiaugiau, kad pirmoji užduotis pavyko nesunkiai, nors atrodė, kad kabina tokia plati, jog tikrai kliudysime stulpelį.

Įvažiavus į žiedinę sankryžą vilkiko išlaikyti vienoje eismo juostoje nepavyko, tačiau instruktorius dar kartą liepė sekti veidrodėlius. Tiesa, tada dar nė neįtariau, kad sunkiausia užduotis dar tik laukia.

Netrukus įvažiavus į kalną mūsų laukė staigi nuokalnė ir dar staigesnis posūkis į dešinę. Nors tai gal ir neskamba sudėtingai, pirmą kartą vairuojant tokį galiūną tai nemenka užduotis.

Instruktorius liepė važiuoti lėtai bei „užsimesti“, kad nekliudytume kelkraščio. Labai paprasta nebuvo, tačiau su užduotimi susidoroti pavyko neblogai.

Apvažiavus trasą instruktorius maršrutą pasiūlė pakartoti antrą kartą, kuris, beje, sekėsi jau daug lengviau.

„Galėsite pakeisti profesiją“, – išlipant iš kabinos jau siūlė jis man ir juokėsi.

Apsisukome 180 laipsnių kampu

Išbandžiusi „Renault“ modelį privalėjau išbandyti ir 2019 metų „Volvo FH“ vilkiką. Tiesa, jis ypatingas tuo, kad jo kabina yra tokia aukšta, kad čia pilnai galima atsistoti.

Kaip papasakojo jau kitas instruktorius, šis modelis yra skirtas vykdyti ypač tolimus reisus, mat vilkikas gali sekti juostų linijas, o atnaujintas jo variklis degalų sąnaudas leidžia sumažinti iki 7 proc.

Įspūdį darė ir tai, kad „Volvo FH“ kabinoje yra didelis stoglangis.

„Jis skirtas žiūrėti į žvaigždes“, – progos pajuokauti nepraleido instruktorius.

Varšuvos Tor Modlin automobilių trasoje vyko „Volvo“ ir „Renault" vilkikų bandomieji važiavimai.

Aš šį modelį išbandžiau be puspriekabės, o tai leido trasoje išvystyti ir didesnį greitį.

Vienas sudėtingiausių dalykų jį vairuojant buvo specialios trasos dalies, kurioje buvo slidžios kelio dangos simuliatorius, išbandymas. Čia galėjome pajusti, kaip veikia dinaminio vairavimo sistema su stabilumo kontrolės funkcija.

Instruktorius pasakojo, kad sistema nustačiusi bet kokią slydimo tikimybę yra aktyvuojama ir taip padeda vairuotojui stabilizuoti transporto priemonę.

Įsukus į specialią trasą jis liepė spustelti greičio pedalą, o jau netrukus stabdant automobilis ėmė slysti ir mestis į dešinę pusę.

Vairą pasukus į priešingą pusę sistema greitai stabilizavo automobilį. Viskas įvyko vos per akimirksnį, tačiau jausmo, kai vilkikas čiuožia šlapia kelio danga, maloniu pavadinti tikrai negalėčiau.

Vėliau instruktorius pasiūlė apsikeisti vietomis ir parodyti, kaip situacija atrodytų, jei būtų važiuojama didesniu greičiu.

Jam stabdant, specialioje keletos eismo juostų trasoje vilkikąs apsisuko 180 laipsnių kampu. Akimirką atrodė, kad apsiversime, tačiau paskui instruktorius paaiškino, kad jei važiuojama be puspriekabės, tai praktiškai neįmanoma.

Elektrinis furgonas – ir lietuviams

Galiausiai, automobilių trasoje bandymai baigėsi visai ne už vilkiko vairo. Sportinėje trasoje išbandėme ir elektrinį furgoną „Renault Master Z.E.“.

Šis furgonas, kaip pasakojo specialistai, skirtas kelionėms išskirtinai miesto teritorijoje, nes su viena įkrova nuvažiuoti galima apie 200 km.

„Baterija įkraunama per maždaug 6 val., arba, kitaip matuojant, per vieną naktį“, – sakė „Renault“ atstovai.

Varšuvos Tor Modlin automobilių trasoje vyko „Volvo“ ir „Renault" vilkikų bandomieji važiavimai.

Nors automobilis gali pasiekti 115 km/val. greitį, kuris, pagal poreikius, dar gali būti ir ribojamas, trasoje viso šio modelio greičio išbandyti nepavyko

Tik įsėdus į automobilį ir prisisegus saugos diržus instruktorius paaiškino, kad furgono variklis jau užvestas. Su kolega negalėjome nesusižvalgyti, mat furgone, kas nėra labai įprasta, buvo taip tylu, jog atrodė, tarsi visi paprasčiausiai laukiame, kada galėsime pasukti raktelį ir užvesti variklį.

Visgi paspaudus akseleratoriaus pedalą automobilis pajudėjo, o su kolega trasoje apsukome net du ratus. Furgonas buvo valdomas itin lengvai, tačiau labiausiai patiko tai, kad kelionės metu automobilyje buvo itin tylu.

Kaip vėliau išdavė „Renault“ specialistai, planuojama, kad šį elektra varoma automobilį lietuviai galės įsigyti nuo 2020-ųjų. Paklausus, kiek už jį gali tekti patuštinti piniginę, specialistai kainos pasakyti negalėjo.

„Jo kaina dar nėra aiški“, – sakė jie.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (37)